Care sunt televiziunile cu audienţe microscopice în România

În România există o televiziune care a avut sub 100 de telespectatori pe minut în 2014. Eşec total al televiziunilor omului de afaceri Arpad Paszkany. „Naşul” nu mai are căutare la telespectatori.

Cine are audienţe microscopice

Revista “Forbes România” a dat publicităţii un clasament al posturilor de televiziune autohtone şi străine care au avut în anul 2014 cea mai mică audienţă în România. Datele statistice au fost preluate de la Kantar Media, organism care se ocupă de măsurarea audienţelor tv.

Top televiziuni fără audienţă

  1. Credo TV: 87 de telespectatori/ minut
  2. Inedit TV: 397 de telespectatori/ minut
  3. Travel Mix: 520 de telespectatori/ minut
  4. Alfa Omega TV: 1.063 de telespectatori/ minut
  5. VH1: 1.151 de telespectatori/ minut
  6. CBS Reality: 1.418 de telespectatori/ minut
  7. TVH: 1.574 de telespectatori/ minut
  8. Naşul TV: 1.628 de telespectatori/ minut
  9. Look Plus: 1.637 de telespectatori/ minut

To Forbes România ne mai spune care sunt şi alte televiziuni cu audienţă redusă, sub 4.000 de telespectatori pe minut: Dolce Sport (3.621), Animal Planet (3.572), Comedy Central Extra (3.197), Look TV (3.091), AXN Black (3.057), National 24 PLUS (2.786).

Câteva surprize şi nu prea

Prezenţa în acest top, de fapt un anti-top, a unor posturi tv poate fi considerată ca fiind surpriză. La prima vedere. Ne referim în primul rând la postul Look Plus. Toată lumea ştia că posturile Look TV şi Look Plus păstorite de omul de afaceri Arpad Paszkany stau foarte modest la capitolul audienţă. Totuşi, datele venite de la Kantar Media transformă calificativul „modest” în „dezastru”. Şi aceasta în ciuda faptului că Look Plus începând cu luna iulie a anului2014 atransmis meciuri din Liga I de fotbal, având până în februarie 2015 exclusivitate, alături de Look TV, la transmiterea campionatului autohton de fotbal. Tocmai faptul că un post care are exclusivitate la campionatul intern are o audienţă microscopică reprezintă surpriza. Dacă facem o scurtă analiză, surpriza nu este surpriză. Trei elemente au concurat la audienţa catastrofală a postului: 1 – schimbarea numelui din Transilvania Live în Look Plus (de regulă o schimbare de nume, şi mai ales dacă noul nume nu este unul sonor, reduce audienţa); 2 – perceperea unei taxe lunare de 10 lei în plus pentru abonaţii UPC pentru recepţionarea postului (românii nu sunt obişnuiţi cu sistemul de plată suplimentară pentru recepţionarea unui post aflat în grila de programe, chiar dacă este vorba de transmisii sportive); 3 – calitatea submediocră a meciurilor din Liga I (telespectatorii preferă să urmărească meciuri din campionatele tari, Germania, Anglia, Italia, Spania şi Franţa, unde au ce vedea; de regulă meciurile interne se desfăşoară la ore la care au loc cel puţin câte două meciuri din campionatele amintite).

A doua surpriză o reprezintă audienţa catastrofală a postului VH1, un post care transmite muzică de foarte bună calitate în special din perioada anilor ’80 şi ’90. Şi aici ar exista o explicaţie. Telespectatorii de vârstă medie – celor cărora li se adresează respectivul canal tv – nu intră pe „tronsonul” posturilor muzicale, care sunt dominate de canale care se adresează aproape exclusiv adolescenţilor.

Tot la prima vedere surprinde ocolirea de către telespectatori a postului Travel Mix, mai ales ţinând cont că nu prea există concurenţă la canalele specializate în turism. În realitate nu suntem în faţa unei surprize. Postul prezintă foarte multe reportaje turistice în nota celor din perioada ante-decembristă, dar mai slabe din punct de vedere calitativ şi de multe ori plicticoase. În plus jurnaliştii, comentatorii nu se deosebesc nici ei de predecesorii lor din perioada comunistă. Deci este normal ca postul să nu aibă căutare.

În ceea ce priveşte primele două clasate, cele cu o audienţă microscopică, suntem în faţa unei situaţii normale: ambele sunt în grilele de programe ale UPC, dar nu şi în grilele celorlalţi cablişti şi mai sunt recepţionate pe satelit. Credo este un post spiritual (dar nu ortodox sau catolic) şi este sub nivelul altora de acest gen, iar Inedit este un post care transmite muzică folclorică, dar este sub nivelul posturilor „veterane” în domeniu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Andreea Cristescu 134 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.