Dosarul Lukoil din România are impact major la Chişinău

Lukoil Moldova s-ar putea pomeni în pragul unui deficit de carburanți ca urmare a intenției rușilor din România de a sista activitatea rafinăriei Petrotel, transmite DESCHIDE.md. Rușii de la Lukoil România sunt învinuiţi de un prejudiciu de evaziune fiscală şi spă­lare de bani de 230 de milioane de euro.

“Sistarea activității rafinăriei din România ar putea crea probleme companiei și ne-am putea pomeni în pragul unui deficit de carburanți în condițiile în care Lukoil Moldova importă 90-95% din necesarul de carburanți din România.”, a declarat pentru deschide.md Feiruz Isaev, președintele Lukoil pentru Republica Moldova și Ucraina

Experții susțin că nu e o problemă închiderea rafinăriei Petrotel. Companiile petroliere din Republica Moldova, inclusiv Lukoil pot importa carburanți de la rafinăria Burgas a companiei Lukoil din Bulgaria.

Întrebat despre ce companii petroliere moldovenești ar fi implicate în evaziunea fiscală din România, președintele Lukoil Moldova a spus că nu știe despre ce este vorba. Însă Vladimir Nekrasov, prim vicepreşedinte pe rafinare, marketing şi distribuţie al grupului petrolier rusesc Lukoil, a spus ieri într-o conferinţă de presă ţinută la rafinăria Petrotel-Lukoil din Ploieşti că prejudiciul de 230 de milioane de euro pe care compania l-ar fi adus bugetului de stat prin evaziune fiscală şi spălare de bani ar fi rezultat prin acţiuni de export către companii care livrau produsele în Republica Moldova.

“Informațiile apărute în România vizavi de scandalul Lukoil nu vorbesc despre esența încălcărilor, de aceea nu pot spune dacă sunt implicate companii petroliere din Republica Moldova. A fost prezentat doar aspectul politic, care cu regret predomină în special în contextul campaniei pentru prezidențialele din România”, a declarat fostul director al ANRE din Republica Moldova, Victor Parlicov, citat de DESCHIDE.md.

Cel mai probabil, scenariul evaziunii fiscale la care face referire fostul director al ANRE ține de optimizarea fiscală, “transfer price” când o cantitate de produse petroliere este vândută într-o zonă off shore cu prețuri mici, iar ulterior livrată în Republica Moldova sau în orice altă țară cu prețuri semnificativ mai mari. Dacă este așa atunci mă bucur că autoritățile din România se ocupă de acest lucru, și regret că cele din Moldova în continuare prind muște, deși informația la zi despre toate importurile inclusiv intermediarii utilizați și adaosurile efectuate prin off shor o are Serviciul Vamal.

Lukoil Moldova are o cotă de 30% pe piața produselor petroliere din Republica Moldova. Compania operează cinci baze petroliere un terminal de gaz, şi 102 de staţii de alimentare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.