×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 21 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Joi, 17 august 2017, 18:40
EUR (€)
+0.0079 ↗
4.5816 RON
USD ($)
+0.0111 ↗
3.9104 RON
• • •
Creaţiile lui Gigi Căciuleanu, din nou pe marile scene europene
Pleine Lune, coregrafie pentru doi dansatori
Pleine Lune, coregrafie pentru doi dansatori

“Pleine Lune”, prezentat de Karma Dance Project - Paris

Miercuri, 25 mai, la ora 20.00, vă invităm la un spectacol extraordinar de dans contemporan, prezentat de Karma Dance Project – Paris, la sala Atelier a Teatrului Naţional Bucureşti.

Pleine Lune este un spectacol alcătuit din trei coregrafii realizate de către unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români pe plan mondial, coregraful Gigi Căciuleanu, în colaborare cu Compania Karma Dance Project din Paris.

Orice spectacol semnat de Gigi Căciuleanu este, în sine, un eveniment inedit, o şansă pentru public de a avea acces la viziunea artistică a unui mare balerin, coregraf şi profesor.

Bogatul său drum artistic este plin de vitalitate, universul său revelând atât forţa, cât şi fragilitatea fiinţei umane cu zonele sale de umbră şi lumină.

Dansatorii săi, a căror tehnică este cultivată cu tot atâta grijă pe cât este şi sinceritatea propriei lor personalităţi, creează o legătură emoţională cu publicul. Rezultatul este o invitaţie atât la gândire, cât şi la o răscolire a nebuniei umane, iar teatrul său coregrafic ne aduce aminte că dansul şi viaţa sunt unul şi acelaşi lucru.

Compania Karma Dance Project prezintă CinQ

Spectacolul se deschide cu piesa CinQ (Cinci), pe muzica lui W.A. Mozart.

Aidoma celor cinci instrumente, gândite parcă de Mozart ca fiind nişte personaje cu multiple faţete, dansatorii - Stéphanie Chatton, Alice Valentin, Ikki Hoshino, Olivier Lefrançois, Daniel Victor Pop - reprezintă nu numai primele cinci cifre aritmetice, dar şi cinci personalităţi diferite, pe cât de versatile pe atât de complexe.

Muzica şi permutarea numerică (<2+2+1>, <(2x2)+1> sau <22+1>…) sunt traduse în coregrafie, făcând ca această abstractă perfecţiune aritmetică, să-şi găsească un contrapunct coregrafic în câte ceva din concretele imperfecţiuni umane. Să nu uităm că de la cifra 5 provine şi cuvântul chintesenţă. Gândul ne mai poate duce însă şi la un al cincelea element, cel care lipseşte în cultura noastră europeană şi care le completează pe celelalte…

Piesa centrală, Pleine Lune (Lună Plină), explorează oniricul capabil să facă în aşa fel încât, pe timpul unui vis, totul să devină posibil. Într-o noapte cu lună plină, visele pot fi la fel de reale ca şi luna… la fel de îndepărtat de ireale ca şi stelele... Momente ieşite din comun, în care două fiinţe se pot pierde, sau regăsi. Evolueză Alice Valentin şi Daniel Victor Pop.

QuadriX, coregrafie de Gigi Căciuleanu

În finalul programului, compania va dansa piesa QuadriX, pe muzica scrisă de compozitorul francez Erwann Kermorvant. În accentele sale dramatice, care ne pot aminti de atmosfera filmelor lui Hitchcock, evoluează patru personaje, întruchipate de Stéphanie Chatton, Alice Valentin, Ikki Hoshino şi Daniel Victor Pop.

De la zâmbetul amuzat la o seriozitate dusă până la extrem, acestea se vor înfrunta între ele, folosind adesea jocul seducţiei; lăsându-ne prinşi în vârtejul unui conflict inspirat de scena vieţii…

“Uf” şi “L'Om Dada”, la Roma, Veneţia, Londra, Bruxelles şi Paris

Un minut de dans sau Uf!

