Balerinii britanici Ross McCaw şi Barnaby Bishop se alătură ONB

Barnaby Rook Bishop, The Royal Ballet School, 2013, Credit: Johan Persson/

Dacă la începutul anului 2014, balerinii Ross McCaw şi Barnaby Bishop erau aplaudaţi pe scena „Baletului Regal” din Londra, acum cei doi artişti vor bucura publicul român. S-au alăturat Companiei de Balet a Operei Naţionale Bucureşti, condusă de Johan Kobborg, în urma unui casting organizat de teatru, în luna februarie, la care s-au înscris aproximativ 300 de balerini.

Baletul “Anna Karenina”, în coregrafia lui Ioan Tugearu, de duminică, 13 aprilie, ora 19.00, este primul spectacol în care Barnaby Bishop şi Ross McCaw pot fi urmăriţi pe scena Operei bucureştene.

Balerinul Ross McCaw a studiat dansul la “Şcoala Regală de Balet” cu Gailene Stock (directoarea instituţiei), Meelis Pakri, David Peden, Gary Norman şi Simon Kidd (fost prim-solist la “Compania Baletul de Nord”). A fost finalist al Concursului “Fonteyn – Nureev”, iar în 2013 câştigătorul Concursului de Coregrafie “Ursula Moreton”. A dansat în spectacolul “Cyrano de Bergerac” la Compania de Balet din Birmingham, în “Excellence” la Teatrul “Saddler’s Wells” din Londra, în “Alice în Ţara Minunilor” la “Baletul Regal” din Londra. Tot aici a dansat în spectacolele “Baiadera” şi “Don Quijote”, balete de Ludwig Minkus, iar în 2013 a participat la turneul companiei în Japonia. Lucrarea sa coregrafică “A Fraudulent Smile” („Zâmbetul necinstit”) a fost reprezentată la Teatrul “Linbury”. În ultima vreme a pregătit o nouă coregrafie proprie, intitulată “Drink Enough Wine and it tastes like Love” (“Bea destul vin şi are gust ca dragostea”).

Ross McCaw

Tânărul balerin britanic Barnaby Bishop a studiat arta dansului la Londra, la “Baletul Regal”, din 2001 până în prezent, cu numeroşi maeştri de balet printre care Gaileen Stock, Sir Anthony Dowell, David Yow, Frank Freeman, Antonio Castilla, Stephen Jefferies, Kerry Nicholls, Christopher Tudor etc.

El a obţinut Premiul al II-lea la Competiţia “Tineri Artişti Britanici ai Anului” în 2012 şi a fost finalist la aceeaşi competiţie la ediţia anterioară, din 2011. A participat la numeroase cursuri de pregătire, printre care cele de la Şcoala de Vară a “Baletului Regal” în anul 2010 şi “Seminariile de Balet” desfăşurate la Yorkshire în 2009.

Printre rolurile interpretate la “Royal Opera House Covent Garden” din Londra se numără Un om al lui Montague (Actul I şi Actul al II-lea) şi Ajutorul lui Tybalt din “Romeo şi Julieta” de Serghei Prokofiev în coregrafia lui Kenneth MacMillan (2013), Adolescentul şi Bătrânul în “Ritualul primăverii” de Igor Stravinski (2013, coregrafia: Kenneth MacMillan), Rolul principal din spectacolul “En Bateau” (“În barcă”) muzica de Claude Debussy (2011, coregrafia David Bintley). De asemenea, a interpretat roluri solistice în spectacole ale Şcolii de Balet de la “Royal Opera House”, cum ar fi “Reawakening” (“Redeşteptarea”, 2009), “Dawn of Youth” (“Apusul tinereţii”, 2010), “Yondering” (2012).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.