CNADNR îi restricționează accesul în sediu

CNADNR i-a interzis accesul în sediul central directorului adjunct de investiţii la regionala Craiova Alin Goga, în prezent suspendat după ce a vorbit despre ilegalitățile din companie, conducerea companiei motivându-și măsura anunțată vineri prin faptul că Goga ar fi amenințat mai mulți angajați, transmite Bursa, care citează Mediafax.

„Având în vedere faptul că în cursul zilei de astăzi, 9 octombrie, juristul Alin Goga a transmis mai multe amenințări la adresa unor salariați ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), atât verbal, cât și prin interpuși sau SMS, aducem la cunoştinţă opiniei publice că astfel de acţiuni contravin codului de comportament etic prevăzut de legislația în vigoare, preluat de CNADNR obligatoriu pentru toţi salariaţii companiei”, se arată într-o informare de presă a CNADNR.

De asemenea, Goga a afirmat că are cunoștință despre concluziile și constatările reprezentanților Corpului de Control, cu toate că acest control nu a fost încă finalizat și nu a fost întocmit un raport final, mai spune compania.

„Toate aceste acțiuni ale domnului Alin Goga au determinat restricționarea accesului acestuia în incinta companiei. Menționăm că toate aceste acţiuni, declarații și participări la emisiuni TV nu vor schimba cursul cercetărilor penale efectuate de către organele abilitate, cercetări în care domnul Alin Goga încearcă să-și schimbe calitatea”, menționează reprezentanții CNADNR.

Aceștia au precizat că directorul suspendat nu mai are acces în sediul central din București al companiei.

Alin Goga a fost suspendat de CNADNR ca urmare a unei apariţii într-o emisiune TV în care a reclamat neregulile din instituţie. CNADNR şi-a motivat sancţiunea prin faptul că Goga „a furnizat informaţii în legătură cu activitatea companiei fără a fi împuternicit sau fără a avea mandat de la conducerea CNADNR”.

Acesta a afirmat, la sfârșitul lunii iulie, la Realitatea TV, că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăștie ar trebui închis întrucât circulația se desfășoară în condiții nesigure, iar singura soluție rămâne reconstruirea sa.
„Vă spun că suntem ca la «Meșterul Manole»: ce am construit și am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară și – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condițiile în care am știut că recepționăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune și după patru zile am fost chemat la DNA. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână așa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus și pe întreținere, pe investiții, reabilitari și avem o rețea care e jalnică pentru că totul pornește din interior: 6.000 de oameni și 10% sunt ingineri de drumuri și poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condițiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiți papagali de toate culorile. Fiecare director și-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează”, a spus atunci Goga.

Suspendat de CNADNR după ce a vorbit despre ilegalitățile din companie, el a declarat ulterior într-un interviu acordat Gândul că unii directori din Compania de Drumuri și Autostrăzi au case mai mari decât palatul Versailles, deși au lucrat toată viaţa la stat, și au semnat contracte a căror valoare a crescut de zece ori, bazate pe „caiete de sarcini mănuşă, pentru anumite firme”.

„Dacă se ia şpagă în CNADNR? Sunt directori care au case mai mari decât Versailles-ul şi au lucrat toată viaţa lor la stat. Mai e o problemă, au gestionat contracte care şi-au mărit valoarea de la un milion de euro la 10 milioane de euro, au contracte pe nişte caiete de sarcini doar la anumite firme, adică erau făcute caiete de sarcini mănuşă, pentru anumite firme”, a spus el.

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a cerut la mijlocul lunii august Corpului de Control al instituţiei să facă un control la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), în urma relatărilor din presă ale lui Goga.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.