Ce autostrăzi și drumuri naționale sunt plănuite până în 2030

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Suplacu de Barcău sunt principalele proiecte de investiții în infrastructura rutieră prevăzute în Master Planul General de Transport al României, document aprobat prin HG 666/2016.



În afară de acestea, sunt vizate terminarea proiectelor de autostrăzi începute, precum Lugoj-Deva, Sebeș-Turda, Suplacu de Barcău-Borș, Câmpia Turzii-Tg. Mureș, dare și reabilitarea unor drumuri naționale și finanțarea variantelor de ocolire pentru orașe importante.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (fosta CNADNR) a prezentat azi într-o formă succintă proiectele de dezvoltare a infrastructurii prevăzute în Master Plan. Conform sursei, acesta cuprinde două perioade de programare consecutive2014 – 2020 și 2020 – 2030 pentru dezvoltarea teritorială a infrastructurii rutiere.


În cadrul MPGT sunt prevăzute continuarea şi finalizarea următoarelor proiecte pe construcţia de autostrăzi până în anul 2022 (perioadă care corespunde actualului exerciţiu financiar 2014-2020):


a) proiecte de autostrăzi:

– Autostrada Lugoj – Deva (lot 2, 3, 4);

– Autostrada Sebeş – Turda (lot 1, 2, 3, 4).


b) proiecte de modernizare/reabilitare drumuri naţionale:

Reabilitare DN 76 – Deva – Oradea;

– Reabilitare DN 66 – Rovinari – Petroşani;

– Reabilitare DN 56 – Craiova – Calafat;

– Modernizare DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni;

– Reabilitare DN 6 – Alexandria – Craiova;

– Modernizare DN 73 – Piteşti – Braşov;

– Lărgirea la patru benzi Centura Bucureşti Sud.


c) proiecte de construcţie a variantelor de ocolire/ poduri şi pasaje, respectiv finalizarea fazei a II-a a acestora:

Varianta de Ocolire Suceava;

– Varianta de Ocolire Braşov;

– Varianta de Ocolire Tg. Jiu;

– Varianta de Ocolire Carei;

– Varianta de Ocolire Caracal;

– Varianta de Ocolire Săcuieni;

– Pasaj Ciheiului;

– Pod pe DN 5 la Giurgiu;

– Modernizare Centura Bucureşti (A1 – DN 7 şi DN 2 – A2);

– Centura de sud a municipiului Bucureşti.

Ø Demararea proiectelor noi:

Finanţarea proiectelor de autostrazi în execuţie:

– Autostrada Suplacu de Barcău – Borş;

– Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Tg. Mureş.


Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de construcţie autostrăzi/ drumuri expres noi:

– Autostrada Piteşti – Sibiu;

– Drum expres Ploieşti – Buzău;

– Drum expres Buzău – Focşani;

– Drum expres Focşani – Bacău;

– Drum expres Bacău – Paşcani;

– Drum expres Legatura A3 – Aeroport Henri Coandă;

– Autostrada Tg. Neamţ – Paşcani – Iaşi – Ungheni;

– Autostrada Piteşti – Craiova şi Variantele de Ocolire Slatina – Balş;

– Autostrada Comarnic – Braşov;

– Autostrada Sibiu – Braşov;

– Autostrada Nădăşelu – Suplacu de Barcău.


Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de reabilitare drumuri naţionale (Eurotrans şi Transregio) noi:


Finanţarea proiectelor de construcţie variante de ocolire cuprinse în perioada 2014 – 2020:

– Varianta de Ocolire Ştei;

– Varianta de Ocolire Beiuş;

– Varianta de Ocolire Aleşd;

– Varianta de Ocolire Tecuci;

– Varianta de Ocolire Bacău;

– Varianta de Ocolire Satu Mare;

– Varianta de Ocolire Tg. Mureş;

– Varianta de Ocolire Mihăileşti;

– Varianta de Ocolire Râmnicu Vâlcea;

– Varianta de Ocolire Timişoara;

– Varianta de Ocolire Giurgiu;

– Varianta de Ocolire Vaslui;

– Varianta de Ocolire Sf. Gheorghe;

– Varianta de Ocolire Bârlad;

– Varianta de Ocolire Zalău.


Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de reabilitare/modernizare – proiecte noi:

– A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte – Sinaia;

– Piteşti – Rm. Vâlcea – Racoviţă;

– Bucureşti – Giurgiu;

– Modernizarea infrastructurii rutiere privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în sate liniare şi puncte negre.


Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de valorificare a potenţialului turistic – proiecte noi:

– Transfăgărăşan;

– Alternativa Techirghiol.


Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de valorificare a zonei Deltei Dunării – proiecte noi:

– Drum expres Constanţa – Tulcea – Brăila (+Pod peste Dunăre): Faza I – Pod peste Dunăre+reabilitare Ovidiu – Tulcea (109 km).


Ø Pregătirea proiectelor de construcţie autostrăzi pentru perioada de programare 2020 – 2030:

– Autostrada Tg. Mureş – Ditrău – Tg. Neamţ;

– Autostrada Lugoj – Craiova;

– Autostrada Sibiu – Braşov.


Acum, după aprobarea de către Guvern a Masterplanului General de Transport, acesta devine pentru noi lege şi, respectarea acestuia se va reflecta în implementarea tuturor proiectelor. Lucrul cel mai important este să finalizăm proiectele începute şi, mai ales, să pregătim foarte bine proiectele viitoare. Am avut mult de lucru la obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor, însă am reuşit să deblocăm proiecte importante. Aşa cum am mai spus, un proiect bine început este pe jumătate realizat. Ştiu că tema studiilor de fezabilitate este mult discutată dar, sunt câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le clarificăm. Ca să fie bine făcut, un Studiu de Fezabilitate are nevoie în proporţie de 80 – 90 % de studii în teren, se fac sute de foraje, cercetări arheologice. Toate acestea se fac de către oameni bine pregătiţi. Un Studiu de Fezabilitate nu se face din birou. Un Studiu de Fezabilitate cercetează şi analizează, prospectează, şi în final dă soluţii. Proiectul porneşte de la Studiul de Fezabilitate, în urma căruia rezultă fezabilitatea investiţiei”,a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.


Cotidianul.ro a scris despre situația de acum a șantierelor de autostradă din România iar materialul în puteți vedea aici.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.