Deschidere de stagiune cu extraordinare concerte de jazz şi muzică simfonică

Jazz pe româneşte, la Sala Radio

Seria Jazz pe româneşte, proiect devenit o tradiţie pentru Radio România, revine în noua stagiune a Sălii Radio!

Orchestrele şi Corurile Radio susţin două proiecte importante legate de Big Band-ul Radio: unul de concerte şi unul de recitaluri. Primul este reprezentat de seria Jazz pe româneşte (sau stagiunea Big Band), concert-emisiune realizat la iniţiativa Radio România Cultural în parteneriat cu Orchestrele şi Corurile Radio. Cu o frecvenţă lunară şi desfăşurată iniţial în Studioul Alfred Alessandrescu al Radio România, seria Jazz pe româneşte – moderată de Florian Lungu, se derulează începând din 2013 la Sala Radio, datorită afluenţei de public doritor să participe la aceste concerte.

Joi, 16 octombrie, la ora 19.00,, Big Band-ul Radio – sub bagheta dirijorului său Ionel Tudor vă invită aşadar la primul concert din seria Jazz pe româneşte din stagiunea 2014-2015.

Big Band Radio

Invitatul special al evenimentului este un nume important în lumea jazz-ului românesc: Florin Răducanu, pianist, compozitor şi orchestrator. Programul va prilejui publicului iubitor de jazz o întâlnire cu lucrări originale şi orchestraţii pentru Big Band (semnate de Florin Răducanu) ale unor piese standard de jazz: Georgia on My Mind, Summer Twenty Twelve, Concert Samba, Jazz Fuga, Sketch of Tomaso Albinoni, On Fire.

Florin Răducanu a participat la numeroase competiţii naţionale şi internaţionale de jazz şi a cântat, în Europa şi în Asia, alături de nume importante: David Murray, Lee Pearsons, Jean-Louis Rassinfose, Eric Legnini, Celline Rudolph, Jasper Bloom etc.

De-a lungul anilor a iniţiat numeroase proiecte şi a participat la evenimente variate, în formule de trio, sextet sau chiar alături de orchestre simfonice de jazz. În septembrie 2009 a fost invitat să cânte alături de orchestra sa, Florin Răducanu & Classical Troubadures Orchestra la Festivalul George Enescu şi tot în 2009 a fost desemnat Muzicianul de jazz al anului.

În 2014 a participat la Kiev la un festival de jazz, alături de muzicieni din Ucraina, cu această ocazie susţinând un masterclass pentru studenţii Academiei de Muzică P.I. Ceaikovski din Kiev. Tot anul acesta Florin Răducanu a fost invitat să celebreze Ziua Jazz-ului la Clubul de jazz Porgy & Bess din Viena.

Alături de Big Band-ul Radio şi Florin Răducanu, îi veţi aplauda şi pe Sebastian Mihai – saxofon tenor, Adrian Flautistu – contrabas, Laurenţiu Zmău – baterie, Hilberto Ortega – congas (Republica Cuba), dar şi pe soliştii din Big Band-ul Radio: Cristian Soleanu – saxofon tenor şi Laurenţiu Moise – trompetă.

Cu ocazia concertului din 16 octombrie veţi asista la evenimentul de lansare a albumului Florin Răducanu & Friends – Jazz Standard Mood from Vienna 2014.

Stagiunea de marţi seara

Clavecinista Raluca Enea

Pentru a şasea oară, proiectul Stagiunea de marţi seara deschide un nou sezon. Aşa cum ne-am propus dintru început, programele pe care le oferim şi interpreţii pe care îi veţi sunt tot atâtea pledoarii pentru genul muzicii de cameră de care, sperăm, publicul nostru se va apropia din ce în ce mai mult cu plăcere şi cu bucurie. Printre invitaţii Stagiunii de marţi seara se vor afla, din nou, pianiştii Florian Mitrea, student la Londra, de curând distins cu premiul II şi Classical Concerto Prize la Concursul Internaţional ARD, ediţia 2014, de la München şi Adela Liculescu, studentă la Viena, deţinătoarea premiilor V şi al premiului special Molly Joó-Máthé la Concursul Internaţional de Pian BEETHOVEN, ediţia 2013, Viena.

