Carpathian Garden

În general, vara, nu se prea joacă teatru. Azi, da. De la 8 seara, la Godot, în Centrul Vechi, este programat Carpathian Garden.

A fost selecționat în multe festivaluri și a primit tot felul de premii valoroase. Rămâne important pentru că atrage, vrăjește și binedispune. Fără să fie ușor. Ba dimpotrivă. E una dintre cele mai acide, amare, înțepătoare înșiruiri de tipologii care ne bântuie: parcagii, vedete de la știri, moguli, preoți întreprinzători, actori de filme xxx, mincinoși în campanii electorale. Fiecare poveste este pe cât de verosimilă pe atât de deșănțată. Te năucește. Te-ntrebi ce cauți printre toți aceia. Ai în față ce-i mai strâmb, prefabricat și dubios în țara ta. Dar râzi cu lacrimi și nu simți pic de încrâncenare. Privești o ora și jumătate ce-a fost, ce-ar fi putut să fie și ce trăiești. Iar la sfârșit aplauzi până ți se înroșesc palmele. Ești fericit și simți că ai primit încurajare.

Piesa e scrisă de Radu Iacoban. Tot el a facut și regia. Și pe scenă joaca el și Tudor Istodor, băiatul Maiei Morgenstern. Își valorifică însă darurile cu atâta înțelepciune și siguranță, încât are multă, foarte multă forță și carismă. Biografia lui Radu Iacoban e diferită.

Radu Iacoban

A câștigat o bursă la Academia de Muzică și Arte Dramatice din Londra de care n-a putut să se bucure pentru că n-a avut bani să trăiască în Anglia. S-a întors în țară înainte să înceapă cursurile, e actor la Teatrul Mic, face film și de câțiva ani scrie. Carpathian Garden este altfel pentru că nu are niciun pic de cinism, de înverșunare și nici de emfază. Are însă înțelepciune și tot harul în scriitură, actorie și teatru.

Carpathian Garden: ”act comic social” de Radu Iacoban; scenografia: Irina Moscu; video & sound design: Dan Ionescu; costume: Sarto Made To Measure; afiș și video: Andrei Runcanu

Tudor Istodor:
Film: a jucat în #Selfie 69 (2016), regia Cristina Iacoban, Fixeur (2016), regia Adrian Sitaru, Cadences obstinees (2013), regia Fanny
Ardant, Domnișoara Christina (2013), regia Alexandru Maftei, The Zero Theorem (2013), regia Terry Gilliam, Weekend cu mama (2009), regia Stere Gulea, Băieți buni (2005), serial tv. Înainte de UNATC a absolvit Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu. Teatru: Profesiunea doamnei Warren, de GB Shaw, XXL (Fat Pig), de Neil LaBute, Voyeur, de Gardner McKay, Vițelul de Aur, de Ilf și Petrov, În vizită la domnul Green, de Jeff Baron, Tangou Final, de Mario Diament, (CU)CUIEINFRUNTE, de Eric Bogosian

Tudor Istodor

Radu Iacoban:
Film: a jucat în What about love (2016), regia Klaus Menzel, Proiecte de trecut (2016), regia Andrei Zincă, Closer to the moon (2014), regia Nae Caranfil, Portretul luptătorului la tinerețe (2010), regia Constantin Popescu, Amintiri din Epoca de Aur (2009), proiect Cristian Mungiu, Legiunea Străină (2008), regia Mircea Daneliuc.
Teatrul Mic – Fluturii sunt liberi, de Leonard Gershe, Jacques sau supunerea de Eugene Ionesco, Coolori, de Ştefan Peca, Hamelin, de Juan Mayorga, Blocaj în traffic, de Bogdan Costin, Mantia de stele – îndrumar astrologic pentru ghicit de Milorad Pavic, Google ţara mea! de Mihaela Michailov, Visul unei nopţi de vară, de William Shakespeare, Volpone, de Ben Jonson; Teatrul de Comedie: Edmond, de David Mamet, Cui i-e frică de Virginia Woolf, de Edward Albee; Teatrul Odeon: Epopeea lui Ghilgameş; Teatrul Bulandra: Carousel, spectacol de Andrei Șerban, Godot Café- Teatru: Fragil, de Neil LaBute, Teatrul Luni de la Green Hours: , (CU)CUIEINFRUNTE, de Eric Bogosian

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Anca Dobrescu 68 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.