Bloggerii români au încasat 300.000 de euro anul trecut

10% dintre bloggerii respondenţi au câştigat anul trecut peste 1.000 de euro, arată un studiu recent.

Bloggerii români au încasat, în 2009, aproximativ 300.000 de euro, 10% dintre aceştia având venituri de peste 1.000 de euro, potrivit studiului BR 2009, derulat de refresh.ro şi agenţia de publicitate online Standout. La studiu au participat 720 de bloggeri.

Portretul bloggerului român, potrivit studiului, arată că locuieşte în Bucureşti, este bărbat, are vârsta cuprinsă între 18 şi 44 de ani, a terminat o facultate şi a început să scrie pe blog cândva după 2007. Potrivit studiului, 77% dintre bloggerii din România au vârste cuprinse între 18 şi 44 de ani. Totodată, 79% dintre respondenţi au studii superioare sau sunt încă la facultate, în timp ce 44% dintre bloggerii români trăiesc în Bucureşti.

Rezultatele BR 2009 arată că 10% dintre bloggerii respondenţi au început să scrie pe blog înainte de 2006, cel mai bun an pentru blogosferă din acest punct de vedere fiind 2008 cu 30%. În 2009, ritmul de creştere a fost încetinit cu 3%, doar 27% dintre respondenţi lansându-şi blogul în plină criză financiară. Studiul mai arată că 29% dintre respondenţii studiului scriu (şi) pe un blog de nişă, 8% scriu pe blogul companiei, în timp ce 19% petrec peste trei ore zilnic pe blog.

Pe de altă parte, 76% dintre respondenţi sunt de părere că subiectele politice au avut cel mai mare impact în blogosferă (2009 a fost un an electoral), urmate de mondenităţi (39%), new-media şi divertisment, fiecare cu 31% dintre răspunsuri. La polul opus s-au situat subiectele din turism şi religie, amândouă obţinând câte 4% dintre răspunsuri.

Totodată, 23% dintre respondenţi scriu pe blog în fiecare zi, în timp ce 8% dintre bloggeri folosesc telefonul mobil pentru diverse activităţi legate de blogging iar 62% dintre bloggeri scriu despre branduri şi produsele sau serviciile oferite de acestea.

Potrivit BR 2009, 10% dintre bloggerii respondenţi au câştigat anul trecut peste 1.000 de euro. Un calcul simplu, care ia în considerare doar sumele minime obţinute, dar şi o medie de 100 de euro pentru bloggerii care au declarat venituri sub 1.000 de euro, arată că, în România, în 2009, blogging-ul a devenit o mică industrie care a generat, cel puţin la nivel declarativ, circa 300.000 de euro. Pe de altă parte, doar 3% dintre respondenţi au declarat că blogging-ul reprezintă principala lor sursă de venit.

În ceea ce priveşte utilizarea reţelelor de socializare, Twitter se află pe primul loc în preferinţele bloggerilor (76%). Pe următoarele locuri se află facebook.com (70%), hi5.com (36%), linkedin.com (33%) şi deviantart.com (13%).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.