ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Home » Top News » Cum isi face Voiculescu stirile despre el insusi

Cum isi face Voiculescu stirile despre el insusi

24 Oct 2006 Cristian Sutu, Remus Radu | 41 comentarii | 2115 vizualizari
Rating:
3 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
 

"Stirile despre Dan Voiculescu" reprezinta o sectie in sine in Antena 1, poate cea mai influenta. Materialele sint verificate de o echipa personala a liderului PC si trebuie sa respecte reguli stricte.

Modul in care se realizeaza stirile despre Dan Voiculescu aminteste cumva de propaganda fostului dictator Nicolae Ceausescu: cel mai mare numar de camere de filmat din partea unei singure televiziuni, numerosi consilieri personali si de imagine, de la Senat sau de la birourile de presa, anturaj de vicelideri de la partid, pentru impresie artistica, si o intreaga echipa de tehnicieni care asigura buna functionare a luminii si a sunetului sau aranjarea ambientului.

Filmat cu trei camere

Dan Voiculescu e filmat intotdeauna cu trei camere, uneori chiar cu patru. La evenimentele la care liderul PC este protagonist, echipa trimisa de la redactia de stiri a Antenei, formata din reporter si cameraman, este insotita de alte doua sau trei camere de filmat, plus o echipa de sunet. Seful operatorilor acestei echipe speciale este un anume Giani Croitoru, pe care toata lumea din Antena il stie drept "operatorul personal al lui dom Profesor".

Aventura unei stiri

Giani filmeaza de obicei cadrele de ilustratie pentru stirile cu Dan Voiculescu. Dupa filmare, el vine in redactia de stiri a Antenei, acolo unde are un studio de lucru separat, doar pentru uzul personal al liderului PC. In laboratorul sau, Giani face un premontaj al cadrelor cu Dan Voiculescu. Apoi pune imaginile pe o caseta si vine in redactie pentru a-i inmina caseta reporterului insarcinat cu elaborarea stirii. Reporterul stie ca acelea sint imaginile "oficiale" si, la montaj, nu trebuie folosite altele. In procesul de elaborare a stirii propriu-zise intervine si un trimis de la partid. Initial erau Vicentiu Purcarea si deputata Ionica Popescu, sefa biroului de presa al partidului. Vicentiu era consilierul personal al lui Dan Voiculescu, dar locul sau a fost luat recent de Mihai Motoc. Surse din Antena spun ca Motoc ar fi autorul celebrei sintagme cu "jurnalistii sint noii securisti", lansata zilele trecute de Dan Voiculescu. Trimisul de la partid elaboreaza si urmareste buna transmitere a mesajelor politice curente ale presedintelui PC. De multe ori, ei sugereaza reporterului care "sincroane" (declaratii filmate) cu Dan Voiculescu trebuie folosite si care nu. Odata schitata, stirea merge la montaj. Montajul reprezinta ultima parte a elaborarii unei stiri de televiziune. La acest proces participa in mod direct Lucian Marinescu, consilierul de imagine al lui Dan Voiculescu, incadrat ca "director artistic" in Antena 1. El este, practic, seful tuturor celor care se ocupa de imaginea "domnului profesor". Lucian Marinescu asista in cabina de montaj la producerea stirii despre Voiculescu si, de multe ori, el este cel care preia sarcina producatorului, facind singur montajul. Marinescu se asigura de fiecare data ca nu apar, din greseala, mesaje subliminale nedorite.

Beta, Off, Comanda

Pe linga ceea ce alte televiziuni numesc Beta si Off, adica denumirile tehnice ale stirilor in functie de modul in care sint montate, in Antena 1 s-a impamintenit o a treia categorie: Comanda. Stirile despre Dan Voiculescu fac parte din categoria "comenzi", deci orice reporter trebuie sa fie extrem de precaut cu elaborarea materialului jurnalistic. "N-ai voie sa iesi niciodata din comunicatul de presa pe care-l da partidul", spune unul dintre jurnalistii de la Antena 1, sub protectia anonimatului. La fel de precauti trebuie sa fie si cameramanii, care stiu bine ca Dan Voiculescu nu trebuie niciodata filmat din spate sau din lateral, dupa cum ne-a povestit ieri un fost cameraman de la Antena, angajat astazi al altei televiziuni.

