Când va fi prezentat, în premieră mondială, noul Duster

Noul Duster va fi prezentat în premieră mondială marți, 12 septembrie, în cadrul unei conferinţe de presă care va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt.

Potrivit producătorului – Dacia, mașina are un design exterior complet nou și schimbări majore la interior.

Partea frontală se remarcă prin calandrul specific, încadrat de blocuri optice ample care accentuează lățimea percepută a vehiculului, o nouă semnătură luminoasă care integrează un ansamblu LED repartizat în trei segmente, precum și prin scutul amplasat în partea inferioară a barei frontale un element de protecție, de culoare crom satinat, care subliniază estetica de off-roader veritabil.

Din profil, noul Duster prezintă flancuri pronunțate care consolidează impresia de robustețe, un parbriz poziționat cu 100 mm mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior, bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului, jante din aliaj de 17 inch și pasaje ale roților puternic evazate.

Partea din spate se remarcă prin bosajele din partea superioară a aripilor spate și blocurile optice amplasate în extremitățile caroseriei, încadrând un hayon marcat de linii orizontale.

La noul model au lucrat, mai bine de doi ani, inginerii francezi şi români, relatează Ziarul Financiar. Duster se vinde nu doar în Europa, ci şi in Rusia, India, Africa şi America de Sud, Informează Ziarul Financiar.

„Pentru Dacia am ales o imagine germanică, robustă şi raţională. Dacia este o maşină mare la un preţ mic. De partea cealaltă, Renault are o imagine latină şi un design senzual”, a spus Van Den Acker, designerul-şef al Grupului Renault.

Duster reprezintă de ani buni peste jumătate din producţia uzinei de la Mioveni şi chiar în ultimul an al generaţiei actuale merge spre 60% din total. Duster este cel mai scump model produs de Dacia şi singurul care se fabrică pentru Europa doar în România.

Pentru designul noului Duster au concurat centrele regionale ale Renault din Brazilia, România şi India, iar designul final a fost realizat în România. Designul primei şi celei de-a doua generaţii aparţine lui Erde Tungaa, de origine mongolez. Tot el a mai participat şi la proiectarea modelelor Logan şi Sandero din noua generaţie.

„Cu noua generaţie am vrut să venim cu soluţii care să aducă o calitate mai bună şi un preţ mai mic. În 2009, când am venit cu primul model, nu aveam concurenţă; acum lansăm noul Duster într-o lume nouă, motiv pentru care maşina a evoluat. Spre exemplu, partea frontală nu este agresivă, ci inspiră siguranţă şi robusteţe. Duster este un model solid şi raţional”, a explicat Erde Tungaa. În opinia lui, principalii concurenţi sunt Ford Ecosport, Jeep Renegade şi Skoda Yeti, dar toate cu un preţ mult mai mare.

La nivel exterior, noul Duster aminteşte de generaţia actuală, însă vine cu o caroserie puţin mai lungă, jante de 17 înch în locul celor de 16, faruri noi care dispun de LED-uri pentru luminile de zi şi halogen pentru faza scurtă şi cea lungă. Partea frontală aminteşte atât de noile Logan şi Sandero, cât şi de actualul Duster.

Culorile caroseriei au fost alese de Cristina Sfiazof, româncă, specialist care lucrează în cadrul centrului de design de la Bucureşti și care a lucrat şi la culorile de pe vechiul Renault Megane CC.
„Brazilienii, ruşii şi românii nu au nimic în comun când vine vorba de culori, motiv pentru care realizăm serii. Mizăm în primul rând pe culori neutre, având în vedere pieţele pe care se vinde, după care venim cu serii speciale”, a explicat Cristina Sfiazof.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.