Cu bucurie am salutat succesul cvartetului Solartis, care, în urmă cu puţine zile, a câştigat Premiul II şi Premiul Dvorak la Concursul de Muzică de cameră de la Plowdiv. Cei patru instrumentişti excepţionali vor concerta din nou pe scena Sălii Mici a Ateneului Român în cadrul Stagiunii de marţi seara.

Ne-am dorit întotdeauna să putem oferi tinerilor muzicieni ce studiază în străinătate şansa de a se putea prezenta în faţa publicului românesc. Astfel, şi în această stagiune 2014 – 2015, i-am invitat pe pianiştii Dragoş Dumitriu şi Aurelia Vişovan şi pe violoncelistul Ştefan Cazacu, studenţi la Viena, pe violonistul Francesco Ionaşcu şi pe pianistul Cristian Sandrin, studenţi la Londra, pe violonistul Alexandru Mălaimare, student în SUA, pe pianista Sânziana Mircea şi pe violonista Georgeta Iordache, studente la Köln.

Tineri instrumentişti români cu performanţe artistice notabile, alţi oaspeţi din străinătate şi câtiva membri ai Orchestrei Simfonice a Filarmonicii George Enescu, întregesc lista muzicienilor ce vor asigura buna desfăşurare şi, cu siguranţă, succesul Stagiunii de marţi seara 2014 – 2015.

Stagiunea se deschide marţi, 14 octombrie, la ora 19.00, un un recital de clavecin susţinut de Raluca Enea.

În program: Din colecţia Pièces de Clavecin – Edition intégrale – Les Indes Galantes – Balet, reduit a quatre grands concerts: Premier şi Concert din colecţia „Pièces de clavessin avec une methode pour la mechanique des doigts”: Suite en mi La Dauphine, de Jean Philippe Rameau.

Vioara lui George Enescu, în două concerte extraordinare la Braşov şi Bucureşti

Violonistul Gabriel Croitoru şi pianistul Horia Mihail în concert

Până în acest moment, cea de-a treia ediţie a turneului naţional Vioara lui George Enescu, organizat de Radio România prin Centrul Cultural Media Radio România împreună cu Asociaţia Culturală Accendo, a stat sub semnul neconvenţionalului şi al generozităţii artistice, cei doi protagonişti, violonistul Gabriel Croitoru şi pianistul Horia Mihail, cântând în parcurile bucureştene sau în localităţi rurale. Finalul turneului însă are loc în două dintre cele mai importante şi bine dotate săli de concert ale ţării: Sala Patria din Braşov (13 octombrie) şi Sala Radio din Bucureşti, unde va avea loc un Concert de Gală în 15 octombrie, la ora 19.00.

Aceste concerte vor sta însă tot sub semnul moştenirii enesciene. La Sala Patria din Braşov şi la Sala Radio din Bucureşti, cei doi muzicieni au interpretat trei sonate de Mozart, Beethoven şi Lekeu, programul fiind acelaşi cu cel al recitalului de la Ateneu, din 1919, susţinut de George Enescu şi Alfred Alessandrescu.

În finalul serii de Gală de la Sala Radio, pe scenă vor urca şi cei trei tineri violonişti care au evoluat alături de protagonişti în trei localităţi rurale din turneu: Mihail Ciprian Reuţ (din Suceava), Maria Marica (din Cluj), Mircea Dumitrescu (din Bucureşti).

Vioara Guarneri del Gesu, ce i-a aparţinut lui George Enescu, aflată în patrimoniul Muzeului Naţional George Enescu, va răsuna în cele două săli de concert încântând un public meloman, obişnuit cu atmosfera sălilor de concert. Înainte însă, urmând exemplul lui George Enescu, care a înţeles întotdeauna să ducă muzica acolo unde oamenii aveau cea mai mare nevoie de ea, în sate, pe front, în spital, cei doi muzicieni au mers în localităţi în care muzica clasică de aude foarte rar sau niciodată “live”. Acolo, sute de copii, ei fiind publicul ţintă al turneului, au văzut, mulţi dintre ei pentru prima dată, o vioară sau un pian şi au ascultat muzica clasică. Reacţiile lor entuziaste au meritat însă întreg efortul muzicienilor:

Nu am mai văzut până acum o vioară. Ce frumos sună”. „Mi-a plăcut mai mult vioara decât pianul pentru că s-a auzit mai mult”. “Nu am fost niciodată într-o sală de concert. Dar vreau să merg acum”. „Am auzit despre Enescu la şcoală, dar nu am auzit muzica lui”.