Giani Croitoru ne-a confirmat ca este cameramanul personal al lui Dan Voiculescu si ca el este cel care trage cadre pentru ilustratia stirilor despre liderul PC. Pentru alte detalii, ne-a trimis la deputatul Ionica Popescu, sefa biroului de presa al partidului. Aceasta a negat ca ar fi fost vreodata implicata in supravegherea modului in care se realizeaza stirile cu Dan Voiculescu: "De la partid nu li s-a spus celor de la Antene niciodata ce si cum sa faca". Aceasta ne-a indrumat apoi spre Vlad Petreanu, directorul de stiri la Antena 1 si Antena 3. Acesta insa a refuzat sa comenteze informatiile potrivit carora stirile despre liderul PC beneficiaza de un tratament special. (Cristian Sutu)

Regulile casei

  • N-ai voie sa filmezi din lateral (are nasul prea mare).
  • N-ai voie sa filmezi din spate (i se vede chelia).
  • Cameramanii au obligatia de a semnala sefilor greselile sau gesturile nepotrivite, pentru eliminarea lor.
  • Cameramanii sint obligati sa se imbrace elegant (camasa, sacou). Sint interzisi pantalonii blue-jeans.
  • Nu trebuie sa apara alte informatii decit cele din comunicatul de presa al PC.

El Lider Televisivo

Ieri, la Parlament, conferinta de presa organizata de Partidul Conservator. Regia spectacolului a respectat intocmai regulile casei.

Cind sint conferinte de presa, sala grupului parlamentar al Partidului Conservator arata ca un platou de filmare. Opt stative cu reflectoare puternice, cite doua in fiecare colt al salii, nu lasau nici un ungher neluminat. O masa in forma de "U", cu spatiul deschis destinat camerelor tv asezate pe trepied, laturile pentru ziaristi, iar fotoliile din centru pentru fruntasii partidului. Citiva metri mai incolo e echipa de sunet: patru tehnicieni reglau butoane in jurul unui geamantan enorm de aluminiu, din care scosesera ditamai pupitrul tehnic.

"Sase, vine Felix"

In vreme ce ziaristii isi cuminteau stomacul cu fursecuri, un cameraman elegant imbracat s-a apucat sa scruteze fiecare detaliu. Era Giani Croitoru, operatorul personal al lui Voiculescu. Pantofi si ochelari scumpi. S-a interesat la baietii de la sunet, totul era OK, s-a repezit si a mai imputinat numarul fotoliilor pe care aveau sa se aseze politicienii, astfel incit anturajul Profesorului sa fie corect calibrat.

Un reporter a strigat "sase, vine Felix". Ziaristii s-au asezat, iar ceilalti operatori si-au indreptat camerele catre locul de unde urmau sa vorbeasca politicienii. Giani a fost singurul care si-a pus camera pe umar si i-a iesit sefului inainte, prinzind mareata scena a intrarii, apoi filmindu-l pas cu pas.

Neobositul Giani

Presedintele conservator a prins sa vorbeasca. Giani, singurul operator mobil din incapere, era ba la stinga prezidiului, ba lua imagini in diagonala, ori ii intreba pe ceilalti doi cameramani, colegi de trust, daca au tras bine. N-a calcat niciodata in spatele politicienilor, asa ca i-au tremurat sprincenele groase cind a zarit un fotoreporter in acel unghi neconventional. Voiculescu a raspuns iritat la citeva intrebari, apasind mereu pe vorbele de inceput "stimate domnule jurnalist", apoi a cerut grabit alte intrebari, dar ele nu s-au mai ivit. Presedintele a pornit spre usa. Giani i-a luat-o inainte, culegindu-i pasii cu camera pe umar. A fost singurul caruia i-a fost harazit sa surprinda pe pelicula si mareata scena a iesirii. Tensiunea a scazut vizibil, au reaparut glumitele, omul si-a dat jos camera de pe umar si s-a prins intr-o hirjoana familiala cu deputata Ionica Popescu, care e si sefa biroului de presa al Partidului Conservator. (Remus Radu)

 
 
Cotidianul.ro va recomanda portalul MONEY.ro si MONEY WEB TV.
 
