Firma condusă de Clotilde Armand, vizată de un control

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a trimis Corpul de Control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR pentru a verifica legalitatea mai multor contracte, inclusiv Contractul de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcţie a Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea – Graniţa România / Ungaria nr. 2562, încheiat între CNADNR și J.V. EGIS ROUTE-SCETAUROUTE / EGIS INTERNATIONAL, se arată într-o informare a ministerului.

Compania Egis este condusă în România de Clotilde Armand, unul dintre cei mai importanți lideri ai USR. „Din datele primite de la CNAIR, Contractul de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcţie a Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea – Graniţa România / Ungaria nr. 2562a fost încheiat în data de 31.08.2004 cu J.V. EGIS ROUTE-SCETAUROUTE / EGIS INTERNATIONAL, prin procedură de licitaţie deschisă. Obiectul Contractului îl constituie supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, reprezentând 415 km, împărţiţi iniţial în 8 secţiuni. Valoarea Contractului de Supervizare, la semnare, a fost de 236.576.980,00 lei fără TVA. Până în prezent s-au încheiat 8 acte adiționale la Contractul de Supervizare, astfel: în anul 2005, 2006, 2007, 2008, 2012 (2 Acte Adiționale), 2014 și 2016. Dintre acestea, 5 au avut ca obiect modificarea graficului de prestare a serviciilor în corelare cu termenele de execuție a lucrărilor pe șantier. Precizăm că plățile efectuate de către CNAIR SA către Prestator reprezintă doar contravaloarea serviciilor realizate de acesta pentru contracte de lucrări aferente unui număr de 133 km”, se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.

O clauză din contractul încheiat în 2004 obligă CNAIR să le plătească francezilor 30% din factura lunară previzionată de aceştia, dacă lucrările pe şantier sunt oprite din motive independente de firma de supervizare. „După încetarea Contractului cu Antreprenorul BECHTEL Int. Inc. (în data de 29 mai 2013) a fost aplicată clauza 2.81 din Condițiile Speciale ale Contractului de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcție a Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea – Granița România / Ungaria, oprirea temporară a lucrărilor de proiectare și execuție”, au declarat recent pentru pentru Economica.net reprezentanţii Companiei de Drumuri. Conform clauzei, „în cazul opririi temporare a lucrărilor din motive independente de activitatea consultantului, autoritatea contractantă va notifica în acest sens consultantul cu cel puțin 3 luni înainte de oprirea temporară a lucrărilor iar consultantul va asigura serviciul minim necesar pe durata opririi temporare a lucrărilor menținând biroul din București (Coordonatorul de Proiect și personalul necesar pentru a-l asista în activitate). Pe perioada opririi temporare a lucrărilor, autoritatea contractantă va plăti consultantului, lunar, o sumă reprezentând 30% din valoarea facturii aferente serviciilor estimată conform previziunii cashflow-ului întocmită de consultant.”

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4563 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.