Apocalipsa după Google începe marţi

Google va face în această săptămână o schimbare majoră care ar putea duce la dispariţia a milioane de mici afaceri. Este vorba de un update major pentru algoritmul său de căutare pe Internetul mobil, care va schimba ordinea în care site-urile sunt clasate atunci când utilizatorii caută ceva de pe telefon sau tabletă.

Algoritmul va favoriza site-uri mobile-friendly – cele cu texte mari, uşor de dat click pe link-uri și care se redimensionează pentru a se potrivi pe orice ecran unde acestea sunt vizualizate – și vor fi clasificate mai sus în căutări. Site-uri care nu sunt mobile-friendly vor fi retrogradate.

Aproximativ 60% din traficul online acum vine de pe mobil și Google vrea ca utilizatorii să aibă o experiență bună de fiecare dată când aceştia dau clic pe un link mobil.

Această mişcare a fost anunţată încă din februarie, compania lăsând astfel administratorilor de site-uri aproape două luni şi o mulţime de informaţi pentru a face modificările necesare astfel încât site-urile să nu dispară din cauza căutărilor de pe internetul mobil. Itai Sadan, CEO al companiei specializată pe site-uri Duda, a declarat pentru Business Insider, că măsura pe care o va lua Google va avea impact covârşitor asupra traficului. Această mişcare a fost denumită Mobile-geddon din cauza efectului “apocaliptic” pe care l-ar avea asupr milioane de site-uri şi, implicit, asupra micilor afaceri.

“Cei mai expuşi la risc sunt cei cere nu ştiu nimic despre schimbare. O mulţine de întreprinderi mici vor fi foarte surprinse pe 21 aprilie că numărul de vizitatori va scădea semnificativ. Acest lucru va afecta milioane de site-uri de web”, susţine Sadan. Potrivit acestuia, conţinutul este în continuare extrem de important, dar şi experienţa în navigarea pe site-uri este la fel de importantă. “Nu este suficient să ai conţinutul potrivit. Dacă oamenii intră pe site-ul tău și conținutul este acolo, dar este dificil de citit, asta nu e bine”, spune Itai Sadan.

Armaghedonul după Google nu va afecta doar firmele mici. Compania de marketing Somo a lansat un studiu potrivit căruia multe branduri mari cum ar fi American Apparel, Daily Mail şi Ryanair vor fi sancţionate de Google, dacă nu îşi vor updata
site-urile până marţi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4553 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.