Abonare Newsletter
 
 
 

41 comentarii

 
1
Francisca 24-Oct-2006 21:33
Si ce-i cu asta ?! astept articolul. Asta-i doar o stire de paparazzi...
2
cristiantonescu 24-Oct-2006 21:44
ca Felix este un securist sinistru, stim de mult si pt asta nu e nevoie nici de cnsas, nici de articole la gazeta. Ce-am citit aici e doar o confirmare.
Mandruta, dumitale nu ti-e rusine sa mananci cacat la stirile brontozaurului zi de zi, iar vinerea sa te dai baiat decent la Dilema Veche? Nu te-ncearca un disconfort cand dai buna ziua lui Cosasu sau lui Plesu?
3
nicolae75 24-Oct-2006 21:49
eu felicit cotidianul pt. ca a facut un reportaj sau cum s-o numi pe aceasta tema. ca e asa cum scrie aici banuiam cu totii, ca doar cind dam pe stirile de la antena 1 sau 3 (eu o fac rar) ne-am obisnuit sa vedem rubrica "Publicitate PUR, pardon PC". ma alatur celor care ii spun lui Mindruta, Rusine!!! asa e, una fumezi la Dilema, alta la Obositor, pardon Observator (stiri jalnice, de altfel). Rusine inca o data! despre Felix ce sa mai spun, un demagog de ultima speta.
4
Francisca 24-Oct-2006 21:55
Dar despre cei care mananca...tainul lui Vantu, de la Realitatea TV si nu numai, nu te roade grija ?! Sau nu vorbesti de funie in casa spanzuratului...
5
Mirel 24-Oct-2006 22:01
Cei de la Antene au o mica problema: actorul principal.
N-ar putea sa aduca unul inteligent, coerent, nefonfait si, daca nu cer prea mult, care sa nu fi fost securist?
Ar iesi niste scene super, filmate din toate pozitiile, din fata, din lateral si chiar din spate, cu reflectoare si fara, cu sincroane etc etc. Si astfel PUR-ul ar putea sa treaca de pragul psihologic de 1%.
Si daca e bun Giani, ar putea sa argumenteze chiar el in locul sefului si al lui Andon opozitia la legea ANI? Poate ca el ar fi ceva mai credibil.
6
domprofesor 24-Oct-2006 22:01
Stie Sutu foarte bine cum se fac stirile la Antena, doar a lucrat si el la noi, a facut si el stiri despre voiculescu. Nu-i frumos sa dai din casa. un fost coleg
7
nicolae75 24-Oct-2006 22:05
lasa, sa avem dezvaluiri. iar in ceea ce priveste fabricarea stirilor la alte tembeliziuni, nu ma deranjeaza sa aflu.
8
Mirel 24-Oct-2006 22:09
@domprofesor
"Nu-i frumos sa dai din casa." Asta inseamna ca-i adevarat, cam in cheia asta s-ar citi afirmatia ta.
9
cbabeanu 24-Oct-2006 22:10
Individul este categoric paranoic !
10
Mirel 24-Oct-2006 22:14
Oricum, sunt socat. Chair nu ma asteptam de la Antene si de la Felix la asa ceva. Eu am crezut ca omul ocupa juma de Observator fiindca e un politician de anvergura, capabil, care are ceva de spus. Mi-ati dat peste cap sistemul de valori, mi-ati distrus un mit....
11
alex.negru 24-Oct-2006 22:16
Din prima felicitari pentru material. Dar, oricine ar avea televiziuni sau orice fel de media ar face la fel. Cu atat mai mult Voiculescu, care e tot din vechea generatie de "aur" a comunismului vine, asa ca simte omu' nevoi de genu asta. Dar, in rest Antele baga stiri la fel de comerciale ca celelalte televiziuni. Si ceilalti baga pe post stiri la comanda, fie ca sunt pentru politicieni sau alte vip-uri dornice de imagine. Se fac story-uri de iti rup inima, dar care de fapt sunt tot facaturi de astea.
Asa ca daca sunt tv private, poti sa schimbi. Grav e cand tv publica da stiri la comanda sau de imagine, ca reporterii de acolo sunt platiti din bani publici.
12
Bog_dan 24-Oct-2006 22:28
Pana acum am citit in Cotidianul cele mai rele editoriale si articole la adresa lui Voiculescu. Ce citesc eu mai sus pare a fi un articol platit, o reclama la adresa echipei de imagine a lui Voiculescu. Iata fratilor, cu cate camere filmeaza, cati consilieri are, cat de bine organizati sunt. Hmmm...
Cum se face ca a rasarit un asemenea articol?
13
buha 24-Oct-2006 23:06
Este un articol care demonteaza vraja.

