Bătălia pentru Portul Constanța. Ponta: Ori privatizăm măcar o treime, ori nu

Premierul Victor Ponta a arătat, luni, că scoaterea la vânzare pe bursă a 5% din acțiunile Portului Constanța este prea puțin și că ar trebui vândute pe bursă minim o treime din acțiuni pentru a atrage interesul investitorilor privați.

Premierul a comentat declarațiile liderului PNL, Crin Antonescu, potrivit căruia liberalii s-ar fi opus trecerii Portului Constanța sub coordonarea administrației locale.

„Eu îmi aduc aminte, cu domnul Antonescu am fost în campanie la Constanța și domnul a spus mai tare ca mine că susține ca portul Constanța să… Acum, memoria începe să se șteargă într-o săptămână. Implicare în privat, în primul rând capital privat, Ministerul Transporturilor și autoritate locală este soluția pe care au adoptat-o toate porturile mari din Europa: Rotterdam, Hamburg. Vrem să dezvoltăm sau vrem să facem demagogie de-asta mică?”, a spus Ponta, care a participat la o conferință de presă la Ministerul Dezvoltării Regionale.

Premierul Ponta nu spune insa ca in Olanda primarii nu sunt alesi, ci numiti de rege, in fapt de guvern.

„Cine cumpără 5% din acțiunile portului, ce să faci cu 5%? De ce să vii investitor străin să bagi 5% în ceva…? Suntem neserioși. Adică ori facem măcar o treime, ca să existe un interes pentru investitorii privați, ori dacă nu, nu. Eu nu privesc în cheie politică, de altfel cu miniștrii liberali am colaborat foarte bine și au înțeles, doar că prea nu li se dădea voie de la partid”, a susținut primul ministru.

La audierile din Parlament, noul ministru al Transporturilor, Dan Şova a fost întrebat de către reprezentanţii opoziţiei, respectiv de deputatul PDL Mircea Toader, ce va face în privinţa Portului Constanţa, ministrul propus arătând că în acest moment acţiunile sunt deţinute de minister – 60%, de primărie – 20% şi de Fondul Proprietatea – 20%.

„Porturile mari din Europa sunt la primării. Nu ar fi chiar aşa o treabă nemaiauzită să fie la primărie, dar nu intenţionăm să fie integral la primărie”, a spus Şova.

Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu s-a opus si a sustinut ca portul trebuie sa ramana in administrarea ministerului.
Traian Basescu a afirmat in 2013 ca ar fi riscant pentru angajamentele Romaniei cu NATO sau Exxon ca premierul sa accepte ca municipalitatea constanteana sa devina actionar majoritar la Portul Constanta, el afirmand ca primarul Radu Mazare „sta mai mult cu domnisoare dezbracate prin Mamaia”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.