Programul concertului de la Sala Radio din Bucureşti cuprinde Sonata nr. 5 în Mi bemol major pentru vioară şi pian de W.A. Mozart, Sonata nr. 6 în La major pentru vioară şi pian de L. van Beethoven şi Sonata în Sol major pentru vioară şi pian deG. Lekeu.

Ruxandra Donose şi Ensemble Raro, la Konzerthaus în Viena

Mezzosoprana Ruxandra Donose

Institutul Cultural Român de la Viena, în colaborare cu Festivalul SoNoRo din Bucureşti şi Ambasada României la Viena, organizează miercuri, 22 octombrie, de la ora 19.30, în Sala Mozart a Konzerthaus, concertul extraordinar Ruxandra Donose şi Ensemble Raro.

Renumita mezzosoprană şi ansamblul format din Diana Ketler / pian, Alexander Sitkovetsky / vioară, Răzvan Popovici / violă şi Bernhard Naoki Hedenborg / violoncel interpretează compoziţii de George Enescu şi Gabriel Fauré.

Concertul de la Viena reprezintă deschiderea neoficială a celei de-a noua ediţii a Festivalului SoNoRo (care debutează oficial în data de 31 octombrie la Palatul Cotroceni) şi va împărtăşi publicului austriac spiritul deosebit al festivalului de la Bucureşti, desfăşurat în acest an sub motto-ul Bridges (Punţi).

De la înfiinţarea sa în 2006, festivalul participă frecvent la turnee şi susţine concerte nu doar în România, ci şi pe cele mai importante scene din lume: Carnegie Hall din New York, Konzerthaus din Viena, Wigmore Hall din Londra, Gasteig din München sau YMCA din Ierusalim. Alte concerte SoNoRo au avut loc la Istanbul, Riga, Atena şi Kiev. Festivalul SoNoRo are loc, din anul 2011, şi în Arezzo, Italia, iar din 2013 în Sofia.

Ruxandra Donose a absolvit Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti şi şi-a continuat studiile la Viena din 1992, sub îndrumarea lui Carol Blaickner-Mayo şi Carol Byers. Laureată a numeroase premii naţionale şi internaţionale, Ruxandra Donose este una dintre cele mai apreciate mezzosoprane a generaţiei sale. Cariera sa internaţională a debutat la Opera de Stat din Viena. A susţinut concerte pe scene în toată lumea, de la Opera din San Francisco, Metropolitan Opera, Royal Opera Covent Garden, Opera Bastille din Paris şi până la festivaluri precum Glyndebourne Festival şi Salzburger Festspiele, colaborând cu orchestrele filarmonice din Viena, Berlin şi München, London Philharmonic Orchestra, Orchestre de Paris, Cleveland Orchestra şi Chicago Symphony Orchestra.

Ensemble Raro

Ensemble Raro, unul dintre cele mai creative ansambluri europene de muzică de cameră, este ensemble in residence în cadrul festivalurilor Chiemgauer Musikfrühling Traunstein, Pèlerinages din München, Festivalul SoNoRo din Bucureşti şi Arezzo şi Kobe Music Festival din Japonia. Membrilor săi, pianista Diana Ketler, violoniştii Alina Pogostkina, Erik Schumann şi Alexander Sitkovetsky, violistul Răzvan Popovici, violonceliştii Adrian Brendel şi Bernhard Naoki Hedenborg, ansamblului i se alătură frecvent solişti şi instrumentişti renumiţi, precum Konstantin Lifschitz, Juliane Banse, Mark Padmore, Polina Leschenko, Radovan Vlatkovic, Daishin Kashimoto, Benjamin Schmid, Baiba Skride, Carolin Widmann, Gilles Apap, Boris Brovtsyn, Boris Andrianov, Marcelo Nisinman sau Nabil Shehata. Ansamblul reuşeşte interconectarea mai multor forme de artă într-un program variat ce îmbină opere muzicale şi literare. Ansamblul Raro a susţinut concerte la Konzerthaus şi Musikverein din Viena, în Wigmore Hall din Londra, în Musashino Hall din Tokyo şi în Carnegie Hall din New York şi este invitat regulat la festivaluri importante, precum Lucerne Festival, Rheingau Musikfestival, Wiener Festwochen, Boswiler Musiksommer, Cantiere di Montepulciano, Festival dei Due Mondi Spoleto şi Zilele Muzicale din Riga.

