Evoluţie spectaculoasă a pieţei de publicitate

Piaţa locală de publicitate va creşte cu 2,8% până la sfârşitul anului 2014, ajungând la 394 de milioane de dolari, evoluţia fiind în principal o consecinţă a expansiunii mediului digital (+12%), scrie Mediafax în ediţia electronică, citând estimări făcute de Zenith România.

Segmentul cu cea mai rapidă evoluţie este, potrivit estimărilor citate, publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzând display, classified, search şi in-app ads livrate pe smartphone-uri şi tablete). Evoluţia este susţinută atât de creşterea penetrării acestor dispozitive şi dinamica lor tehnologică, cât şi de introducerea unor noi formate, ce le permit clienţilor de publicitate să angajeze utilizatorii în mod creativ.

La rândul lui, segmentul mobile, cu toate că înregistrează cea mai mare creştere (+30%), are în continuare o pondere redusă: 5% din totalul investiţiilor digitale. Această pondere va ajunge la 6 – 6,5% din publicitatea online, „pe măsură ce dispozitivele mobile vor prolifera şi se vor diversifica”.

Top medii care atrag investiţii în publicitate

  1. televiziune (63,9%),
  2. digital (13,7%)
  3. outdoor (10,1%)
  4. radio (5,8%)
  5. reviste (3,5%)
  6. ziare (2,6%)
  7. cinema (0,4%)
Dezvoltarea accelerată a tehnicii digitale va ridica piaţa globală de publicitate

La nivel global, digitalul contribuie la creşterea cu 5 – 6% a consumului de publicitate. Astfel, dezvoltarea accelerată a tehnicii digitale va ridica piaţa globală de publicitate cu 5,3% în 2014, de la 3,9% în 2013. Investiţiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari în cursul acestui an, se mai arată în estimările Zenith România.

Publicitatea online este mediul cu cea mai rapidă evoluţie (+ 17,1% în acest an). Noua tehnologie aduce o îmbunătăţire a mai multor arii din sfera publicităţii online. Formate de publicitate îmbunătăţite fac display-ul mult mai atrăgător şi interactiv pentru consumator. În acelaşi timp, programmatic buying-ul evoluează spre targetarea mai sofisticată şi mai eficientă a audienţei. Zenith estimează că display-ul va continua să crească şi în următorii doi ani, cu o rată anuală chiar mai mare decât cea înregistrată până în 2013 (15,8% între 2014 şi 2016 faţă de 12,3% între 2010 şi 2013).

Top macro-categorii care atrag investiţii în publicitate

La nivel de macro-categorii, produsele alimentare (16,1%), medicamentele & produsele pentru sănătate (14,3%), FMCG – non alimentare (produse de uz casnic, produse de igienă personală) (11,5%) şi retail – inclusiv comerţul online (10,1%) acoperă jumătate din totalul investiţiilor media.

Clasamentul

  1. produse alimentare (16,1%)
  2. medicamente & produse pentru sănătate (14,3%)
  3. FMCG – non alimentare (produse de uz casnic, produse de igienă personală) (11,5%)
  4. retail – inclusiv comerţul online (10,1%)
  5. telecomunicaţii (9,9%)
  6. media şi divertisment (4,9%)
  7. servicii financiare şi de asigurări (4,2%)
  8. băuturi alcoolice (4,1%)
  9. automobile (3,2%), cosmetice (3,2%)
  10. turism (0,5%)
  11. produse de lux (0,4%)
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Eugenia Solomon 1416 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.