Dispare factura de regularizare la curentul electric

Grupul Enel a început instalarea a peste 30.000 de contoare inteligente în România, prin intermediul companiilor locale de distribuţie a energiei electrice, măsură ce vine ca urmare a aprobării de către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a acestui proiect pilot. Sistemul de contorizare inteligentă permite realizarea unor operaţiuni contractuale, precum conectări şi reconectări, de la distanţă. Clienţii vor fi facturaţi pe baza consumului înregistrat la zi, fiind eliminate astfel facturările estimate sau cele de regularizare. De asemenea, clienţii vor putea sa aibă acces la informaţii actualizate şi detaliate despre consumul lor de energie electrică. Instalarea la scară largă a contorului digital este programată să înceapă în 2016, în funcţie de aprobarea proiectului de către ANRE, şi va acoperi, treptat, în următorii ani, întreaga bază de 2,7 milioane de clienţi ai Enel Distribuţie din România, se arată într-un comunicat al companiei energetice.

“Enel va instala circa 11.400 de contoare inteligente în zona Muntenia, dintre care peste 10.500 de unităţi sunt alocate clienţilor rezidenţiali şi alte 900 de contoare vor fi instalate pentru clienţii business. În zona Dobrogrea, 10.000 de contoare inteligente vor fi instalate în judeţul Călăraşi şi într-unul din cartierele din Constanţa. În acelaşi timp, în Timiş, peste 4.100 de clienţi vor beneficia de această nouă tehnologie. Tot în zona Banat, un număr de 3.100 de unităţi vor fi instalate în Arad, în timp ce alte 2.800 de noi contoare sunt programate a fi înlocuite în Deva. Contoarele inteligente sunt conectate cu dispeceratul Enel pentru a putea fi realizat, de la distanţă, automatizat, un flux bidirecţional de comunicare, în orice moment.

Prin sistemul de contorizare inteligentă se pot realiza citiri de la distanţă ale consumului de energie electrică, dar şi operaţiuni comerciale precum schimbări tarifare, conectări şi deconectări, sporind astfel confortul clienţilor şi reducând inconvenienţa vizitelor la locaţie. Clienţii vor fi facturaţi pe baza datelor actualizate, transmise de contor, se va renunţa la estimări de consum, astfel încât facturile vor reflecta mai bine consumul de energie electrică.

Contoarele inteligente înregistrează şi date legate de calitatea serviciului de alimentare cu energiei electrică, şi monitorizează continuitatea acestui serviciu. De asemenea, ele semnalează întreruperile în alimentarea cu energie electrică sau o funcţionare defectuoasă, localizează anomaliile care ar putea fi cauzate de tentative de furt sau fraudă a energiei electrice.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4530 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.