Ensemble Raro a concertat alături de personalităţi precum Juliane Banse, Konstantin Lifschitz, Radovan Vlatkovic, Baiba Skride, Daishin Kashimoto, Boris Brovtsyn, Benjamin Schmid, Carolin Widmann, Lars Anders Tomter şi Gilles Apap. Pe lângă parteneriatele frecvente cu postul de radio Bayerischer Rundfunk, ansamblul a avut colaborări cu BBC Radio 3 (Marea Britanie), SWR (Germania), DRS2 (Elveţia), TVR, RRC şi RRM (România), NHK (Japonia), RFI (Franţa) şi LVR (Letonia).

Krzysztof Penderecki, la Sala Radio

Krzysztof Penderecki

Krzysztof Penderecki, personalitate a muzicii secolului XX, va fi prezent la Sala Radio în deschiderea stagiunii Orchestrei Naţionale Radio, dirijate de Tiberiu Soare, eveniment construit în jurul unui atractiv program ce îmbină romantismul muzicii lui Ceaikovski şi spiritul inovator al muzicii lui Penderecki.

Vineri, 17 octombrie, la ora 19.00, iubitorii muzicii vor avea plăcerea de a asculta ansamblul sub bagheta dirijorului său principal, Tiberiu Soare, care deschide astfel cea de-a treia stagiune în ipostaza de dirijor şef al Orchestrelor şi Corurilor Radio.

Orchestra Naţională Radio, devenită unul dintre actorii cei mai activi pe scena culturală românească, printre ale cărei recente succese se numără turneul internaţional în Kuala Lumpur (Malaezia) şi cele două concerte în Festivalul Internaţional al Orchestrelor Radio – RadiRO, îşi deschide stagiunea 2014-2015 printr-un concert cu totul special.

Invitata specială a serii este carismatica violonistă poloneză Patrycja Piekutowska, prima violonistă din Polonia care a obţinut distincţia supremă la Cannes Classical Award – 2008, pentru înregistrarea partiturii Capriccio pentru vioară şi orchestră, interpretată chiar sub conducerea muzicală a lui Krzysztof Penderecki. Capriccio pentru vioară şi orchestră şi Ciacconna pentru orchestră de coarde, semnate de compozitorul polonez, fac parte din programul serii de la Sala Radio.

Patrycja Piekutowska

Patrycja Piekutowska se bucură de o frumoasă carieră atât în Polonia, cât şi în alte 32 de ţări în care a concertat până în prezent, printre care se numără Argentina, Belgia, Canada, China, Danemarca, Franţa, Germania, SUA etc. A susţinut peste 50 de concerte în America de Sud. Cu peste 600 de concerte susţinute în Belgia, Austria, Chile, Bolivia, Ecuador, India, Serbia, Olanda, Brazilia, Spania, Argentina, Canada, Peru, Portugalia, SUA şi ţara sa natală, Polonia, Patrycja Piekutowska abordează cu succes repertoriul muzical universal, promovând totodată şi muzica poloneză contemporană.

A susţinut concerte la Carnegie Hall, Lincoln Center din New York, Teatro Colon din Buenos Aires şi Centrul Naţional de Artă din Beijing. S-a format la Academia de Muzică Frédéric Chopin din Varşovia, urmând şi cursuri de masterat la Conservatorul Regal din Bruxelles, cu Igor Oistrach.

Artistă cu un palmares concertistic impresionant, Patrycja deţine şi o bogată discografie, şase compact discuri incluzând muzică poloneză contemporană. Trei dintre albumele sale – Lucrări pentru vioară şi pian de K. Penderecki, Muzică poloneză a secolului 20, precum şi albumul ce include Capriccio pentru vioară şi orchestră simfonică de K. Penderecki – au câştigat Premiul Supersonic al revistei Pizzicato. De peste 10 ani, Patrycja Piekutowska participă la cele mai importante evenimente artistice dedicate compozitorului Krzysztof Penderecki.