Două creaţii coregrafice recente, semnate de cel mai important coregraf român la ora actuală, Gigi Căciuleanu, vor fi prezentate pe mari scene din Europa, cu sprijinul Institutului Cultural Român (ICR).

Două reprezentaţii cu Un Minut de Dans sau UF!!! vor avea loc pe 27 mai la Roma, la Teatro Parioli, şi pe 29 mai la Veneţia, la Teatro Goldoni.

„Acest parteneriat al ICR cu Gigi Căciuleanu promovează cultura la nivel de excelenţă. Susţinerea unor astfel de proiecte reprezintă cel mai bun exerciţiu de marketing cultural pe care îl poate efectua ICR. Vrem să atragem, să creştem şi să fidelizăm consumatorii de artă nu doar din România, dar şi din afara ei. Aceasta este de fapt misiunea ICR, să promoveze personalităţi de forţă, care au capacitatea de a câştiga un capital de imagine imens”, a declarat Nagy Mihály Zoltán, vicepreşedinte al Institutului Cultural Român.

Fiecare spectacol Un minut de dans sau Uf! este unic

Vineri, 27 mai, la ora 21.00, pe scena Teatrului Parioli Peppino De Filippo din Roma, va fi debutul italian al Gigi Căciuleanu România Dance Company, cu Un minut de dans sau… UF!, prima reprezentaţie a turneului european, a prestigioasei companii româneşti, fiind urmată de un al doilea spectacol la Teatrul Carlo Goldoni din Veneţia, duminica, 29 mai, la ora 20.30.

„Montarea piesei coregrafice este aproape terminată. Nu lipseşte decât un minut de dans, înainte de partea finală. Acest minut de dans, coregraful îl va re-inventa, la fiecare spectacol, în prezenţa publicului. Iar protagoniştii, compozitorul muzicii si cuplul de dansatori, vor trebui să facă faţă, să se adapteze în stare de urgenţă fanteziei sale de moment, trebuind să memorizeze partitura coregrafică şi bineînţeles pe cea muzicală, inventate ambele în ultima clipă, s-o integreze şi s-o interpreteze cât se poate de bine, pentru a putea prezenta imediat publicului piesa în forma sa finală. La fiecare reprezentaţie, coregraful şi compozitorul vor fi nevoiţi să-şi pună picioarele în apă rece pentru a produce de fiecare dată, în prezenţa publicului, complet altceva. Muzica îi apartine omului orchestră Paul Ilea (SENSOR / KULT STUDIO), căruia coregraful i-a cerut să plece de la temele cele mai cunoscute şi populare ale colegului său întru muzică şi trăznăi: Wolfgang Amadeus Mozart. Dar să le dezvolte apoi în felul său, cu cât mai multă drăgăstoasă ireverenţă. Întreg spectacolul este conceput de fapt în jurul complicatului şi deseori nebunului proces creator necesar pentru a obţine chiar şi un singur minut de dans. Datorită acestei improvizaţii de fiecare seară, pentru a crea un minut de dans, spectacolele vor deveni cât se poate de diferite unul de celălalt. Și, prin urmare, fiecare spectacol va fi unic. O re-creaţie de fiecare seară, pentru spectator... Chinurile creaţiei pentru artişti! Uf!!! (…) Artiştii nu pot trăi fără să se arate, nu putem trăi separaţi de lume. UF mă reprezintă, «mă despoi» în faţa publicului şi se arată «despuiaţi» şi cei doi actori, pe care îi pun în situaţii dificile, la fel cum îl pun şi pe Paul Ilea, compozitorul. Toţi trebuie să improvizeze. UF demistifică de fapt corpul ca templu, prin umor şi spontaneitate. Teatrul Naţional Bucureşti şi Institutul Cultural Român sunt platforme prestigioase, le mulţumesc pentru că promovează teatrul coregrafic. Coregrafia e drumul cel mai frumos între două puncte. Teatrul coregrafic ar trebui văzut din tavan, pentru ca desenul de pe scenă să fie mai vizibil. Verbul teatral este şi el o emanaţie a corpului, aşadar ar putea aparţine nu doar teatrului, ci şi dansului”, afirmă Gigi Căciuleanu.

