„Aida”, spectacol aniversar Iulia Buciuceanu

După aproape nouă luni de activitate în care a oferit publicului o serie de evenimente speciale de o înaltă calitate artistică, premiere de operă şi balet, invitaţi din ţară şi din străinătate, spectacole aniversare sau omagiale, lansări de carte, expoziţii, ateliere pentru copii şi tineri, Opera Naţională Bucureşti anunţă spectacolul de închidere a stagiunii stagiunii 2010-2011, duminică, 29 mai, la ora 18.30.

Iubitorii genului liric sunt invitaţi la spectacolul „Aida” de Giuseppe Verdi, ce va fi dedicat uneia dintre marile mezzo-soprane care au marcat istoria Operei Naţionale Bucureşti: Iulia Buciuceanu. Din distribuţia spectacolului vor face parte doi solişti invitaţi din străinătate, mezzo-soprana de origine bulgară Elena Chavdarova, în rolul lui Amneris, şi tenorul român Daniel Magdal în Radames. Alături de aceştia vor evolua artiştii Operei, Mariana Colpoş (Aida), Marius Boloş (Regele), Horia Sandu (Ramfis), Ştefan Ignat (Amonasro), Liviu Indricău (Mesagerul), Dorina Cheşei (Marea preoteasă) şi soliştii de balet Mădălina Slăteanu, Magdalena Rădulescu, Alin Gheorghiu. Îşi vor da concursul orchestra şi corul ONB, coordonat de maestrul Stelian Olariu. Întreaga reprezentaţie se va desfăşura sub bagheta dirijorului invitat Alexandru Samoilă.

Mezzo-soprana de origine bulgară Elena Chvadarova a absolvit Academia de Muzică din Sofia şi s-a specializat la Opera Naţională din acelaşi oraş. Din 1992 a fost solistă a operei din Plovdiv, unde a debutat în rolul Maddalena din „Rigoletto” de Giuseppe Verdi, iar din 1997 este solistă a Operei Naţionale din Sofia. Colaborările sale includ apariţii în săli de prestigiu din ţări ca Italia, Germania, Spania, Portugalia, Belgia, Macedonia, Olanda, Rusia, Japonia, Croaţia, Coreea de Sud, Elveţia, Cipru.

Mezzo-soprana Iulia Buciuceanu

Iulia Buciuceanu şi-a început studiile muzicale la Conservatorul din Iaşi şi le-a continuat la cel din Bucureşti, cu maeştrii Jean Rânzescu şi Jean Bobescu. În anul II de studiu a fost remarcată pentru talentul său şi a debutat la Opera Naţională Bucureşti, în rolul Ondine din opera „Rusalka” de Antonin Dvorak, obţinând un extraordinar succes. Au urmat debuturile în roluri precum Polina din „Dama de pică” de Piotr Ilici Ceaikovski, Olga din „Evgheni Oneghin” de acelaşi compozitor, Maddalena din „Rigoletto”, Meg Page din „Falstaff”, Azucena din „Il Trovatore” de Giuseppe Verdi, Carmen din opera omonimă de Georges Bizet etc.

Iulia Buciuceanu este laureată a Concursului Internaţional de Canto de la Viena (1959), a Festivalului „Primăvara de la Praga” (1960), a Concursului Internaţional de la Sofia şi a Festivalului de Operă de la Helsinki (1962) şi a câştigat Marele Premiu la Concursul Internaţional de Canto de la Toulouse (1962). Faima sa a depăşit graniţele României, remarcându-se de-a lungul timpului pe scene din Franţa, fosta Iugoslavie, Rusia, Finlanda, China, Cehia, Mongolia, Bulgaria…

Pe lângă acest palmares, mezzo-soprana a mai intrerpretat roluri precum: Ulrica din „Un ballo in maschera” de Giuseppe Verdi, Fricka din „Die Walküre” de Richard Wagner, Amneris din „Aida” de Giuseppe Verdi, Orfeu din „Orfeu” de Ch. W. Gluck, Venus din „Tannhäuser” de Richard Wagner, Mary din „Der fliegende Holläder” de Richard Wagner, Konceakovna din „Cneazul Igor” de Alexandr Borodin, Feodor din „Boris Godunov” de Modest Petrovici Musorgski…

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Victoria Anghelescu 1046 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.