Cîteva imagini edificatoare, din satelit, care pot elucida moartea lui Dan Condrea

În lipsa informaţiilor oficiale de la anchetatori în cazul morţii lui Dan Condrea, patronul Hexi Pharma, presa a analizat toate variantele posibile rezultate din tot felul de surse. Singurul lucru care ne-a încurcat pe toţi a fost lipsa maşinii lui de pe camerele de supraveghere! Acum, se pare că totul pare a fi foarte aproape de final.

Iată cum au evoluat teoriile despre moartea lui Dan Condrea. Iniţial, cineva despre care acum nu se mai ştie absolut nimic, a lansat ipoteza că, în ziua morţii sale, Dan Condrea a fost la Ploieşti, de unde s-a dus spre Buftea pentru a-şi lua fetiţa, aflată la fosta soţie, urmînd traseul Ploieşti-Corbeanca-Tamaşi-Buftea, însă pe ultima porţiune s-a întîmplat accidentul! După cîteva zile însă s-a aflat că Laura Georgescu, fosta soţie a lui Condrea, nu locuieşte în Buftea, ci în Otopeni!

În acelaşi timp, în presă au apărut şi imaginile de pe camerele de supraveghere din localitatea Tamaşi. Mai întîi s-a spus că un Opel care apărea în imagini ar fi maşina lui Condrea, însă ipoteza a căzut pentru că era vorba despre un cu totul alt model, apoi s-a purces la analiza fiecărui cadru, începînd cu ora 8 din dimineaţa acelei zile, dar, spre surpriza tuturor, maşina lui Condrea nu a apărut pe camerele de supraveghere! Antena 3 a identificat în imagini atît maşina martorei Gabriela Monica Pelin, care a fost depăşită de Dan Condrea doar cu cîteva minute înainte de accident, precum şi maşina poliţiei care a sosit întîmplător după alte cîteva minute la locul tragediei.

După ce s-au luat în calcul toate traseele posibile pe care le-ar fi urmat Dan Condrea pentru a vedea de unde a apărut pe acea porţiune de drum dintre Tamaşi şi Buftea, în emisiunea „Sinteza zilei”, Mihai Gâdea a prezentat şi varianta cea mai logică: DAN CONDREA AR FI PUTUT SĂ FIE ÎNTR-UNA DIN CASELE SITUATE DUPĂ ULTIMA CAMERĂ DE SUPRAVEGHERE, de unde a ieşit în şoseaua 101, Tamaşi-Buftea! Iată care este perimetrul acelei zone de unde putea să apară maşina lui Condrea, fără să fie pe camerele de supraveghere:

Analizînd imaginile din satelit de pe Google Earth am capturat fotografia de mai sus, de unde se vede că numărul caselor unde ar fi putut să stea întreaga zi Dan Condrea este destul de mare: cele de pe Str. Trandafirului, cele de pe Str. Crinului, dar şi cele din Str. Unirii, situate după ultima cameră de supraveghere!

Chiar dacă nu este cel mai uşor lucru, anchetatorii ar trebui în acest moment să-i interogheze pe toţi cei care locuiesc în perimetrul delimitat de noi în fotografia de mai sus, astfel încît să afle la cine a fost Dan Condrea în acea zi, căci aceasta pare singura variantă credibilă! Dacă se va dovedi că Dan Condrea, ştiind că a doua zi urma să fie audiat la Parchet, a fost la un avocat sau la o cunoştinţă pentru a se consulta înainte de a fi în faţa anchetatorilor, cazul va fi ca şi rezolvat măcar în ceea ce priveşte traseul urmat de el pînă la locul accidentului.