Un minut de dans sau Uf!, o re-creaţie de fiecare seară

Un Minut de Dans sau UF!!! este un spectacol de Gigi Căciuleanu, pe muzica lui Paul Ilea, cu Gigi Căciuleanu, Paul Ilea, Ana Vişan şi Răzvan Stoian. Asistent coregrafie: Lelia Marcu – Vladu.

Spectacolul este organizat în colaborare cu: Institutul Cultural Român, Accademia di Romania din Roma, Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, Gigi Căciuleanu România Dance Company, Fundaţia Art Production, Solèart Management, Teatrul Parioli De Filippo Peppino, Teatrul Stabile Carlo Goldoni Veneto.

Gigi Căciuleanu şi Lari Giorgescu în L'Om Dada

L'Om DAda este un spectacol produs sub auspiciile Teatrului Naţional „I.L. Caragiale" Bucureşti, Centrului de Cercetare şi Creaţie Teatrală „Ion Sava", în colaborare cu Gigi Căciuleanu Romania Dance Company şi Fundaţia Art Production şi cu sprijinul Institutului Cultural Român.

În 2016 se împlinesc 120 de ani de la naşterea, pe 16 aprilie 1896, acelui care, la vârsta de 20 de ani, a făcut să se nască dadaismul universal, revoluţionând astfel arta modernă: Tristan Tzara. În 2016, dadaismul împlineşte 100 de ani.

Ion Caramitru, directorul Teatrului Naţional Bucureşti, consideră că „prin Gigi Căciuleanu, Tzara, un avangardist, se clasicizează, iar Shakespeare, un clasic, devine experimental. A reuşit să facă astfel încât actori care nu au mai dansat niciodată să danseze şi să-şi găsească locul în spectacole. Gigi Căciuleanu are o contribuţie majoră la cultura românească, reprezintă o şcoală de dans şi teatru coregrafic”.

Gigi Căciuleanu a primit recent Premiul de Excelenţă la cea de-a 24-a ediţie a Galei Premiilor UNITER. Senatul i-a acordat acest premiu pentru aportul şi impactul spectacolelor sale asupra teatrului românesc.

Gigi Căciuleanu Romania Dance Company a fost înfiinţată cu sprijinul JTI, corporaţie care s-a remarcat de-a lungul anilor prin susţinerea predilectă a dansului contemporan. Întâlnirile JTI, eveniment definitoriu pentru identitatea companiei, organizat anual începând din 2000, reprezintă un reper al calităţii pentru iubitorii acestei arte. De mai bine de 20 de ani, JTI sponsorizează, în România, unele dintre cele mai importante evenimente culturale: Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, TIFF, Festivalul de film Comedy Cluj, turneele naţionale Pianul Călător, Flautul de Aur, Duelul Viorilor etc.

Alte proiecte de promovare a creaţiei lui Gigi Căciuleanu sunt programate să aibă loc în toamna acestui an, în săli de renume ca Sadler's Wells/Londra, Bozar/Bruxelles, Centrul Pompidou/Paris.

Gigi Căciuleanu la Gala Premiilor UNITER

Dansator, coregraf, profesor, Gigi Căciuleanu a descoperit dansul contemporan de avangardă la vârsta de 14 ani, sub îndrumarea lui Miriam Răducanu. A participat alături de aceasta la celebrele Nocturne 9 1/2 de la Bucureşti. Și-a completat studiile de dans academic şi coregrafie la Teatrul Bolshoi din Moscova. A fost solist al Operei Române din Bucureşti, unde a dansat roluri din repertoriu, dar tot pe scena Operei Române au fost create roluri speciale pentru el: Zidul şi Mandarinul miraculos de Oleg Danovski, Amorul doctor şi Un american la Paris de Tilde Urseanu etc.

