2025 – mașinile electrice, la putere!

Pe fondul scăderii prețurilor bateriilor, mașinile electrice vor fi mai ieftine decât mașinile pe benzină, în Europa și Statele Unite, până în 2025, informează Bloomberg.

În prezent, bateriile constituie aproape jumătate din costul unei mașini electrice, iar prețul acestora va scădea cu aproape 77% în perioada 2016-2030, susține cercetătorul britanic Colin McKerracher.
Producătorul de mașini electrice Zoe, Renault, prevede că implicațiile materiale ale deținerii unei mașini electrice vor fi egale cu cele ale unui vehicul cu motor cu combustie internă, începând din 2020, conform lui Gilles Normand, vicepreședintele diviziei cu mașini electrice a companiei franceze.

Astfel, potrivit acestuia, costurile tehnologiei mașinilor electrice se vor reduce, pentru că sunt din ce în ce mai multe descoperiri la acest nivel, astfel că prețul unei mașini electrice va scădea treptat. Cu toate astea, costul unei mașini cu motor pe combustie internă va crește pe fondul reglementărilor riguroase.
Autovehiculele propulsate de un motor electric sunt cele care au dominat șoselele cu mult timp înaintea autovehiculelor cu motoare cu ardere internă. Motorul este alimentat de curent electric de la o sursă de acumulare sau prin cablaje cu traseu pe stâlpi.

Unul dintre avantajele achiziționării unei astfel de mașini îl reprezintă economisirea resurselor financiare importante și, totodată, posesorul contribuie la sănătatea mediului înconjurător. Mașinile electrice au taxele și impozitele mult mai mici, nu există schimb de ulei, antigel sau bujii, ci doar perii sau cărbuni. Reparațiile sunt rare, întrucât nu există multe componente mobile predispuse uzurii. Numărul autoturismelor ecologice achiziționate de către români în primele patru luni ale anului a crescut în 2017 de aproape două ori (181%), în comparație cu aceeași perioadă din 2016, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme.

În topul celor mai comercializate mărci auto electrice, în primele patru luni ale anului, locul I a fost ocupat de BMW, urmată de Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen, Volvo și Porsche. Cele mai multe mașini hibride vândute în România, din ianuarie până în aprilie, au fost înregistrate de Toyota (451 de unități), urmată de Lexux (45), Kia (3), Land Rover, Mercedes-Benz și Ford, fiecare câte o unitate.

Mașină electrică prin „Rabla“

Statistica oficială arată că la nivelul anului trecut numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în țară a fost de 1,183 de unități, în creștere cu 138% față de anul 2015. Subvenția acordată în cadrul programului „Rabla Plus“ pentru mașinile sută la sută electrice este de 10.000 de euro.

„Noutatea în acest program este că persoanele care vor să acceseze finanțare prin programul «Rabla Plus» și au acasă o mașină mai veche de 8 ani nu trebuie neapărat să o caseze. Ei pot merge direct la dealer, unde să solicite subvenția de 10.000 de euro. În schimb, cetățenii care au acasă o mașină mai veche de 8 ani și vor să o caseze, pot adăuga la cei 10.000 de euro încă 6.500 de lei, obținuți din casare“, a anunțat Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, potrivit gadget.ro

Bugetul alocat pentru acest an în cazul programului „Rabla Clasic“ se situează la 180 de milioane de lei, iar pentru „Rabla Plus“ la 45 de milioane de lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.