Copilotul şi-a şters pagina de Facebook cu două zile înainte de tragedie

Copilotul Airbusului A320 al Germanwings care s-a prăbuşit în Alpii francezi se numeşte Andreas Lubitz, arată autorităţile franceze care investighează cazul.

Potrivit publicatiei britanice Independent, Lubitz avea 28 de ani si era din Montabaur, langa Bonn, un oraş din districtul Westerwaldkreis, din landul Renania-Palatinat. Lubitz era membru al unui aeroclub din acest oraş, LSC. Pe site-ul clubului a apărut un anunţ despre moartea lui Lubitz, acesta fiind firul de la care au plecat jurnalistii.

“Andreas a devenit membru în adolescenţă, pentru a-şi împlini visul de a zbura”, se arată pe site-ul clubului. “Membrii LSC Westerwald sunt îndoliaţi din cauza dispariţiei lui Andreas şi a altor 149 de victime. Ne exprimăm condolenţele pentru victimele de toate naţionalităţile”.

Se pare că numele pilotului este Andreas Gunter Lubitz. El avea 630 de ore de zbor pe Airbus 320.

Comandantul zborului care s-a prăbuşit în Alpi era Patrick S (The Independent arată că este vorba despre Patrick Sondenheimer), arată acelaşi aeroclub din Germania. Comandantul avea o experienţă de peste 6.000 de ore de zbor pe A 320. Un fost coleg a declarat pentru Europe 1 că Sondenheimer era “un pilot foarte experuimentat, foarte serios, unul dintre cei mai buni”.

Potrivit procurorului francez Brice Robin, se pare că Sondenheimer a părăsit postul de comandă după decolare, pentru a merge la toaletă, iar când a vrut să reintre în cabină nu a mai fost lăsat de copilot, în timp ce avionul a început o coborâre “intenţionat”.

“Intenţia era de a distruge avionul”, a spus procurorul Robin. El arată că pe înregistrarea cutiei negre se puteau auzi ţipetele pasagerilor. Lubitz a folsoit sistemul de comanda pentru a pune avionul pe coborare, ceea ce nu se poate face decat manual si deliberat. “Nu cred că pasagerii şi-au dat seama de ce se întâmplă decât în ultimul moment, pentru că pe înregistrare se aud ţipete abia în ultimele secunde”.

Lubitz a fost in viata “până la impact”, care a avut loc la viteza de 700 de km pe ora. Procurorii arată că acesta a respirat normal şi că în cabină era linişte până în momentul impactului. Au fost zece minute de linite totala in cabina, timp in care nu s-a auyit decat respiratia copilotului, in timp ce comandantul tipa prin sistemul de comunicare sa i se deschida usa. Procurorul Robin a mai declarat ca Lubitz i-a raspuns initial condescendent comandantului in timpul zborului, insa treptat a inceput sa dea raspunsuri foarte scurte.

Cunoştinţe ale lui Lubitz din Montabaur au declarat pentru Associated Press că tânărul pilot nu a dat impresia că ar suferi de depresie in momentul în care l-au văzut ultima dată – când şi-a reînnoit licenţa de pilot de planoare. “Era fericit că lucra la Germanwings şi era bine”, spune un membru al clubului. Acesta spune ca Lubitz a primit licenţa pentru planoare încă din adolescenţă şi apoi a fost acceptat la Lufthansa pentru a începe şcoala de pilotaj. El spune despre Lubitz că era “destul de tăcut”, dar foarte prietenos.

Un element interesant este ca Lubitz a anulat pagina de Facebook unde era o fotografie cu el avand in fundal podul Golden Gate din California. Pagina a fost stearsa cu doua zile inainte de prabusirea avionului. Joi, pagina lui Lubitz a reapărut, însă pe post de site internet in memoriam pentru pilotul german.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.