Câştigă de-a lungul carierei importante premii de coregrafie (Bulgaria, Germania, Franţa, Chile, Italia, România). Dansează cu Ruxandra Racovitza (partenera sa de o viaţă), Maina Gielgud, Yvette Chauviré, Svetlana Beriozova, Anton Dolin, Reda Sheta, Adam Luders, Jean-Pierre Franchetti, Peggy Lyman, Patrick Dupond, Viktor Rona, Jean-Christophe Paré, Jean Guizerix, Wilfride Piollet, Sandra Giacosa, Brigitte Lefevre, Michael Denard, Louise Bédard, Ghislaine Thesmar etc. A creat mai multe companii de dans (de ex. Nancy, apoi propria companie la Paris), este unul dintre membrii fondatori ai Consiliului Internaţional de Dans al UNESCO şi iniţiatorul festivalului de dans stradal Dansul la Aix. Coregrafiile sale au intrat în repertoriul operelor din Paris, Lyon, Avignon, Hamburg, Roma, Cardiff, Wuppertaler Tanztheater, Teatrului La Fenice din Veneţia, Teatrului Municipal din Sao Paolo, Teatrului Oleg Danovski din Constanţa etc. Continuă să predea tehnica sa specifică şi să transmită stilul său original de dans contemporan sub formă de ateliere şi master-class în cadrul unor instituţii de prestigiu precum: Conservatorul Naţional Superior La Villette, l'Ecole de l'Opéra de Paris, Conservatoarele Naţionale franceze (Boulogne-Billancourt, Annecy, Chambéry, Rennes etc.). Este Profesor Honoris Causa al Universităţii de Artă din Târgu Mureş.

Este autorul volumelor: Cartea Junglei X (Teatrul „Ariel" din Târgu Mureş, 2002), Vânt. Volume. Vectori (Curtea veche, 2008), Grafologie pentru Simfonia fantastică (Editura Liternet).

„Ceea ce e special la Gigi Căciuleanu este că nu e doar un practician, ci şi un teoretician, Marii oameni de cultură rezistă peste veacuri când au în spate un concept, o poetică. În Vânt, volume, vectori lanseaza termenul de corezofie, coregrafia ca ştiinţă”, apreciază prof. univ. dr. Ludmila Patlanjoglu, Preşedinte Onorific al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT - Teatrologie).

Este decorat cu Ordinul Artelor şi Literelor în grad de Cavaler (Franţa) şi Steaua României în grad de Cavaler.

ICR a mai susţinut anterior turneele internaţionale ale spectacolului D’ale noastre, prezentat publicului din Lisabona, Paris, Bruxelles, Sofia, Chişinău, precum şi Folia, Shakespeare & Co, prezentat la Lisabona.

Magdalena Popa BulucPublicat Marţi, 24 mai 2016
5967
 | 4
 | 0
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Recomandate
Lazăr și Kovesi - stat în stat
Publicat acum 22 ore şi 10 minute
Coldea, candidat unic la un concurs fake
Publicat acum 11 ore şi 54 minute
Real Madrid, de neoprit
Publicat acum 11 ore şi 12 minute
Dezlănțuirea furtunii în America
Publicat acum 5 ore şi 34 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Cotidianul cititorilor
17 articole/ Actualizat Sâmbătă, 12 august 2017
alarm off
Fotografiile bunicilor
30 articole/ Actualizat Sâmbătă, 05 august 2017
alarm off
Antiştirile Cotidianul
6 articole/ Actualizat Duminică, 09 iulie 2017
alarm off
NUMAI DOUĂ ÎNTREBĂRI
142 articole/ Actualizat acum 11 ore şi 11 minute
Andrei Marga

Cum cei mai mulți se consideră creștini, se poate spune că, în Europa, creștinismul este mai mult decât viziune - este însuși mediul formării și referința fundamentală. Pot fi însă luate în serios partidele și persoanele care-și afișează adesea cu emfază afilierea?

Andrei MargaPublicat acum 21 ore şi 53 minute