Aparitiile lui Felix la antene nu sunt stiri, sunt propaganda foarte atenta.

14
Bog_dan 24-Oct-2006 23:14
@buha
LOL. Ba sunt stiri, in aceeasi masura in care sunt si propaganda. Nu asta face un om politic din orice colt al lumii? Isi face propaganda si imagine... e cat se poate de firesc, mai ales daca dispune de ziarul sau televiziunea lui, ori de suportul altora :).
Daca citesti mai atent articolul, urmaresti informatiile, sursele si numele vehiculate in el, o sa-ti dai seama ca vraja vrajii e doar in mintea ta.
Oricum pe mine m-a impresionat, recunosc, cata atentie da imaginii si asta e foarte bine pentru un om politic.
15
Verde 24-Oct-2006 23:14
Nici Berlusconi, cu toate televiziunile lui nu a beneficiat de atata sprijin... Si mai vorbim de controlul presei in Romania?????

este trist de-a dreptul, oare cum se simt cei de la Antena 1, 'profesionisti' imi imaginez?!

Suntem intr-o noua epoca de aur.
16
MihaiVisan 24-Oct-2006 23:20
@bog_dan

da bogdane, si ceausescu facea la fel, hai sa-l laudam si pe el atunci, ca tot te impresioneaza atentia fata de imaginea lui voiculescu...
17
ques 24-Oct-2006 23:21
In economia libera un produs destinat vanzarii trebuie sa arate bine chiar daca e vorba despre un pachet de rahat. In afara de doua incercari nereusite de-al asemana pe Voiculescu ba cu Ceausescu, ba cu El Lider Maximo - chiar, cine va "pune" (inter)tilurile? - articolul nu face altceva decat sa-l improaste putin pe incriminat desi ar merita mai mult, preferabil nu din partea paraciosilor.
18
Bog_dan 24-Oct-2006 23:30
@MihaiVisan
Omule draga, n-o lua pe aratura. Eu am zis sa cititi atent articolul, numele vehiculate si sursele citate. Daca aveti noroc si este o noapte magica :)) o sa vedeti infratirea (de conjunctura si moment sunt sigur) care se poate produce uneori chiar si intre ,,lumi" ce se concureaza. Daca nu... ramaneti cu ideea ca este un articol critic si gata.
Si da, ma impresioneaza oamenii care se comporta ca niste profesionisti indiferent pentru cine lucreaza :). Scuteste-ma cu Ceashca... nu l-am apucat.
19
buha 24-Oct-2006 23:57
Bog dan sau dan
E un articol care descrie,analizeaza.

La antene nu sunt stiri obiective de loc despre Felix. Doar propaganda. Totul este supervizat si fardat. Asta si zice articolul. Paranoia de a nu scapa un detaliu, departamentul de imagine in departamentul stiri.



