Cel mai deștept băiat din energie: un român din Câmpina

Datele publicate de Ministerul Finanţelor arată că anul trecut afacerile de 154,3 milioane de euro înregistrate de Energy Holding au fost devansate de businessul de 174,5 milioane de euro înregistrat de Tinmar Ind, o companie care nu se află pe lista de clienţi ai energiei ieftine de la Hidroelectrica.

Potrivit site-ului Tinmar Ind, compania a intrat în afacerile de furnizare a energiei electrice în aprilie 2007, având în prezent un portofoliu format din peste 80 de firme, cel din 2010 fiind alcătuit din 60 de clienţi.

Datele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) arată că Tinmar Ind este compania care a înregistrat cea mai mare creştere a cantităţilor de energie vândute pe segmentul concurenţial, adică acolo unde vânzătorii se întâlnesc cu marii consumatori de energie, firma dublându-şi livrările pe această piaţă.

Acest lucru s-a văzut şi în cifra de afaceri, businessul Tinmar Ind crescând de la 96 de milioane de euro în 2009 la 174,5 milioane de euro în 2010. Tinmar Ind este controlată direct și indirect de Augustin Constantin Oancea din Câmpina. Oancea are 39 de ani și este creditat cu o avere de peste 12 milioane de euro. Tinmar Ind. se ocupă cu inter­me­dierea de curent, iar în ultimii ani s-a extins și peste hotare – Ungaria, Austria, Germania, Bulgaria și Grecia. Oancea derulează afaceri și în industria extractivă prin alte două firme: Expolig și Explotrans Min. Compania Tinmar Ind. a depășit fostul lider de ani întregi al pieței de furnizare de energie, Energy Holding, com­panie care se confundă cu imaginea de ,,băiat deștept”.

Pe locul doi în topul celor mai mari 10 jucători din comerţul privat cu energie electrică se află Energy Holding. Afacerile acesteia au crescut cu 5%, până la 154,4 milioane de euro, și profitul net de la 2 milioane de euro la 3,6 milioane de euro. Din contractele cu Hidro­electrica a câștigat anul trecut 21,7 milioane de euro. Societatea a fost înființată de Buzăianu, iar după mai multe tranzacții a ajuns în proprietatea Marken Invest­ment&Trading din Olanda. Gurile rele susțin că în spatele acestei companii s-ar afla același Buzăianu.

Locul 3 este ocupat de compania Alpig Romenergie. Aceasta a comercializat anul trecut 1,7 TWh de electricitate. Potrivit unor date publicate de Fondul Proprietatea, acţionarul minoritar al Hidroelectrica, anul trecut Alpiq Romenergie a cumpărat de la producătorul de stat român 1,8 TWh de energie cu circa 52 milioane de euro.La finalul anului 2010, în conturile Alpiq Romenergie se regăseau afaceri de 142 de milioane de euro. Practic, compania vinde ce cumpără de la Hidroelectrica, dar face de trei ori mai mulţi bani faţă de ceea ce încasează firma de stat.

Pe locul patru avem Alpiq Romindustries, o altă firmă controlată de elveţienii de la Alpiq, care lucrează după aceeaşi reţetă.Anul trecut a cumpărat de la Hidroelectrica energie în valoare de 45 de milioane de euro pentru ca la finele lui 2010 să ajungă la un business de peste 124 de milioane de euro comercializând pe piaţa concurenţială această energie.

În total, primii zece jucători din această piaţă au ajuns anul trecut la un business de peste un miliard de euro, în creştere cu circa 30% în 2010 faţă de 2009, în ton cu evoluţia cantităţilor de energie care s-au tranzacţionat pe segmentul concurenţial al pieţei de electricitate. Acest segment a reprezentat peste 40% din consumul total de energie electrică al României.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.