Facebook Messenger, copie a Snapchatului?

Puține aplicații s-au transformat atât de drastic precum Messenger în ultimii ani. La început, aceasta a fost doar o componentă a Facebookului, însă din 2011 platforma de mesagerie a devenit o aplicație independentă, iar mai apoi, în 2016, utilizatorii au fost nevoiți să o instaleze pentru a conversa cu prietenii.

Messenger avea aceleași specificații precum WhatsApp, însă creatorii au dorit ca metamorfozarea să se întâmple cât mai repede. Mai exact, în prezent, pe Messenger poți trimite fotografii editate în prealabil cu programe speciale sau poți juca jocuri și crea povești între tine și prietenii tăi. Și-a depășit de mult statutul de platformă de conversații. Cu alte cuvinte, a devenit o clonă a Snapchatului.

Cu Messenger, utilizatorii pot adăuga fotografii și crea o poveste, asemănătoare cu „Snapchat Story/ Povestea Snapchat“, iar nucleul aplicației este funcția de editare foto, cu instrumente de desen și filtre realistice, similare cu cele de la Snapchat.

Întrebat ce părere are despre similaritățile evidente ale celor două aplicații, vicepreședintele Facebook, David Marcus, spune că nu există niciun motiv de îngrijorare și că nu este vorba de plagiat. „Cred că este interesant să privim întregul design. Gândiți-vă la Facebook atunci când a fost construit. Dacă stau bine să mă gândesc, Facebook a inventat formatul bazat pe news feed, atunci multe alte companii au construit platforme care au inclus news feed-ul… deci formatul «Stories/Povești» este, cu siguranță, unul care a fost pionierat de Snapchat. Oamenii tind acum să folosească editarea video și foto din ce în ce mai mult, deoarece au telefoane cu camere și ecrane puternice, iar consumul media este foarte popular, deci este normal ca industria să evolueze. Noi tehnologii și formate apar la tot pasul“, a declarat acesta pentru Business Insider.

Un argument similar a avut și co-fondatorul Instagram, Kevin Systrom, platformă deținută în prezent de Facebook, atunci când i s-au cerut explicații despre „Instagram Story/Povestea Instagram“, copiată de asemenea după modelul Snapchat. „Dacă există asemănări, asta nu înseamnă că Snapchat deține monopolul acestui format. Focusarea pe materialele video și foto sau pe prelucrarea pozelor cu ajutorul filtrelor este o evoluție naturală, necesară în era telefoanelor inteligente. Oamenii vor să trimită și să primească poze. Trebuie să jonglăm cu aceste instrumente, altfel utilizatorii se plictisesc“, a declarat Kevin Systrom, conform sursei citate.

Facebook a mai avut lupte cu rivali puternici și înainte. În 2011, Google a dezvoltat Google Plus, mai precis, încercarea gigantului de a crea propria rețea de socializare. Acest lucru a aruncat Facebookul într-un „blocaj“ complet, iar Mark Zuckerberg a luat atunci decizia de a-și supune angajații la ore îndelungate de muncă, în încercarea de a-și îmbunătăți platforma și de a face face concurenței.

Mark Zuckerberg a adoptat la acea vreme un slogan roman: „Carthago delenda est“ sau „Carthago trebuie să fie distrus“ – menit să-i mobilizeze pe angajați în lupta împotriva acestui inamic exterior. Postere cu acest slogan au fost puse în toate sucursalele companiei. „A fost război total“, a declarat un fost angajat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.