Facebook, instrument de campanie electorală?

Pe parcursul anului acesta, companii precum AggregateIG și Cambridge Analytica au fost acuzate că au folosit pe rețelele sociale reclame ce utilizează inteligența artificială pentru a influența referendumul pentru Brexit, dar și pe cel al alegerilor prezidențiale din SUA.

Cu toate astea, din lipsa dovezilor concrete, nimeni nu a știut dacă există într-adevăr o tehnologie care poate face acest lucru, notează New Scientist. Primul studiu ce detaliază procesul a fost publicat recent în Statele Unite.

Deși Facebook nu furnizează instrumente pentru „țintirea“ oamenilor în funcție de opiniile lor politice, noul studiu arată modul în care o rețea socială poate fi exploatată. „Mașina propagandei bazate pe inteligența artificială, devenită o armă, este eficientă. Nu mai ai nevoie să modifici prea mult simpatiile politice ale oamenilor într-o campanie electorală, ci doar să muți câteva puncte procentuale în stânga sau dreapta. Te folosești de interesele oamenilor, date demografice și sondaje de opinie“, susține Timothy Revell.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.