Efectul reducerii TVA la alimente

Reducerea TVA la alimente la 9% a dus la o creștere cu 17% a numărului produselor vândute în primele două săptămâni din iunie, conform unui studiu al unei companii globale de management al performanței, remis, joi, Agerpres.

Prețurile au scăzut, în medie cu 11% în categoriile monitorizate de compania Nielsen România, retailerii împreună cu producătorii menținându-și promisiunea făcută consumatorilor.

Cele mai dinamice categorii de produse au fost cele care au redus prețul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preț în medie cu 15% a produselor a dus la o creștere a volumelor cu aproximativ 25% față de aceeași perioadă a anului 2014 (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost, conform studiului, carnea, brânza, băuturile non-alcoolice și snacksurile.

„Estimăm că vom avea parte de multe schimbări în piață. Vor trece consumatorii către produse premium, vor consuma mai multă cafea, carne și brânză sau este doar un efect imediat al reducerii prețurilor? Cât vor rămâne prețurile la acest nivel și ce se va întâmpla când acestea vor începe să se majoreze?’, se întreabă realizatorii studiului, care au creat și un nou instrument de monitorizare — Price Monitor, pentru piața de FMCG (bunuri de larg consum).


Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.