×
×
Bucureşti
Braşov
Cluj
Constanţa
Craiova
Iaşi
Ploieşti
Timişoara
Bucureşti
Senin
11°C
Senin
23°C / 9°C
Vânt 7km/ora
Umiditate 100%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Senin23°C / 13°C, Senin
Miercuri, 22 octombrie 2014
Ploaie17°C / 10°C, Ploaie
Joi, 23 octombrie 2014
Parţial înnorat17°C / 6°C, Parţial înnorat
Vineri, 24 octombrie 2014
Braşov
Ceaţă
4°C
Ceaţă
20°C / 4°C
Vânt 0km/ora
Umiditate 99%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Parţial înnorat19°C / 8°C, Parţial înnorat
Miercuri, 22 octombrie 2014
Ploaie14°C / 7°C, Ploaie
Joi, 23 octombrie 2014
Lapoviţă11°C / 2°C, Lapoviţă
Vineri, 24 octombrie 2014
Cluj
Senin
7°C
Senin
21°C / 7°C
Vânt 7km/ora
Umiditate 98%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Parţial înnorat21°C / 11°C, Parţial înnorat
Miercuri, 22 octombrie 2014
Ploaie13°C / 10°C, Ploaie
Joi, 23 octombrie 2014
Lapoviţă14°C / 8°C, Lapoviţă
Vineri, 24 octombrie 2014
Constanţa
Senin
15°C
Senin
22°C / 13°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 68%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Parţial înnorat22°C / 16°C, Parţial înnorat
Miercuri, 22 octombrie 2014
Parţial înnorat18°C / 14°C, Parţial înnorat
Joi, 23 octombrie 2014
Înnorat16°C / 11°C, Înnorat
Vineri, 24 octombrie 2014
Craiova
Senin
11°C
Senin
23°C / 8°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 94%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Senin24°C / 12°C, Senin
Miercuri, 22 octombrie 2014
Lapoviţă20°C / 10°C, Lapoviţă
Joi, 23 octombrie 2014
Posibil ploaie17°C / 7°C, Posibil ploaie
Vineri, 24 octombrie 2014
Iaşi
Senin
10°C
Senin
23°C / 12°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 87%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Parţial înnorat21°C / 11°C, Parţial înnorat
Miercuri, 22 octombrie 2014
Înnorat17°C / 9°C, Înnorat
Joi, 23 octombrie 2014
Parţial înnorat16°C / 4°C, Parţial înnorat
Vineri, 24 octombrie 2014
Ploieşti
Senin
9°C
Senin
23°C / 8°C
Vânt 0km/ora
Umiditate 96%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Senin22°C / 13°C, Senin
Miercuri, 22 octombrie 2014
Ploaie14°C / 9°C, Ploaie
Joi, 23 octombrie 2014
Parţial înnorat15°C / 3°C, Parţial înnorat
Vineri, 24 octombrie 2014
Timişoara
Senin
12°C
Senin
21°C / 8°C
Vânt 7km/ora
Umiditate 94%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Marţi, 21 octombrie
Parţial înnorat21°C / 11°C, Parţial înnorat
Miercuri, 22 octombrie 2014
Lapoviţă18°C / 12°C, Lapoviţă
Joi, 23 octombrie 2014
Posibil ploaie18°C / 10°C, Posibil ploaie
Vineri, 24 octombrie 2014
YoutubeYoutube
TwitterTwitter
facebookFacebook
ContactContact
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 4 ore
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Marţi, 21 octombrie 2014, 03:31
EUR (€)
-0.0033 ↘
4.4176 RON
USD ($)
+0.0093 ↗
3.4607 RON
• • •
Formula de calcul a timbrului de mediu pentru maşini

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro, informează Mediafax.ro.

Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.

Astfel, pentru o maşină Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricată în 2012, taxa de plătit va scădea de la 164 euro la 119 euro, în timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 euro la 264 euro.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.

În cazul maşinilor înmatriculate înainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia că o scutire exclusiv pentru aceste maşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel că soluţia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maşinile vechi, în funcţie de perioada de viaţă, astfel încât suma de plată să scadă.

Pentru maşinile scoase din România şi înmatriculate în alte ţări, se restituie o parte din taxa platită, ca parte reziduală a acesteia (calculată în funcţie de perioada de utilizare).

Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere.

În cazul proprietarilor de maşini care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal, dacă acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii.

Modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea ameninţări cu infringementul din partea UE.

Publicat Miercuri, 23 ianuarie 2013
3717
 | 13
 | 1
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
kraus
+1
Da, alea care polueaza mai mult platesc mai putin pentru ca se considera ca au o durata de viata mai scurta , doar ca realizatorul articolului "UITA" sa spuna ca : primariile vor putea sa majoreze impozitul pe autoturism in functie de capacitatea motorului, varsta autoturismului, alimentare - benzina, gaz, motorina - , si uite asa cei care au masini vechi si acum se bucura vor prefera sa vanda acele masini decat se plateasca impozitul ... statul nu pierde niciodata.
Publicat Luni, 28 ianuarie 2013
+Răspunde
scarbit si de USL
+8
Astia ne cred imbecili ? 1)De ce nu au declarat inainte de alegeri ca si ei ca si guvernul BOC interzic libera concurenta pe piata auto din Romania prin taxarea cu TAXA AUTO=TIMBRU DE MEDIU a bietilor cetateni romani ! 2)Prin mentinerea BARIEREI VAMALE numita TAXA AUTO (PDL) = TIMBRU DE MEDIU (USL) si acest guvern ne incalca dreptul de cetateni europeni de a cumpara orice produs din UE fara a plati taxe vamale. 3)In acelasi timp, prin mentinerea TAXEI AUTO si acest guvern protejeaza dealerii auto si un anumit producator neroman din Romania. 4)Guvernul USL prin Ministerul Mediului da AJUTOR DE STAT dealerilor auto si unui anumit producator neoman din Romania pt. ca ACORDA TICHETE VALORICE pt. masinile casate NUMAI CELOR CE ISI ACHIZITIONEAZA O ALTA MASINA refuzand sa procedeze ca guvernul german si ca cel israelian care ACORDA CCA 2500 EUR CASH oricui isi caseaza masina, FARA A IMPUNE ACHIZITIONAREA UNEI MASINI NOI pt. fiecare masina casata.
Publicat Joi, 24 ianuarie 2013
+Răspunde
tam.penie
-7
adica alea care polueaza mai mult platesc mai putin
Publicat Miercuri, 23 ianuarie 2013
+Răspunde
unul
+10
Mddaaa .. traiasca Bulgaria !!!!
Publicat Miercuri, 23 ianuarie 2013
+Răspunde
Centrul Atenţiei
alarm off
Cazul ofiţerului acoperit
33 articole/ Actualizat Vineri, 17 octombrie 2014
alarm off
Dosarul Microsoft
27 articole/ Actualizat Vineri, 17 octombrie 2014
alarm off
Alegeri prezidenţiale
135 articole/ Actualizat acum 10 ore şi 57 minute
Ioan Vieru

Mai există cineva în România care să nu fi fost sau să nu fie agent secret? Întrebarea s-ar pune mai ales atunci când vine vorba de persoanele publice.

Ioan VieruPublicat acum 6 ore şi 31 minute