În evenimentul din 17 octombrie publicul va avea ocazia să asculte şi două dintre celebrele lucrări semnate de Ceaikovski: Uvertura fantezie Romeo şi Julieta şi Simfonia Manfred. O trăsătură comună leagă cele două creaţii ale compozitorului rus: ambele sunt inspirate de emoţionante lucrări ale literaturii universale – tragedia shakespeariană, respectiv poemul romantic semnat de Byron, al cărui personaj central, Manfred, se spune că ar întruchipa drama personală a poetului.

Evenimentul este realizat cu sprijinul Institutului Polonez Bucureşti şi al liniilor aeriene poloneze – LOT.

Succesul afirmării timpurii a compozitorului polonez Krzysztof Penderecki (născut în 1933) a fost marcat prin Premiul oferit din partea Uniunii Compozitorilor Polonezi, încununând primele lui trei lucrări importante: Psalmii lui David, Emanaţii şi Strofe. Cu Miniaturi pentru vioară şi pian, Anaklasis, pentru 42 de instrumente de coarde şi grupuri de percuţie (1959-60), Penderecki se lansează pe plan internaţional, la Donaueschingen, lucrări urmate de Dimensiunile timpului şi liniştii, Threnos, pentru 52 de instrumente de coarde, Fonogrammi, pentru flaut, Polimorfie, pentru 48 de instrumente de coarde şi Fluorescenţe, pentru orchestră mare.

Contrar criticilor privitoare la concesiile făcute pentru a obţine succesul de public, Penderecki a continuat să exploateze descoperirile lui sonore, evoluând către neoromantism în Utrenia (sau Misa rusă), Punerea în mormânt şi Învierea, Paradise Lost şi opera Masca neagră.

Distins cu Premiul Arthur Honegger în 1979, Penderecki a fost declarat Doctor Honoris Causa al universităţilor din Rochester şi Bordeaux, devenind rector al Şcolii superioare de muzică din Cracovia. Printre cele mai cunoscute opere componistice ale sale se numără şi Recviemul polonez – creat în contextul luptei pentru libertate conduse de Walessa, şi Cele patru porţi ale Ierusalimului, manifest antirăzboinic dedicat uneia dintre cele mai incendiare zone geo-politice ale lumii.

Tiberiu Soare. Foto Virgil Oprina

Tiberiu Soare, unul dintre cei mai apreciaţi muzicieni români ai momentului, îşi desfăşoară activitatea de dirijor din 1999, lucrează alături de orchestrele a numeroase filarmonici şi teatre de operă din ţară, participă la turnee în Suedia, Israel, China, Germania, Elveţia ş.a şi este invitat să dirijeze prestigioase ansambluri din străinătate. Artistul s-a dedicat în special muzicii simfonice, celei de operă şi de balet, dar în egală măsură s-a implicat şi în evenimente inedite bazate pe inovaţie, cum ar fi proiectul Mozart Rocks, o întâlnire între clasic şi contemporan.

Începând din 2012, Tiberiu Soare este dirijor şef al Orchestrelor şi Corurilor Radio România, înregistrând alături de aceste ansambluri numeroase succese atât pe scena Sălii Radio, cât şi în cadrul evenimentelor în aer liber sau în turneele internaţionale. A dirijat concertele Orchestrei Naţionale Radio de la Kuala Lumpur (Malaezia) – septembrie 2014, la World Summit on Media for Children, pe cel de la Expoziţia Mondială Shanghai – 2010 şi a revenit alături de ONR în metropola chineză în mai 2013, obţinând alături de ansamblu un frumos succes la Shanghai Spring International Music Festival.

În septembrie 2010, Tiberiu Soare a fost invitat să dirijeze primul său concert la pupitrul Orchestrei Filarmonice din Londra (London Philharmonic Orchestra), în care a cântat celebra soprană Angela Gheorghiu. A urmat o serie de apariţii la pupitrul Südwestfälischen Philharmonie în sala Filarmonicii din Essen (Germania) şi alături de Filarmonica George Enescu la Muscat, capitala Sultanatului Oman.

