Caracatiţa de firme marca I. Bene şi I. Rus vrea tot Clujul

Într-o lume în care lichidităţile financiare sunt rara avis, la Cluj o gaşcă de firme a acaparat tot ce se putea pe sectorul de construcţii. Mai nou, aceasta râvneşte şi la alte sectoare. Iar toată această încrengătură de firme are un numitor comun: Ioan Rus, fostul ministru de Interne, vicepreşedintele PSD naţional, scria „Cotidianul transilvan” în vara anului trecut.

După ce a acaparat lucrările de la pista de 3500 a Aeroportului Cluj, caracatiţa de personaje apropiate de Ioan Rus şi Ioan Bene a pus ochii şi pe alte domenii „bugetare”. Firma de pază Napoca Security este în aceste zile în fierbere fiind aproape de a-şi adjudeca o licitaţie. Întâi, Napoca Security a încercat să îşi acopere urmele schimbându-şi acţionariatul. Astfel, fostul fotbalist Alin Bănceu a „ieşit” din firmă, acţionar unic devenind un oarecare Marchiş. Bănceu era partener de afaceri cu Ioan Bene, deţinând împreună o serie de firme şi având societăţi care erau chiariaşe în spaţii deţinute de Ioan Bene. Mai departe, Napoca Security l-a adus ca şi administrator pe fostul adjunct al IPJ Cluj şi al Poliţiei municipiului, ex comisarul şef Aurel Bârluţiu. Nu de alta dar o firmă de pază trebuie să fie blindată dinspre Poliţie. Deh, dacă administrator îţi e fostul adjunct al IPJ controalele din 10 ani le poţi număra pe degetele de la o mână. Oricum, de notat ar maifi faptul că comisarul şef Mureşan Alexandru, cel pus la dispoziţie zilele trecute datorită unui dosar penal înaintat instanţei, este „moştenitorul” imeriului creat de Bârluţiu. Un caz similar cu Mariş-Morar la Direcţia Silvică Cluj. Oricum, Napoca Security s-a asigurat atât cu sprijin politic, vezi relaţia lui Bene cu Ioan Rus, cât şi cu sprijin cu epoleţi,. Coincidenta, imediat dupa acestea s-au rupt zagazurile la controale aberante la alte firme de profil, determinând o şicanare continuă a altor firme de profil de pe piaţă.

În ceea ce priveşte Mafia Lemnului, arătam zilele trecute cum un hotel a ajuns din posesia fostului director al Direcţiei Silvice la copii lui Ioan Rus şi la o firmă, Napocamin, şi ea legată ombilical de Ioan Rus, acţionari find Panpetrol Com SRL şi Bene Ioan. Bene Ioan este nimeni altul decât cel care deţine companiile Ben&Ben, Napoca Constructii şi Panpetrol.

Ben Ben SA este una din cel mai controversate firme clujene. De-a lungul ultimilor ani, presa a scris că ar avea protecţie de la vârf înalt, fiind una dintre firmele apropiate de fostul ministru de Interne Ioan Rus. Cert este faptul că în prezent Ben Ben este în… insolvenţă. Potrivit bilanţului din 2011, Ben Ben SA avea pierderi de 18,1 milioane lei şi datorii de 73,1 milioane lei. La Panpetrol era administrator Dan Claudiu, societatea având ca acţionari pe Ben&Ben Company SRL şi Ben & Ben SA. Mai mult, acelaşi Dan Claudiu era acţionar la Ben & Ben SA alături de Bene Ioan. Iar Panpetrol a fost cumpărată de familia Bene de la Toşa Ioan. Caracatiţa Ben Ben este blindată dinspre Direcţia Generală a Finanţelor Publice Cluj pe filiera directorului executiv adjunct al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Cluj, Viorel Moldovan, DGFP Cluj, şeful Activităţii de Inspecţie Financiară, personaj care într-un timp record a reuşit să îşi înalţe o vilă de 325 mp pe Strada Cireşilor. Unde este vecin cu Dan Claudiu, fostul administrator din Panpetrol şi partenerul de afaceri al lui Bene.

În Centrala Incidentelor de Plată, Ben Ben avea 7 file CEC neacoperite şi 1.590 de bilete la ordin neplătite, în sumă de 765.533,86 lei, respectiv 65,42 milioane lei! În mod normal, într-o ţară normală şi teoretic şi în România, o filă CEC neacoperită înseamnă dosar penal. De asemenea, în mod normal, într-o ţară normală şi teoretic şi în România, administraţia financiară ar trebui să se lupte pentru recuperarea creanţelor către bugetul de stat.

Bene Ioan, partenerul de afaceri al copiilor lui Ioan Rus, deţine firma Napoca Construcţii, el preluând acţiunile de la Ion Ţiriac şi de la IT Transilvania Invest în 2011. Napoca Construcţii este condusă de fostul şef al PSD Cluj, inginerul Ştefan Dimitriu.

Iar Napoca Construcţii, parte în asocierea cu SC ICCO Systems SRL şi SC Geo Arc SRL, este firma care a obţinut contractul de realizare a pistei de decolare-aterizare de 3.500 de metri, de la Aeroportul Cluj Napoca. Costurile proiectului sunt estimate la circa 78 de milioane de euro, prima etapă, realizarea pistei de 2.100 metri, presupunând costuri de 40 de milioane de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.