Branduri renăscute din propria cenușă

În sfera tehnologică, liderul de pe piață poate fi foarte ușor detronat. Este de ajuns ca un competitor să lanseze un produs inovativ, pentru ca toate clasamentele să fie date peste cap.

De exemplu, în 2007, după lansarea iPhone, Nokia și BlackBerry nu s-au mai bucurat de aceeași popularitate. În cazul companiei finlandeze, din brandul numărul unu, acesta a ajuns să fie considerat o marcă moartă. Iată topul întocmit de go4.it al unor mărci cunoscute de electronice care au dispărut la un moment dat, după care au fost readuse la viață de alte companii sau investitori.

Kodak. A dominat zeci de ani piața producătorilor de camere foto, însă în 2012 a intrat în faliment. Kodak pierduse deja bătălia cu telefoanele inteligente, dotate cu camere foto performante. După ce a vândut brevete în valoare de peste 500 milioane de dolari, compania a revenit în forță și a participat, în 2016, la Consumer Electronics Show, unde a prezentat noua cameră Kodak Super 8.

Nokia. Brandul a dispărut timp de doi ani din peisaj, însă a revenit după ce startup-ul finlandez HMD Global a cumpărat dreptul de a o folosi de la Microsoft, companie ce achiziționase divizia de dispozitive mobile a Nokia în 2013. Firma este condusă de foști directori din cadrul companiei Nokia, iar dispozitivele sunt fabricate de chinezii de la Foxconn.

Polaroid. Compania originală care a inventat camerele foto cu fotografii instantanee a fost fondată în 1937 în statul american Massachusetts, de către Edwin Land. Inventatorul a obținut 533 de brevete în timpul vieții și a fost depășit în Statele Unite la acest capitol doar de către Thomas Edison. După moartea fondatorului, Polaroid a intrat în declin, iar încercările de a-și diversifica gama de produse a eșuat. Astfel, în 2001 compania a intrat în faliment, iar brandul a fost oferit sub licență altor producători de electronice.
Marca a ajuns să apară treptat pe televizoare LCD și cu plasmă sau playere DVD. În 2017, Polaroid a trecut în proprietatea directorului general al Impossible Project, o companie specializată în produse foto din Olanda.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.