×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 44 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Miercuri, 20 septembrie 2017, 21:16
EUR (€)
-0.0001 ↘
4.5989 RON
USD ($)
-0.0098 ↘
3.8275 RON
• • •
CNAIR, după accidentul în care o maşină a plonjat în Dâmboviţa

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rurtiere (CNAIR) a transmis vineri, la solicitarea MEDIAFAX, că accidentul de la intersecţia Splaiul Unirii - Centura Capitalei, soldat cu trei decedaţi şi şase răniţi, a avut drept cauză factorul uman, nu infrastructura.

„Regretăm evenimentul tragic ce s-a produs la intersecţia dintre Splaiul Unirii şi drumul naţional Centura Bucureşti, soldat cu 3 persoane decedate şi 6 răniţi, dar vă comunicăm că infrastructura rutieră nu a fost cauza ce a condus la producerea accidentului rutier, ci factorul uman”, precizează CNAIR.

„Vă informăm faptul că în zona în care s-a produs accidentul, sectorul (pod peste râul Dâmboviţa km 25+100 - intersecţie cu Splaiul Unirii) este protejat cu parapete metalic mână curentă, iar partea carosabilă a drumului naţional Centura Bucureşti este mărginită de borduri şi trotuare. De asemenea, în această intersecţie este montată semnalizare rutieră verticală (2 bucăţi indicator fig B2. Oprire, echipate cu sisteme de atenţionare luminoasă) traficul rutier de pe DN Centura Bucureşti fiind prioritar”, precizează CNAIR.

Potrivit CNAIR, „vehiculul implicat în acest accident a părăsit artera Splaiul Unirii cu o viteză peste limita legală admisă pe sectorul de drum, fapt ce întăreşte concluziile Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră ce precizează că peste 76,4 % din accidentele rutiere se produc datorită cauzelor care ţin de vehicul/conducător auto, iar cauza principală identificată este chiar viteza”.

O maşină în care se aflau nouă oameni a căzut, luni dimineaţa, în râul Dâmboviţa, la intersecţia Splaiul Dudescu cu Şoseaua de Centură a Capitalei. Trei persoane, printre care o fetiţă de opt ani, au murit, potrivit ISU Bucureşti-Ilfov.

Şase persoane au reuşit să iasă singure din apă până la sosirea pompierilor, alte trei fiind extrase de salvamari, două fiind încarcerate iar una a fost găsită la aproximativ 50 de metri de maşină, în apă. Medicii au aplicat manevre de resuscitare însă toţi cei trei răniţi, printre care o fetiţă de opt ani, au fost declaraţi decedaţi, informează ISU.

Potrivit poliţiştilor, celelalte şase persoane au fost transportate la spitale, una fiind rănită grav, iar alte cinci având răni uşoare.

Autoturismul era prevăzut cu nouă locuri şi mergea spre Glina, accidentul având loc în jurul orei 4.00. Din primele date, şoferul ar fi pierdut controlul volanului.

În comunicatul CNAIR se mai menţionează: „Trebuie avut în vedere faptul că respectarea regulilor impuse prin semnalizarea rutieră orizontală şi verticală materializată pe drum, conduce la evitarea de evenimente tragice precum şi la existenţa unor condiţii optime de circulaţie şi fluenţă a traficului. Elementele pasive de siguranţă rutieră, respectiv parapetele rutier, are rolul de ghidare a participanţilor la trafic în cazul părăsirii din varii motive a părţii carosabile şi poate să îşi îndeplinească rolul pentru care este creat doar când condiţiile din teren sunt similare cu condiţiile din poligoanele de testare”.

Referitor la parapetele rutiere, CNAIR precizează că acestea sunt executate în conformitate cu SR EN 1317/2011, respectiv trebuie să deţină documente justificative privind încercarea crash-test efectuată şi nivelul de protecţie ce reprezintă capacitatea parapetului de a rezista la izbirea acestuia cu un vehicul de o anumită masă totală, la o anumită viteză şi sub un unghi de 15 grade, în conformitate cu încercările din SR EN 1317-2. „Indiferent de tipul de material din care sunt fabricate,m precum şi nivelul de protecţie, parapete rutiere sunt testate sub un unghi de 15 grade, deoarece se presupune că are rolul de ghidare a vehiculului în cazul părăsirii părţii carosabile şi nu este testat sub un unghi de 90 de grade, cum s-a produs evenimentul tragic”.

„Putem trage concluzia că din analizele realizate de Inspectoratul General al Poliţiei Române, principala cauză de producere a accidentelor rutiere se datorează comportamentului indisciplinat al unora dintre participanţii la trafic, aceştia nerespectând limitele de viteză maximă admisă specificată prin semnalizarea rutieră verticală. Administratorul drumurilor naţionale şi autostrăzilor din România, respectiv CNAIR SA, depune toate eforturile în funcţie de bugetul de care dispune pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră a tuturor drumurilor din administrare”, se mai arată în răspunsul transmis de CNAIR.

(R.C.)Publicat Vineri, 18 august 2017
1082
 | 0
 | 1
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Csalas
+6
Am fost la mare si am ramas uluit de felul in care au fost construite sensurile giratorii de pe cateva sosele nationale ( Constanta - Ovidiu si Constanta - Mangalia): sensurile giratorii sunt adevarate mausolee care ocupa spatiul central obturand vizibilitatea si nepermitand vizualizarea intregului trafic la intrarea in zona. De asemenea, zona circulara centrala cuprinde inclusiv un "spatiu pietonal" total lipsit de utilitate din piatra cubica peste care vin toate autovehiculele de pe banda doi pentru a nu se lovi de cele de pe banda unu. Benzile de circulatie sunt extrem de inguste , arhitectii care au elaborat lucrari de acest fel nu ar putea sa obtina decat nota 3 la scoala de soferi.
Publicat Vineri, 18 august 2017
+Răspunde
Recomandate
SRI, luat la întrebări despre Maior și Coldea
Publicat acum 5 ore şi 22 minute
Lobbyștii lui Coldea
Publicat acum 9 ore şi 46 minute
Cobai în experimentul „Școala românească“
Publicat acum 13 ore şi 12 minute
Firea amenință cu plângeri penale
Publicat acum 3 ore şi 33 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Dosar Cotidianul
4 articole/ Actualizat Duminică, 17 septembrie 2017
alarm off
Mostra de la Veneţia
7 articole/ Actualizat Duminică, 10 septembrie 2017
alarm off
Cotidianul cititorilor
19 articole/ Actualizat acum 7 ore şi 17 minute
Sorin Avram

Partidul care este în toate cele ce sunt şi în cele ce mâine vor râde la soare a hotărât comasarea unor instituţii.

Sorin AvramPublicat acum o oră şi 25 minute