Printre recentele sale succese internaţionale se numără şi concertul dirijat în mai 2013, eveniment desfăşurat cu participarea Angelei Gheorghiu şi a tenorului Teodor Ilincăi la Royal Festival Hall din Londra, alături de Royal Philharmonic Orchestra. Tiberiu Soare a dirijat în toamna anului 2013 trei concerte în Europa, având-o ca solistă pe soprana Angela Gheorghiu: Praga (Sala Smetana), München (Filarmonica din München) şi Paris (Opera Royal – Palatul Versailles). La finalul lunii iulie 2014, a fost de asemenea aplaudat în Germania, unde a dirijat Hof Symphoniker Orchester într-o gală de operă al cărei principal invitat a fost Angela Gheorghiu. Evenimentul a avut loc la Regensburg (Bavaria), în cadrul festivalului anual Schlossfestspiele (Festivalul de la Castel).

Mariana Nicolesco, în Juriul Concursului Internaţional de Canto al Chinei

Celebra soprană Mariana Nicolesco

Participă trei tineri artişti români.

La numai câteva zile după succesul Concertului Extraordinar – Master Class dedicat Liedului Românesc în context european, Mariana Nicolesco este pe punctul de a finaliza ultima emisiune din ciclul celor patru dedicate Cursurilor sale de Măiestrie Artistică din vara trecută din cadrul Festivalului şi Concursului Internaţional de Canto Hariclea Darclée, emisiuni ce vor fi transmise în luna noiembrie de televiziunea naţională.

Celebra soprană se pregăteşte în acelaşi timp să-şi ia zborul spre Shanghai şi Ningbo, oraş de veche tradiţie culturală, unde este Invitata de Onoare a celei de a şasea ediţii a Concursului Internaţional de Canto al Chinei, din Juriul căruia face parte. Ea e salutată ca “una dintre marile voci ale timpului nostru”, dar şi ca personalitate artistică de o incomparabilă generozitate care, prin manifestările de prestigiu create în ţara natală, a devenit un reper major pentru tinerii artişti lirici din lume, arătându-se că, pentru transmiterea prestigioaselor tradiţii ale artei cântului tinerelor talente din zeci şi zeci de ţări, sopranei Marianei Nicolesco i-a fost acordat înaltul titlu de Artist UNESCO pentru Pace “în semn de recunoaştere a angajamentului său în favoarea moştenirii muzicale, a creaţiei artistice, a dialogului între culturi şi a contribuţiei sale la promovarea idealurilor Organizaţiei”.

La competiţia ce are loc între 20 şi 31 octombrie au fost admişi trei tineri artişti români: soprana Silvia Micu, mezzosoprana Emanuela Pascu şi tenorul Adrian Dumitru.

Jazzaj la ArCuB: Ozana Barabancea & Band

Ozana Barabancea

Sâmbătă, 25 octombrie, la ora 20.00, ArCuB continuă seria concertelor bilunare, Jazzaj la ArCuB, prin recitalul Jazz şi strălucire, cântec cu iubire, susţinut de Ozana Barabancea & Band.

Cunoscută publicului pentru calităţile sale vocale excepţionale, Ozana Barabancea a cochetat cu muzica încă din copilărie şi a debutat pe scena muzicală în anul 1990. Ulterior, a devenit tot mai apreciată în lumea jazzului, atât în ţară, cât şi în străinatate.

În 1999, artista a avut turnee în Marea Britanie, dar şi în Japonia şi, în acelaşi an, a participat la Festivalul de Jazz din Londra, unde a susţinut un recital la înmânarea premiilor Royal College of Music. De atunci, cariera muzicală a Ozanei Barabancea a urmat o linie ascendentă, fiind prezentă la o multitudine de evenimente publice, dar şi private. Alături de bandul care o însoţeşte, artista va reprezenta, pe scena de la ArCuB, culorile muzicale ale jazzului şi musicalului internaţional, precum şi ale altor genuri muzicale, îndrăgite de publicul larg.

În cadrul concertelor Jazzaj, pe scena Sălii ArCuB, au fost prezenţi artişti renumiţi ai jazzului, precum Maria Răducanu şi Krister Jonsson, Vali Răcilă şi Balkanamera Jazz Quartet, trupa Arifa, Rareş Totu şi A.G. Weinberger.

Următoarele ediţii ale seriei Jazzaj la ArCuB vor aduce în faţa publicului alţi doi muzicieni apreciaţi: Emil Bîzgă (1 noiembrie) şi Nicolas Simion (29 noiembrie).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.