20
de.bello.papagallico 25-Oct-2006 00:33
Mai oameni buni, ma bagati in sperieti. Oare cam cum va inchipuiati ca se fac stirile la antene? Credeam ca suntem ceva mai constienti de dimensiunea manipularii si mai imuni la efectele sale. Pai daca la televiziunile lui felix, unde manipularea si propaganda sunt evidente si grosolane, nu ne dam seama cum stau lucrurile, atunci cine se mai intreaba de ce unele personaje apar cu o frecventa ametitoare si pe la celelalte televiziuni iar altele sunt pur si simplu linsate mediatic printr-o constanta si desavarsita ingnorare, de ce unora le sunt prezentate declaratiile si luarile de pozitie insotite de imagini filmate iar altii sunt citati doar cu o poza alaturi, de ce despre unii ne sunt prezentate cele mai nesemnificative si idioate detalii iar in ceea ce ii priveste pe altii sunt inlaturate cu grija orice informatii pozitive sau care ar putea atrage simpatia, de ce unii au libertatea de a-si explica si prezenta direct parerile iar declaratiile altora au nevoie de filtrele si rastalmacirile marilor analisti ai neamului inainte de a ajunge la public, de ce unii pot vorbi nestingheriti minute in sir, chiar si in direct, despre un subiect iar altora li se reteaza scurt discursul, de ce...?
21
duorina 25-Oct-2006 09:51
Am observat ca MIRCEA BADEA ce ne citeste seara de seara din presa romaneasca nici nu a amintit de acest articol de pe prima pagina din Cotidianul! Probabil presiunea este foarte mare asupra lor de vreme ce nici rebelul Badea nu indrazneste sa scoata un cuvintel impotriva sefului.
22
bob_wolf 25-Oct-2006 10:39
"REBELU' BADEA! " ha! ...am trait s-o aud si pe asta!...cat despre antene si realitati...sa fim seriosi...deschid teveu' doar ca sa mai vad inca un film prost dat pt. a 10 mia oara pe PROst TV sau ca sa vad cum se mananca animalele pe PLANET...in rest...totu-i o manipulare...nu exista massmedia in ziua de azi fara manipulare...nu stiu ce va plangeti!...tot ce mancati si beti este produsul unei reclame...hainele de pe voi, starea in care sunteti...Bombonel ne trimitea in CONGO...MARINARU ne duce cu pluta...urmeaza Felix...oare ce gaselnita va inaugura?
23
vladimirputin 25-Oct-2006 10:44
astia de-au comandat articolul si astialalti de l-au scris sunt toti niste labagii. pentru niste bani in plus tovarasu remus radu o taie imedia la voiculescu. dovada? in 2004 scria de zor ce candidat minunat are voiculescu la primaria bacau! ha ha ha(pe bani, evident!)
24
Bog_dan 25-Oct-2006 11:10
Ma bucur ca sunt persoane care au remarcat, ca si mine, laba asta de articol despre care unii zic ca analizeaza si descrie. Asta incercam sa zic si eu. S-au intalnit, s-au infratit, si-au pus-o de un articol descriptiv. LOOLL! Bai, fiti si voi mai finutzi, nu-i credeti chiar pe toti fraieri, nu de alta dar va faceti si mai de kkao decat sunteti deja. Cum spunea? ,,Independenta in presa e doar o himera". Hmmm... se pare ca are dreptate daca baietii aia doi care au scris articolul ,,descriptiv si analitic" nici macar nu s-au sinchisit sa-si ,,stearga urmele". Apropo, de ce era nevoie de 2 pentru un asemenea articol?? :))).
25
bob_wolf 25-Oct-2006 11:13
pentru ca copiii cu muci la nas ca tine sa se intrebe asta...
26
X_Escu 25-Oct-2006 11:23
Smecheria lui tov.
Felix: investesc 1 leu in antene unde pun argati gen cristoiu,stan guran,fireaetc sa atace dusmanii si sa -i inalte pe tovarasi.Pe baza influentei politice negociate cu Nastase,Base,Taricean fac rost de un post cheie exemplu min. industriei.
Apoi incep sa fur de la stat .Cite 10 lei pt. fiecare leu investit in antene fur de 10lei.Profit 100%.De fiecare data cind aprindeti becul sau computerul sa stiti ca din cei 4000 lei kilowatu cite va zeci merg la dom profesor Felix si la prim adjuctu DIP care la invatat acesat asa zisa afacere.
Domnu Guran ia explica-ne noua cum face dom profesor bani in afacerea asta.
El ne-a zis ca in economia de piata asa se face ,prostimea trebuie sa-i plateasca dijma la fiecare kilowat.
27
prazyp 25-Oct-2006 12:00