În cursul anchetelor jurnalistice, s-a pus mereu întrebarea: „Ce căuta Dan Condrea pe drumul dintre Tamaşi şi Buftea?” Ei, bine, dacă se va dovedi că Dan Condrea a fost într-adevăr în comuna Tamaşi în perimetrul din fotografia de mai sus, atunci misterul prezenţei sale pe acel drum este ca şi lămurit, căci acesta era traseul ideal în drum spre casa lui! În acest sens, iată o altă imagine din satelit din care rezultă acest lucru:

e ştie că Dan Condrea avea locuinţa pe strada Nadeş, într-o zonă protejată, unde accesul este permis doar riveranilor, situată la marginea Bucureştiului, înspre Mogoşoaia! În fotografia de mai sus, se observă că din localitatea Tamaşi, pentru a ajunge acasă, Dan Condrea avea următorul traseu logic: Tamaşi-Buftea-Mogoşoaia-Bucureşti! Dacă nu ar fi avut loc accidentul, patronul Hexi Pharma ar fi ajuns în Buftea, de unde s-ar fi înscris pe DN 1A, adică Şoseaua Bucureşti-Tîrgovişte, care-l ducea exact în vecinătatea Străzii Nadeş, unde locuia!

Rămîne acum să fie vizionate alte casete de pe camerele de supraveghere, deşi nici aceasta nu este o operaţiune uşoară, din următoarele motive:

– Dacă Dan Condrea a plecat în acea zi de acasă spre Tamaşi, a trecut obligatoriu prin Mogoşoaia, iar acolo, chiar pe Str, Bucureşti-Tîrgovişte, sînt multe camere de supraveghere care l-ar fi putut înregistra.

– Însă Laura Georgescu, fosta lui soţie, a declarat la Antena 3 că Dan Condrea nu a fost acasă cu 4 zile înainte de accident, aflînd acest lucru chiar de la fetiţa lor. În acest caz, trebuie văzut unde a fost Dan Condrea în aceste zile, pentru că acest amănunt complică lucrurile, generînd alte variante:

– Dacă Dan Condrea a plecat spre Tamaşi de acasă, atunci trebuie vizionate casetele din Mogoşoaia şi Buftea din ziua accidentului, dar şi din zilele anterioare!

– Dacă însă a venit în Tamaşi anterior orei 8 din ziua accidentului, trebuie vizionate şi casetele din zilele anterioare. O mînă de ajutor pentru ca operaţiunea să fie mai uşoară ar putea să dea anchetatorilor PERSOANA DIN TAMAŞI LA CARE A FOST DAN CONDREA, care poate să spună exact ziua şi ora la care patronul Hexi Pharma a sosit la el, eventual chiar direcţia din care a venit!

VARIANTA SINUCIDERII, DIN CE ÎN CE MAI DEPĂRTATĂ, RĂMÎNÎND ACCIDENTUL SAU ACCIDENTUL PROVOCAT

Dacă anchetatorii vor reuşi să afle la cine a fost Dan Condrea în localitatea Tamaşi, varianta sinuciderii ar fi complet eliminată, mai ales după ce ultimele infromaţii arată că Dan Condrea avea pregătit acasă bagajul, în eventualitatea că va fi arestat! Avînd în vedere încadrarea de către procurori a infracţiunilor de la Hexi Pharma, ar fi fost absurd ca Dan Condrea să se sperie de spectrul unei eventuale condamnări de 2 ani, mai ales că aceasta ar fi venit după un lung proces.

Tot cu ajutorul imaginilor din satelit, am reuşit să „parcurgem” întreg traseul dintre Tamaşi şi Buftea, care măsoară exact 3,4 km, care se parcurge cu maşina în 2-3 minute! Iată-l:

Fotografia realizată la locul accidentului de biciclistul care a ajuns acolo odată cu celălalt martor, Gabriela Monica Pelin, ne este de folos în lipsa oricăror informaţii venite de la anchetatori. Ea este făcută dinspre copacul de care s-a izbit maşina lui Condrea, fiind perfect vizibile urmele acesteia chiar de la ieşirea de pe carosabil:

Pentru a putea să avem o imagine de ansamblu, iată cum arăta locul accidentului pe Google Earth, aşa cum era în 2015:

Avînd în vedere iarba foarte înaltă şi deasă pe porţiunea parcursă de maşină după ce a ieşit de pe carosabil, noi credem că era imposibil controlul autoturimului pe distanţă de 30-40 m, la orice viteză peste 100 km/oră, astfel încît şoferul să vrea să se sinucidă exact în copacul acela! Dacă ar fi intenţionat să se sinucidă, Dan Condrea ar fi intrat DIRECT în copacul de pe partea cealaltă a drumului, fiind necesar doar virajul stînga al volanului chiar în dreptul pomului, fără să fie nevoit să meargă pe iarbă, aşa cum se vede şi în această imaginea de mai sus, realizată dinspre Tamaş spre Buftea, aşa cum se deplasa Condrea.

Dar, chiar dacă varianta sinuciderii ar cădea datorită probelor, varianta accidentului nu rezolvă deplin acest caz pentru că şi atunci ar rămîne în discuţie cel puşin două variante care au nevoie tot de probe temeinice:

1. ACCIDENT. Aceste lucru poate fi stabilit doar de către expertiza tehnică a maşinii, adică dacă autoturismul Opel Astra avea verificarea tehnică la zi şi dacă, în momentul accidentului, era în stare perfectă de funcţionare. În această situaţie, înseamnă că este vorba despre o eroare a şoferului, care putea să iasă de pe carosabil din diverse motive ce ţin de neatenţie şi, din cauza vegetaţiei abundente, să fi pierdut controlul direcţiei. Dacă însă expertiza va arăta grave defecţiuni la sistemul de direcţie, atunci accidentul ar putea fi justificat de acestea.

2. ACCIDENT PROVOCAT. În acest caz, tot expertiza tehnică a maşinii poate oferi probele. Dacă va arăta că maşina era în regulă din punct de vedere tehnic, varianta unui accident pur şi simplu va fi pusă sub semnul întrebării, apărînd alte 2 variante posibile:

2 a. ŞICANAREA LUI DAN CONDREA DE O ALTĂ MAŞINĂ. Această variantă este mai greu de dovedit, mai ales că martorul Gabriela Monica Pelin declară că nu era o altă maşină pe şosea în acel moment, dar această informaţie poate fi luată sub rezerva că femeia nu a observat o maşină care s-ar fi aflat în faţa lui Dan Condrea. Nu este obligatoriu ca martorul să mintă, ci pur şi simplu să nu fi observat acest amănunt.

2 b. lovirea maşinii lui condrea de CĂTRE o altă maşină. În această situaţie, pe maşina lui Condrea ar trebui să existe urmele de vopsea ale celeilalte maşini, lucru uşor de demonstrat de expertiza tehnică! Atunci, declaraţia martorului Gabriela Monica Pelin ar avea conotaţiile unei complicităţi, dar nu numai cu cei care ar fi provocat accidentul, ci şi cu biciclistul aflat în partea opusă, căci şi el a auzit bubuitura din momentul accidentului, dar nu a spus nimic despre o altă maşină pe care ar fi trebuit s-o vadă (el fiind la circa 300 m de locul impactului), din moment ce spune că imediat s-a uitat spre acel loc şi, urcîndu-se pe biciletă, a pornit înspre acolo.

Noi, întrucît nu avem toate datele şi nici nu sîntem experţi în evaluarea unor astfel de evenimente, ne limităm la prezentarea datelor pe care le cunoaştem, interpretările fiind bazate pe logica elementară. În rest, fiecare este liber să-şi imagineze propriul scenariu, propria versiune, în funcţie de toate aceste informaţii.

Din păcate, anchetatorii de la noi nu înţeleg nici în urma acestei tragedii că singura metodă prin care fantezia noastră poate fi oprită este ca ei să ofere periodic informări pentru opinia publică! Aşa se întîmplă peste tot în lume, numai la noi, nu!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Ion Spânu 1818 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.