Autostrăzile din România se construiesc fără autorizaţie

Lucrările de construcţie la autostrada Sebeş-Turda au început în 2014, însă pentru 66 de kilometri din cei 70 ai A10 nu au fost emise până în prezent autorizaţiile de construire. Această informaţie halucinantă vine chiar de la autoritatea contractantă, Compania Naţională de Autostrăzi (CNADNR) şi se găseşte într-un răspuns la o solicitare formulată de Asociaţia Pro Infrastructura. Potrivit Companiei, pentru 19 km., Ministerul Transporturilor nu a emis autorizaţiile de construire, în ciuda faptului că documentaţiile au fost depuse de constructor, iar pentru restul de 47 de km, constructorii nu au depus documentaţia tehnică la minister pe motiv că nu a fost avizat Proiectul Tehnic de către Comisia Tehnică Economică a CNADNR şi pentru că nu au fost revizuite acordurile de mediu.

Tronsonul Sebeş-Turda este împărţit în patru loturi. Lotul 1, de 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, este construit de către asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio, iar costul fără TVA se ridică la 541,7 milioane de lei. Lotul 2 se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud şi are 24,3 km. Constructor este asocierea Aktor – Euroconstruct Trading, iar costul se ridică la 549,3 milioane de lei fără TVA. Lotul 3 pleacă de la Aiud şi ajunge până la nodul de la Decea. Acesta are 12,5 km şi constructorul este asocierea Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Costul construcţiei este de 420,5 milioane de lei fără TVA. Ultimul lot are 16,3 km şi este cuprins între nodul de la Decea şi Turda. Acesta este construit de asocierea Porr Construct-Porr Bau GmbH iar costurile sunt de 470 milioane de lei fără TVA.

Conform Hotnews, constructorii lucrează în prezent la toate cele patru loturi, unele din ele depăşind fizic deja o treime. Primele două loturi au fost contractate în noiembrie 2014 şi au termen de finalizare în octombrie 2016. Loturile 3 şi 4 au fost contractate în aprilie 2014 şi au termen de finalizare martie 2016. Mai mult decât atât, CNADNR a plătit constructorii în avans. Compania a ţinut să facă precizarea, pentru Hotnews, că avansul respectiv nu a fost dat pentru lucrările efectuate fără autorizaţie de construire ci sunt în acord cu prevederile constractelor încheiate şi a prevederilor legale, respectiv 15% din Valoarea de Contract Acceptată, în cazul celor patru loturi ale autostrăzii Sebeş-Turda.

Mai jos se poate vedea răspunsul dat de CNADNR Asociaţiei Pro Infrastructura:

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.