bah da' sunteti chiar copii!!! pai lasand la o parte cine a fost domnu' ..escu, de unde provin banii pe care-i invarte & stuff (pt. ca nu putem decat intui nefiind langa el la imparteala) ce-ar trebui sa faca un detinator de trust media dupa umila voastra parere?!?!? sa se autoimproaste cu critici?!? pai ce e nebun?!? pentru ce a bagat banii acolo?!? berlusconi ar fi facut aceleasi lucruri, poate chiar mai agresiv ... diferenta e una singura : cadrul legislativ, organele si modalitatile de aplicare ale legii. acolo similarul cna-ului nu doarme mangaindu-si pusculita ...
28
prazyp 25-Oct-2006 12:03
si draga X-Escu, la 1 leu investit 10 lei "scosi" reprezinta "profit" de 900%. doar de dragul cifrelor!
29
mihai_pop 25-Oct-2006 12:25
da
30
Bog_dan 25-Oct-2006 13:29
Bun raspuns @bob_wolf... si pertinent si documentat si argumentat :). Tot nu m-ai lamurit cum de le trebuie celor 2 care au scris articolul ,,descriptiv, analitic, care rupe vraja" un banutz in plus. Nu-i plateste dl Vantu suficient sau...?
Iti scuz cacofonia...
31
Dani_Pop 25-Oct-2006 13:50
Am citit cu atentie articolul si subscriu parerii celor care spun ca este unul comandat.
Ofer argument in plus: ieri eram la pranz, pe stiri la Antena 3, cand se dadea conferinta de presa in direct si am observat ca de la Cotidianul era acolo un anume domn Lucian Gheorghiu. Ei bine, respectivul ziarist chiar a incercat sa-l incolteasca pe Voiculescu, sa puna intrebari, sa fie rau. Cum se face ca nu el a scris articolul daca tot a fost acolo si au venit astia 2 peste rand?
Concluzia ar fi: nu mai cititi Cotidianul ca astia ne prostesc pe fatza.
32
tacticianul 25-Oct-2006 14:43
sa fim cinstiti: toate televiziunile fac asa: uitati-va pe pro la stirile cu geoana, sau pe prima la stirile cu mitrea. realitatea il cultiva pe basescu. antenistii sunt la fel de rai ca toti ceilalti
33
Bog_dan 25-Oct-2006 15:00
@tacticianul
Ce dragutz! Deci dintr-o data Voiculescu nu face nik din ce nu fac ceilalti, nik aiurea sau absurd, nik din ceea ce nu face si un congresman american de exemplu... Sunt de acord, e o parere de bun-simt si echilibrata, venita se pare din interiorul sistemului. Ceea ce solicit e mai putina vehementa in rostirea sintagmei ,,independenta jurnalistica" cand scrii astfel de articole. Le scrii si gata, nu trebuie sa dai explicatii de ce si cum, ti-ai luat malaiul, dar tii ciocu` mic si capul jos fiindca pui botul :).
Exact asa ma gandeam si eu ca actioneaza un trust, indiferent cum se numeste el, iar cel care nu realizeaza ca se pot face si astfel de aliante mediatice, in afara celor politice, e un idiot.
34
vavad 25-Oct-2006 15:07
eu unul nu cred ca e vorba de o comanda in al busi pe voiculescu. ia uitati: totti cei care acrediteaza ideea asta per a fi jurnalisti (cum e dani-po, de exemplu); jurnalisti de-ai lui voiculescu. eu cred ca cei de la cotidianul au raspus lui voiculescu la acuzatiile de sptamana trecuta (cand a spus ca ziaristii sunt securisti) si celor de la antena si jurnalul, care s-au dat fete mari si au demisionat din crp, cand li s-a spus ca sunt slugoi. de fapt, ziaristii de la cotidianul asta si demnostreaza: ca tzutzerii lui voiculescu s-au suparat degeaba: chiar sunt niste slugoi
35
Bog_dan 25-Oct-2006 15:25
@vavad
Nu ai inteles prietene. Nu e o comanda in a-l bushi pe Voiculescu, ci in a-l pupa in cur LOL. Interesting daca ne gandim ca vine de la Cotidianul.
36
Nicolae_Hitler 25-Oct-2006 15:27
Mes amis, am citit articolul din Saptamana Financiara referitor la domnul SOV si banuiesc ca, la fel ca ceilaltzi "slugoi", de la Antena, si voi, insi care servesc interesele si hobby-urile marelui om schiop, (fost procuror, actualmente unul dintre cei mai bogati oameni din Romania din a carui biografie lipsesc 10 ani- oare de ce?) cu mustata, care da cate 2 milioane de dolari pe scobitori asa, la micul dejun... M-am luat cu vorba! Va sa zica si voi, dragii mei cotidianisti, realizati acelasi lucru. Il slugariti pe insul pomenit mai sus. Merita? Voi daca ati avea televiziunea voastra si v-ati dori o cariera politica, oare ati fi procedat altfel? Sa fim seriosi...
37
sam 25-Oct-2006 15:43
Cotidianu, vedeti ca v-a scapat o stire.
E tot despre patroni de presa.

