Debitorii, nemulţumiţi de modul în care Bancpost îndeplineşte dispoziţiile ANPC

Acţiunea derulată recent de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), prin care a impus Bancpost să remedieze un număr de circa 400 de contracte şi care ar fi trebuit să aducă o urmă de speranţă clienţilor vizaţi – mai ales în contextul în care Marius Dunca, preşedintele ANPC, a spus că deja, în cazul a cinci persoane, au fost restituiţi banii încasaţi în mod incorect de către bancă – s-a transformat într-un nou motiv de ceartă între părţi, scrie bursa.ro.

Marius Dunca a spus, joi, într-o conferinţă de presă, că Bancpost a returnat, unui număr de cinci clienţi, peste 4000 de franci elveţieni fiecăruia (în total – 22.669,74 CHF), bani achitaţi de consumatori în contul unei majorări, fără temei, a dobânzii, cu 0,5 puncte procentuale.
O parte dintre debitori ne-au confirmat că au fost anunţaţi de către bancă de faptul că vor primi în jur de 4.000 de franci elveţieni şi că dobânda va fi redusă cu 0,5 pp.

Mai mult decât atât, unii clienţi au anunţat, pe pagina de socializare a Grupului Clienţilor cu Credite în CHF, că banca le-a transmis că au de primit o anumită sumă de bani, solicitându-le să facă cereri în care să specifice sub ce formă doresc să-şi recupereze banii, mai ales dacă ţin să-i încaseze în franci elveţieni.

Doar că, vineri, unul dintre împrumutaţi a sesizat faptul că, după ce, joi, reprezentanţii băncii i-au spus prin telefon că ziua următoare poate merge sa-şi ridice banii din cont, vineri dimineaţa, conducerea sucursalei la care clientul a mers i-a transmis că, potrivit unei înţelegeri cu ANPC, suma respectivă nu poate fi restituită decât sub forma unei reduceri din soldul creditului sau a unei reduceri a perioadei de rambursare, mai scrie sursa citată.

Clientul Bancpost ne-a povestit: „Aseară (n.r. joi) m-au sunat de la bancă să-mi spună să merg la sediul lor că am de recuperat o sumă, pe care mi-o vor scădea din restul pe care îl mai am de plată. Eu i-am spus reprezentantului băncii că doresc să primesc banii cash, răspunsul angajatului Bancpost fiind că se interesează dacă se poate şi aşa şi revine să mă informeze. Într-adevăr, m-a sunat a doua oară şi mi-a spus că este posibil acest lucru, dar că nu atunci, pentru că nu deţin franci elveţieni, ci vineri să merg să-mi ridic banii din cont. A doua zi, soţul meu a mers la sucursala din Piaţa Victoriei (n.r. din Bucureşti), unde directorul de acolo i-a transmis că nu poate să ridice banii, pentru că, potrivit unui proces-verbal încheiat cu ANPC, cele două variante de returnare a sumei respective sunt reducerea soldului sau reducerea perioadei de plată. Au precizat chiar că dimineaţă au primit un email de la ANPC cu aceste indicaţii. Adică ei mi-au perceput această sumă necuvenit, iar acum tot ei îmi spun ce să fac cu ea. Este de neconceput!”

Însă, reprezentanţii ANPC ne-au transmis că nu există un astfel de e-mail: „Cine afirmă astfel de lucruri să aducă dovezi în acest sens. Nu există instrucţiuni din partea ANPC privind modul de restituire a banilor”.

Oficialii ANPC au completat: „În conformitate cu prevederile legii 363/2007 s-a dispus încetarea sau instituirea procedurilor legale corespunzatoare pentru încetarea practicilor comerciale incorecte constatate în timpul controlului, în cazul respectivelor contracte. Bancpost este obligat să pună în aplicare decizia, ANPC urmând să verifice modul în care s-a implementat decizia”.
Conducerea Asociaţiei de Consiliere a Clienţilor Bancari şi Asiguraţilor din România (ACCBAR) subliniază că nu ar fi legal ca ANPC să dispună băncii modul în care va restitui banii clienţilor.

Oficialii ACCBAR ne-au declarat: „În vederea încetării, limitării sau înlăturării efectelor produse printr-o practică ilicită, informarea consumatorilor se va realiza ori de câte ori se impune, prin orice mijloc de informare a opiniei publice. Modalitatea de informare se va concretiza prin publicarea deciziei autorităţii publice, în tot sau în parte, şi stabilirea modului în care urmează să se realizeze ori prin publicarea, pe cheltuiala contravenientului, a unuia sau mai multor anunţuri rectificative, cu fixarea conţinutului şi a modului de difuzare şi/sau publicare”.

La rândul lor, reprezentanţii Bancpost ne-au declarat: „În cazurile semnalate de ANPC, Bancpost a diminuat soldul creditelor cu sumele aferente şi a informat clienţii în mod corespunzător. Bancpost respectă dispoziţiile ANPC şi analizează în mod individual contractele în discuţie în vederea identificării de soluţii, în funcţie de specificul fiecărui contract”.

Sursa: Bursa

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Eugenia Solomon 1416 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.