Formula de calcul a timbrului de mediu pentru maşini
 

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro, informează Mediafax.ro.

Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.

Astfel, pentru o maşină Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricată în 2012, taxa de plătit va scădea de la 164 euro la 119 euro, în timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 euro la 264 euro.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.

În cazul maşinilor înmatriculate înainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia că o scutire exclusiv pentru aceste maşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel că soluţia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maşinile vechi, în funcţie de perioada de viaţă, astfel încât suma de plată să scadă.

Pentru maşinile scoase din România şi înmatriculate în alte ţări, se restituie o parte din taxa platită, ca parte reziduală a acesteia (calculată în funcţie de perioada de utilizare).

Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere.

În cazul proprietarilor de maşini care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal, dacă acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii.

Modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea ameninţări cu infringementul din partea UE.

Accesări: 3431
Publicat Miercuri, 23 ianuarie 2013

 
mail  print  Yahoo!  twitter  Facebook
Voteaza articolul
[DA]
[NU]
-5
13 Voturi

 

Alte articole nesemnate: Alte articole din categorie:


 
Comentarii

kraus
08:12:02, 28 Jan 2013 4
Da, alea care polueaza mai mult platesc mai putin pentru ca se considera ca au o durata de viata mai scurta , doar ca realizatorul articolului "UITA" sa spuna ca : primariile vor putea sa majoreze impozitul pe autoturism in functie de capacitatea motorului, varsta autoturismului, alimentare - benzina, gaz, motorina - , si uite asa cei care au masini vechi si acum se bucura vor prefera sa vanda acele masini decat se plateasca impozitul ... statul nu pierde niciodata.
ContraPro
+1
 
scarbit si de USL
20:30:09, 24 Jan 2013 3
Astia ne cred imbecili ? 1)De ce nu au declarat inainte de alegeri ca si ei ca si guvernul BOC interzic libera concurenta pe piata auto din Romania prin taxarea cu TAXA AUTO=TIMBRU DE MEDIU a bietilor cetateni romani ! 2)Prin mentinerea BARIEREI VAMALE numita TAXA AUTO (PDL) = TIMBRU DE MEDIU (USL) si acest guvern ne incalca dreptul de cetateni europeni de a cumpara orice produs din UE fara a plati taxe vamale. 3)In acelasi timp, prin mentinerea TAXEI AUTO si acest guvern protejeaza dealerii auto si un anumit producator neroman din Romania. 4)Guvernul USL prin Ministerul Mediului da AJUTOR DE STAT dealerilor auto si unui anumit producator neoman din Romania pt. ca ACORDA TICHETE VALORICE pt. masinile casate NUMAI CELOR CE ISI ACHIZITIONEAZA O ALTA MASINA refuzand sa procedeze ca guvernul german si ca cel israelian care ACORDA CCA 2500 EUR CASH oricui isi caseaza masina, FARA A IMPUNE ACHIZITIONAREA UNEI MASINI NOI pt. fiecare masina casata.
ContraPro
+8
 
tam.penie
19:33:29, 23 Jan 2013 2
adica alea care polueaza mai mult platesc mai putin
ContraPro
-7
 
unul
14:51:32, 23 Jan 2013 1
Mddaaa .. traiasca Bulgaria !!!!
ContraPro
+10
 

2000
Sunt de acord cu termenii si conditiile Cotidianul.ro: Cotidianul.ro militeaza pentru exprimare civilizata si isi rezerva dreptul de a sterge/edita comentariile care depasesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoana precum si comentariile cu tenta antisociala, caracter rasist sau xenofob. Comentatorii ce nu respecta conditile mai sus mentionate vor fi tratati ca atare.