Distribuitorii de gaze care nu răspund clienţilor, amendaţi

Companiile de distribuţie de distribuţie şi de transport gaze naturale care nu vor răspunde solicitărilor clienţilor într-un interval stabilit de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Energie (ANRE) cuprins între 15 şi 60 de zile vor fi obligate să plătească o compensaţie respectivului reclamant. „În ședința de astăzi (joi — n.r.) a Comitetului de reglementare (al ANRE, n.r.) am hotărât să aprobăm standarde de performanță pentru activitatea de distribuție a gazelor naturale și de transport a gazelor naturale astfel încât, dacă nu se răspunde unui solicitant la o sesizare, la o reclamație în termenul stabilit de către noi, însemnând 15 zile, 30 de zile sau 60 de zile, în funcție de solicitare, atunci operatorul de distribuție sau transport este obligat să plătească o compensație în bani solicitantului. Aceste compensații variază de la un nivel de 50 de lei, cu o suprataxare de 5 lei, pentru fiecare zi de întârziere, până la câteva mii de lei în cazul operatorului de transport“, a declarat Niculae Havrileț, în cadrul unei conferinţe pe teme de energie. Acesta a spus că are în vedere introducerea standardului și pentru operatorii din sectorul energiei electrice.

În România se consemnează anual 300.000 de reclamaţii din partea consumatorilor casnici privind sectorul gazelor naturale. Pe piaţă activează nemţii de la E.ON, în jumătatea de nord a ţării, şi francezii de la Engie (fost GDF Suez) în jumătatea de sud a ţării. Operatorul naţional de transport este compania de stat Transgaz.

Până să sancţioneze operatorii pe aceste speţe, ANRE a anunţat că a amendat cu 200.000 lei compania GDF Suez Energy România pentru că trimitea consumatorilor trei facturi simultan, dintre care două pentru consumul estimat în avans pentru lunile următoare, şi a impus anularea acestei practici.

„Ca urmare a petiţiilor înregistrate la ANRE cu privire la modalitatea de facturare a serviciului de furnizare reglementată a gazelor naturale realizată de operatorul economic GDF Suez Energy România pentru clienţii finali de tip B1, ANRE a efectuat o acţiune de control de tip verificare la această companie. În urma acţiunii de control, ANRE a constatat că, pentru o parte din clienţii finali de tip B1, furnizorul de gaze naturale a implementat un proiect nou intitulat Transmitere 3 facturi simultan, adus la cunoştinţa ANRE, dar care nu a fost aprobat/avizat de autoritate”, se arată într-un comunicat al reglementatorului pieţei. Francezii au plătit deja amenda.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.