Fostul şi actualul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, respectiv Anca Boagiu, sunt acuzaţi de Opoziţie că au cheltuit sume nejustificat de mari pentru reabilitarea unor halte.
5,3 milioane euro, km de cale ferată
Ministrul Tranporturilor, Anca Boagiu, ţine foarte aproape de colega ei de partid şi guvern Elena Udrea în ceea ce priveşte utilizarea neraţională a banilor publici. În ceea ce o priveşte pe Anca Boagiu, ea este acuzată că a alocat pentru lucrări de infrastructură fonduri mult mai mai decât erau necesare.
Deputatul PNL Relu Fenechiu a dezvăluit vineri, într-o conferinţă de presă, ce cheltuieli exagerate pregăteşte ministrul Anca Boagiu. „Ceea ce se întâmplă acum la căile ferate depăşeşte limitele imaginaţiei, ajungând dincolo de absurd. Ministerul Transporturilor se pregăteşte să lanseze lucrările privind proiectul de modernizare a căii ferate Coşlariu – Simeria, de pe magistrala feroviară Curtici – Braşov. Pentru cei 92 de kilometri de cale ferată, ministerul va plăti 488,4 milioane de euro, adică 5,3 milioane de euro pe kilometru”, arată deputatul liberal.
Reabilitarea unei halte = modernizarea a 50 km drum naţional
Tot Relu Fenechiu a mai precizat că, pentru două halte şi o gară, ministrul Transporturilor a alocat 63,9 milioane de euro. Este vorba de haltele Bărăbanţ, Sântimbru şi de gara Şibot.
Fenechiu a mai precizat că doar cu suma alocată pentru una dintre haltele amintite s-ar fi putut face reparaţii capitale „pe întrega linie ferată de la Bacău la Suceava, se puteau moderniza 50 km de drum naţional sau se putea construi o centură rutieră pentru un oraş de dimensiuni medii”.
64 milioane euro, reabilitarea a două halte şi o gară de rangul IV
Cotidianul.ro vă prezintă – conform documentelor oficiale – caracteristicile celor două halte şi ale gării (toate sunt din judeţul Alba şi sunt conduse de primari… PDL) pentru care s-au alocat 63,9 milioane euro.
- Halta Bărăbanţ: 23,8 milioane de euro; trafic călători – 10 personale; nu are terminale transcontainer; nu are linii publice de încărcare/descărcare, rampe, magazii, linii industriale.
- Halta Sântimbru: 18,3 milioane de euro; trafic călători – 10 personale; nu are terminale transcontainer; nu are linii publice de încărcare/descărcare, rampe, magazii, linii industriale.
- Staţia Şibot: 21,8 milioane de euro; trafic călători – 8 accelerate, 7 personale; nu are terminale transcontainer; nu are linii publice de încărcare/descărcare, rampe, magazii, linii industriale.
De menţionat că suma alocată haltei Bărăbanţ este cu 2 milioane de euro mai mare decât cea alocată staţiei Şibot, care are totuşi rangul de gară categoria a IV-a (rangul imediat superior unei halte) şi în care opresc şi trenuri accelerat.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.