Uite-o aici, din evz.
--------

"Spanzurati-l pe Vintu!"
25 Octombrie 2006
Mihai Mincan

In dosarul "FNI", Ioana Maria Vlas a pus iar tunurile pe SOV, in timp ce pagubitii cereau moartea afaceristului.


Vlas l-a acuzat pe fostul sau sef ca ar fi obtinut aproape 300 de milioane de din caderea regizata a Fondului.

"Vreau sa-mi asum greselile, insa doar pe ale mele, nu si pe ale altora. Pagubitii pot cere banii. Dar acestia trebuie dati de catre cei care-i au, nu de mine".

Asa si-a incheiat, ieri, discursul Ioana Maria Vlas, in urale, aplauze si scandari razboinice ale investitorilor prezenti la Tribunalul Bucuresti pentru un nou termen in rejudecarea dosarului privind caderea Fondului National de Investitii.

Numele nerostit in declaratia de mai sus s-a facut auzit imediat dupa ce Vlas si-a incheiat pledoaria: "Spanzurati-l pe Vintu" a urlat cineva din sala intaratandu-i si pe ceilalti.

Imediat dupa aceea, "onorabilul domn Vintu" a fost pe buzele tuturor celor prezenti in sala, omul de afaceri fiind considerat principalul vinovat de caderea FNI si rechemat la judecata.

Urlete si mascarada

Judecarea dosarului "FNI" a incetat de mult sa mai aiba vreo legatura cu un proces juridic. Intr-o sala de judecata ticsita pana la refuz, cu investitori care se calca in picioare ca sa prinda un loc, judecarea cauzei seamana mai degraba cu un proces general de varsare a frustrarilor si furiilor personale ale celor prezenti.

"Am dat 400.000 pe tren, dintr-o pensie de 3.300.000. Iar sotia e bolnava cu nervii", a intervenit periodic un cetatean sosit la proces din Ardeal.

O alta cerere ciudata a apartinut unui barbat din Braila care a solicitat instantei sa tina un minut de reculegere in memoria a patru investitori decedati.

Aplauze frenetice pentru Vlas

Dupa ce a refuzat din nou asistenta juridica din partea avocatului din oficiu, Ioana Maria Vlas a cerut instantei extinderea cercetarii judecatoresti si asupra lui Sorin Ovidiu Vintu.

"Exista probe certe cu referire la vinovatia unei persoane pe care nimeni nu se oboseste sa o citeze. Aceasta persoana este onorabilul Sorin Ovidiu Vintu. Acesta a avut un profit personal de 929 de miliarde de lei vechi din scandalul FNI.

Exista contracte semnate personal de Vintu, prin care se obliga sa despagubeasca FNI-ul. Imi asum afirmatiile si astept ca, in orice moment, Domnia Sa sa ma dea in judecata pentru calomnie", a incheiat Vlas, in aplauzele investitorilor.

CHELTUIELI

Cauza "FNI" va costa statul miliarde de lei

Anchetatorii si magistratii nu pot face inca o estimare a cheltuielilor suportate de stat pentru a descurca itele megaescrocheriei "FNI", insa specialistii apreciaza ca valoarea totala a acestora se va ridica, in final, la cateva zeci de miliarde de lei vechi.

Comisarul-sef Constantin Duvac, seful Directiei Cercetari Penale a IGP, sustine ca, intr-un asemenea dosar, pretul unei singure expertize economico-financiare se poate ridica la cateva miliarde de lei vechi.

Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca, in dosarul "FNI", numai citarea partilor a costat aproximativ trei miliarde de lei. "Toate aceste cheltuieli sunt suportate de stat, implicit de cetatean. Ulterior, la finalul procesului, acestea pot fi imputate inculpatului", a adaugat Duvac.-----------------
38
Stanescu 25-Oct-2006 15:45
Pe timpul comunismului exista o singura sursa de informare, controlata de aparatul politic: televiziunea nationala. Astazi exista mai multe surse de informare, toate aservite anumitor interese, politice, economice sau sociale.
Diferenta dintre capitalism si comunism consta in faptul ca in capitalism, facand o "revista a presei" si a jurnalelor de stiri existente, avem sanse sa ne formam o opinie personala destul de corecta.
Este bine ca Antena1 si Antena3 sa promoveze atat de evident imaginea unui "lider" politic care are 1% din optiunile de vot? Din partea mea, n-are decat.
Este bine ca ziarul Cotidianul sa scrie un astfel de articol despre Voiculescu? Parerea mea este ca da. Poate ca unele lucruri din articol sunt prezentate tendentios, poate ca nu, insa am mintea mea, am capacitate de discernamant si stiu sa aleg graul de neghina.
In plus, daca am urmari numai emisiunile Antenei 3 ale "ziaristului" Cristoiu, numai comunicatele de presa ale "liderului" Voiculescu sau numai revista presei a "impartialului" si "rebelului" Badea, am avea impresia ca Basescu greseste si atunci cand stranuta, iar Voiculescu e sfant si atunci cand ii face pe toti romanii securisti. Ori lucrurile nu stau chiar asa...
39
igor88 25-Oct-2006 15:55
ce interese are PROTV-ul in a "promova" PSD-ul lu Geoana?
40
vavad 25-Oct-2006 15:56
eu cred ca articolul e ok, ca nu pupa nimeni in cur pe nimeni si ca nu buseste nimeni pe nimeni: in definitiv, eu chiar m-am intrebat de cateva ori cum dracu se dau stirile cu voiculescu la televziunile lui voiculescu; si m-am mai intrebat daca voiculescu risca sa lase informatiile despre el si despre partidul lui la mana unor jurnalisti imprevizibili, care de unde sa stie ei care e mesajul politic al lui felix. raspuns: nu, cum sa lase voculescu politica sa de pr la indemana unor analfabeti; atunci, curge logic urmatoarea intrebare: cum proceda voiculescu.
cu ani in urma am vazut o emisiune cu un fost jurnalist de la scanteia care povestea cum se dadeau pozele cu ceasca si sinistra., care erau regulile de publicare. astazi vad ceva asemanator. n-am nimic cu felix, sunt altii mai pungasi ca el; cu toate astea, multumesc cotidianului pentru ca azi mi-a povestit cam cum se pune problema.
41
clicu 25-Oct-2006 18:04
Super tare articolul! Orice om cu capul pe umeri vede ca "stirile" Antena1 sunt manipulate.
De ex., stirile Antena 1 din perioada in care a fost dat in vileag "Felix":
dupa 20 de secunde in care erau enuntate pe scurt acuzatiile, urma 1 minut de comunicate PC, in care Felix era prezentat ca un inger coborat din Rai.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
Citeste si:
 
 
 
 
 
 
TOP NEWS

Băsescu, în inferioritate şi arţăgos

În cea de-a doua jumătate de oră a dezbaterii televizate din cadrul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale, Crin Antonescu şi Mircea Geoană au punctat punându-l în inferioritate pe Traian Băsescu. Candidatul susţinut de PDL a dat replici pe un ton iritat, arţăgos, şi a scos cu un uşor tremor al mâinilor, mai multe documente în apărarea sa.

Autostrada Transilvania, terminată peste 12 ani

Deşi nu convenise cu statul aceasta, firma americană va preda până la 1 decembrie cei 42 de kilometri din autostrada Transilvania gata marcaţi, cu parapete şi semnalizarea rutieră făcută.

Institutul Ifo: În România, situaţia economică va continua să se deterioreze

20 Noi 2009 Dan Odagiu | 0 comentarii
Politicile incoerente ale guvernului Boc, alături de nivelul redus al capitalului, sunt impedimentele majore în faţa relansării economiei.

Bannerele clonate îi încing pe activiştii PSD şi PDL

Organizaţiile de Bucureşti ale PSD şi PDL au avut, joi seară, o dispută provocată de faptul că liderul PDL sector 1, Răzvan Murgeanu, a încercat să demonteze bannere ale PSD care ar fi ilegale, pesediştii acuzând că adversarii lor le-au înlăturat tot afişajul din zona Piaţa Victoriei.

ING: cursul de schimb va ajunge anul viitor la nivelul de 4,3 lei/euro

Preşedintele băncii, Mişu Negriţoiu, se aşteaptă ca leul să se deprecieze uşor în 2010, iar creşterea economică să fie reluată abia din 2011.
 
 
 

Spatiile publicitare F5 sunt administrate de