Organizația transportatorilor se opune ideilor lui Firea

Unul dintre cele mai importante patronate din sectorul transporturilor rutiere, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), susține că intenția primarului Bucureștiului, Gabriela Firea, de a înființa un dispecerat comun de taxi gestionat de primăria Capitalei, „însemna o formă de naţionalizare a afacerilor private care funcţionează legal”.

„Înfiinţarea unui dispecerat comun nu este oportună pentru taximetriştii din Bucureşti şi nici nu va rezolva problema pirateriei, aşa cum se pretinde. Este doar o formă de naţionalizare a afacerilor noastre private, care va genera haos pe piaţa în care activăm şi va scoate în şomaj circa 1.200 de angajaţi ai dispeceratelor”, se precizează în comunicatul COTAR.

Companiile de taximetrie au dispecerate proprii și foarte multe dintre ele au dezvoltat aplicaţii gratuite, ce pot fi instalate pe smartphone. „Cum să faci un dispecerat şi să mă obligi să mă duc acolo? Naţionalizează afacerile noastre. Din raportul de specialitate care ne-a fost prezentat nu reiese aşa ceva. Nu se poate face un dispecerat prin care să ne impui să fim acolo în mod obligatoriu. Nu înţelegem ce înseamnă „obligatoriu, dar nu exclusiv”, pentru că odată înfiinţat acest dispecerat, noi vom fi nevoiţi să ne desfiinţăm dispeceratele şi să dăm afară oamenii”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

În ședința de marți a Consiliului General al Municipiului București va fi supus aprobării un proiect de hotâre care prevede printre altele și înființarea unei societățo comercială pe acţiuni care să se ocupe de dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi. Conducerea Primăriei spune că dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi se desfăşoară, în prezent, în 37 de dispecerate cu tarife unice stabilite la nivelul acestora, tarife cuprinsa între 1,39 şi 3,5 lei pe kilometru. În expunerea de motive se precizează că, în urma unui raport al Consiliului Concurenţei, s-a constatat că ar putea exista o înţelegere de împărţire a pieţei în ceea ce priveşte rutele de la sau către Aeroportul „Henri Coandă”. Totodată, inspectorii au mai constatat că tariful de transport a fost acelaşi pentru cea mai mare parte a firmelor de taxi, dar acesta s-a schimbat în ultimii ani, într-un interval scurt sau simultan.

În comunicatul COTAR, reprezentanţii companiilor de taximetrie din Bucureşti au cerut sprijinul Primăriei pentru a se rezolva problema concurenţei neloiale. „În loc să se găsească o soluţie de eliminare a acestor operatori neautorizaţi şi a concurenţei neloiale, PMB a venit cu o propunere care ar falimenta companiile private care funcţionează corect. În acest moment, companiile private de taxi au propriile aplicaţii pe care le plătesc şi nu primesc subvenţii de ninciun fel, deci nu sunt abonate la banii din bugetul primăriei. În schimb, crearea unui dispecerat al PMB ar presupune un efort financiar suplimentar din banii bucureştenilor, care nici nu este justificat, nici nu este legal”, mai arată comunicatul.

Săptămâna trecută, primarul Firea a dispus actualizarea în regim de urgență a regulamentului privind organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi de pe raza Municipiului București, a informat Primăria Capitalei. Este imperios necesar să venim cât mai rapid cu soluții concrete pentru ca transportul în regim de taxi să se desfășoare la cele mai înalte standarde de calitate și siguranță, în Capitală. Îmi doresc ca neîncrederea și incertitudinile care s-au perpetuat până acum în relația dintre autoritatea locală și operatorii serviciilor de taxi să fie istorie! De aceea, solicit direcțiilor de specialitate din cadrul Primăriei Capitalei ca, în cel mult 30 de zile, să analizeze propunerile venite din partea operatorilor și să armonizeze noile prevederi ale regulamentului cu legislația de specialitate actuală, astfel încât atât cetățenii care utilizează serviciile de taxi, cât și cei care prestează să fie mulțumiți”, a precizat edilul, în cadrul unei întâlniri cu
reprezentanții operatorilor și transportatorilor.

Respectivul regulament stabilește condițiile clare în care se desfășoară transportul public de persoane în regim de taxi: de la modalitățile și condițiile de atribuire a autorizațiilor de taxi, vizarea acestora, înlocuirea autovehiculelor sub aceeași autorizație, până la activitatea dispeceratelor, monitorizarea și controlul permanent privind modul în care sunt respectate prevederile legislației. Odată definitivat, documentul va intra în dezbatere publică și va fi supus aprobării Consiliului General. Conform PMB, regulamentul nu a mai fost actualizat din anul 2009.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Ghetu 854 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.