Antena 3 plăteşte pentru circul mediatic „mutarea”

Lunile martie şi februarie 2016 au fost pentru televiziunile de ştiri mai slabe decât lunile similare din 2015. Două surprize pe piaţa televiziunilor.

2016, un an mai slab decât 2015

În luna martie a.c., cu excepţia RoTV, dar numai în “prime-time”, toate televiziunile de ştiri au avut căderi de audienţă faţă de luna februarie. Dar această cădere este (teoretic) în grafic, şi în 2015, luna martie fiind o lună cu audienţe mai mici decât luna februarie, atât în prime-time, cât şi pe întreaga zi. Dar audienţele din martie-februarie 2016 sunt sub nivelul audienţelor din martie-februarie 2015. Avem o singură excepţie, şi tot în prime-time: RoTV are cifre mai bune în martie 2016 faţă de martie 2015. Există evident o explicaţie: o parte dintre telespectatorii de la Antena 3 au migrat spre RoTV. Practic, Antena 3 are pierderi foarte mari în lunile martie-februarie 2016, faţă de perioada similară a anului trecut. Este posibil ca Antena 3 să plătească tribut pentru “circul” mediatic şi manipulările legate de “mutarea sediului”. Cei de la Antena 3 au tras “sirena lui Roaită”, anunţând ba intenţia autorităţilor de a închide postul, ba au spus că mutarea durează 6 luni, 24 de ore din 24, timp în care “emisia va fi întreruptă”. Probabil că şi cei mai fanatici telespectatori nu au mai înghiţit astfel de “informaţii” servite de post. Se ştie, mutarea a avut loc, şi întreruperea emisiei a durat doar câteva ore. B1 TV a rămas constat pe locul 3, în schimb s-a produs o rocadă între Digi 24 şi Realitatea TV, prima trecând în faţa celui mai vechi post de ştiri. Şi aici există o explicaţie: chiar dacă în emisiunea de bază a postului, cea de seară/noapte, se dezbat câteodată şi subiecte interesante, calitatea slabă a emisiunilor dintre orele 16.00 şi 21.00 goneşte telespectatorii. La capitolul surprize avem creşterea TVR în prime-time (144.000 de telespectatori în martie 2016, faţă de 122.000 în februarie 2016 şi chiar faţă de martie 2015, când avea 133.000 de telespectatori) şi creşterea fulminată a Digi Sport, care a urcat în luna martie pe cea mai înaltă poziţie de când emite, locul 7 în prime-time cu 158.000 de telespectatori. Vă prezentăm situaţia televiziunilor de ştiri în lunile martie şi februarie 2016 şi 2015.

Audienţa medie pe minut în prime-time în mediul urban (19.00 – 23.00)

  • Antena 3: martie – 271.000 telespectatori; februarie – 324.000
  • (2015: martie – 410.000 telespectatori; februarie – 470.000)
  • RoTV: martie – 202.000; februarie – 196.000
  • (2015: martie – 196.000; februarie – 224.000)
  • B1 TV: martie – 56.000; februarie – 63.000
  • (2015: martie – 80.000; februarie – 96.000)
  • Digi 24 TV: martie – 54.000; februarie – 57.000
  • (2015: martie – 73.000; februarie – 80.000)
  • Realitatea TV: martie – 53.000; februarie – 55.000
  • (2015: martie – 77.000; februarie – 82.000)

Audienţa medie pe minut pe întreaga zi în mediul urban

  • Antena 3: martie – 149.000 telespectatori; februarie – 179.000
  • (2015: martie – 262.000; februarie – 303.000)
  • RoTV: martie – 119.000; februarie – 121.000
  • (2015: martie – 134.000; februarie – 151.000)
  • B1 TV: martie – 47.000; februarie – 54.000
  • (2015: martie – 64.000; februarie – 72.000)
  • Digi 24 TV: martie – 33.000; februarie – 38.000
  • (2015: martie – 46.000; februarie – 56.000)
  • Realitatea TV: martie – 28.000; februarie – 31.000
  • (2015: martie – 49.000; februarie – 61.000)

Sursa: paginademedia.ro

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Andreea Cristescu 134 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.