×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 4 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Sâmbătă, 19 august 2017, 08:27
EUR (€)
+0.0067 ↗
4.5883 RON
USD ($)
-0.0038 ↘
3.9066 RON
• • •
Avertisment al transportatorilor
Ce riscăm în cazul accizei la benzină și motorină

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) avertizează că măsura de creştere a accizei la motorină şi benzină i-ar putea determina pe şoferi să alimenteze din afara ţării, opinând că o creştere a preţurilor generează scăderi şi nu creşteri la bugetul de stat.

„Rugăm Guvernul să refacă toate calculele, referitor la impactul pe care îl va avea această măsură asupra economiei României, deoarece s-ar putea crea probleme grave în toate sectoarele economiei, dar şi scăderi semnificative la vânzările de carburant în ţară, deci şi scăderi ale sumelor încasate la bugetul statului, deoarece există posibilitatea de a alimenta din ţările vecine. Există precedent în acest sens, iar experienţa recentă a demonstrat că o astfel de creştere a preţurilor gerenează scăderi şi nu creşteri la bugetul de stat”, se arată într-un comunicat al COTAR.

„Printr-o adresă către prim-ministru, am cerut să analizaţi situaţia din anul 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciză, din care circa 36 de milioane de euro din acciza suplimentară la motorină şi aproape 15 milioane de euro din acciza suplimentară la benzină, dar s-au încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puţin decât în perioada anterioară creşterii accizelor. Respectiv, cu 3 milioane de euro mai puţin la motorină şi cu 8 milioane de euro mai puţin la benzină. Institutul Naţional de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România, în iulie 2014”, spune Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Conform confederaţiei patronale, creşterea accizei la motorină şi benzină cu 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru „îi va determina pe transportatorii care efectuează curse internaţionale, atât pentru transporturile de marfă, cât şi de persoane, să alimenteze din afara ţării, aşa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România”.

Pe de altă parte, atenţionează COTAR, transporturile de marfă sau de persoane de pe teritoriul României se vor scumpi, astfel încât vor genera creşteri ale preţurilor mărfurilor, produselor finite şi materiei prime, de unde vor fi generate şi creşteri ale preţurilor de producţie şi creşteri de preţuri ale mărfurilor la raft. Astfel, „puterea de cumpărare va înregistra o scădere, ceea ce va duce la scăderea nivelului de trai al românilor, scădere economică pe termen mediu şi lung, falimente în lanţ pentru producători, distribuitori şi micii întreprinzători”.

Potrivit confereraţiei, consumul anual de carburant este, în România, de aproximativ 7 miliarde de litri, din care 5 miliarde de litri de motorină şi două miliarde de litri de benzină, astfel încât suma colectată suplimentar ar trebui să se ridice la peste 3 miliarde de lei, „dar nu se poate garanta faptul că se va menţine nivelul consumului de motorină şi benzină din acest moment”. Din datele înregistrate în perioadele anterioare, „se poate estima o reorientare a circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali de pe teritoriul României către alte state europene, care au preţuri mai mici”. Acest lucru ar putea genera un adevărat dezastru pentru economia României, pentru că vânzările de carburant ar scădea, colectarea accizei va fi mult mai mică decât în prezent, însă preţurile vor creşte pentru toate produsele şi serviciile, menţinând un trend descendent al puterii de cumpărare şi, deci, al nivelului de trai în România”.

În acelaşi timp, „vor fi afectaţi de această măsură şi românii care călătoresc în ţară cu autocare şi microbuze, deoarece firmele care fac transport rutier de persoane vor fi obligate să majoreze preţurile biletelor”.

„Mai trebuie specificat faptul că deja statul face concurenţă neloială transportatorilor rutieri de persoane, prin subvenţionarea cu peste 80% a CFR Călători şi a operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, la care s-au adăugat, de la începutul acestui an, călătoriile gratuite pentru 450.000 de studenţi, suportate din bugetul statului, care doar la CFR Călători aduc circa 18 milioane de lei lunar. În aceste condiţii, o creştere a accizei la motorină va îndrepta către faliment mai multe firme de transport, ceea ce înseamnă alte scăderi pentru bugetul statului şi, deci, pentru economia României”, se mai arată în comunicat.

Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
744
 | 1
 | 7
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
N-au cu ce sa ne sperie
0
Transportatorii internationali consuma sub 4% din volumul total vandut, adica nu conteaza, cum ne-a invatat procurorul sef. Asa ca n-au cu ce sa ne sperie.
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
lili
-3
Ce "impact"?! Guvernul Dragnea nu umbla cu nici un IMPACT, "duduie" Economia, nici o Criza nu ne-atinge! Va mai amintiti slagarul?! Sa nu-l uitati, ca nu se stie...
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
gelu
+7
OMV care extrage petrolul aproape gratis din subsolul Romaniei vinde aceste petrol romanilor sub forma de benzina si motorina ca si cum l-ar cumpara de la bursa de valori cu pretul zilei si cu toate acestea OMV declara ca nu face stie ce profit. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca romanul cu un salariu de 5 ori mai mic ca-n vest plateste benzina si motorina la acelasi pret pe care-l plateste un ceatean din Germania, Italia, Franta, Belgia......
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
Norr @ gelu
+5
Pentru asta ,ATAT SOFERIMEA CAT SI PROPAGANDA MAFIOATA, nu mai fac scandal asa cum nu au facut nici atunci cand toate sortimentele depasisera 6 lei kilu' SI BOC BASESCU PUSESERA ACCIZE DE PESTE 2 LEI LA KIL. Cum ia o guvernare psd o acciza de cativa bani,cum este MARE TRAGEDIE SI SE SCUFUNDA TZARA.
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
gravel
+2
poate "avem ghinionul"sa patim ce s-a intamplat la scaderea accizei,adica preturile sa ramana neschimbate!
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
gelu @ gravel
+7
Noi romanii avem ghinion mereu, atata timp cat suntem sclavii UE deoarece muncim pe salarii de 5-7 ori mai mici ca-n uniune dar platim cam aceleasi preturi la benzina si motorina.
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
gabriel @ gravel
+3
S-ar putea ca guvernul asta de mascarici sa aiba ghinionul sus-mentionat.daca transportatorii vor alimenta la fratii unguri s-a f... calculu' securiciului.
Publicat Sâmbătă, 12 august 2017
+Răspunde
Recomandate
Ne plângem de lipsuri, dar aruncăm mâncarea
Publicat acum 14 ore şi 47 minute
Frenezie nejustificată
Publicat acum 21 ore şi 21 minute
Filiera ucraineană a lui Hillary Clinton
Publicat acum 16 ore şi 46 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Cotidianul cititorilor
17 articole/ Actualizat Sâmbătă, 12 august 2017
alarm off
Fotografiile bunicilor
30 articole/ Actualizat Sâmbătă, 05 august 2017
alarm off
Antiştirile Cotidianul
6 articole/ Actualizat Duminică, 09 iulie 2017
alarm off
NUMAI DOUĂ ÎNTREBĂRI
142 articole/ Actualizat Joi, 17 august 2017
Ioan Vieru

Poliția rutieră se află de mulți ani în derivă printr-un management tot mai defectuos. Scandalurile din ultimii ani arată nu numai lipsa de profesionalism a poliției, ci funcționarea acestei instituții plătită de la bugetul public printr-o mentalitate a fostei miliții comuniste.

Ioan VieruPublicat Joi, 17 august 2017