Frunza Elenei, ca frunza Evei!

Cel mai simplu lucru ar fi să mă pun pe înjurături. Doar faptul că ne aflăm într-un spaţiu public (fie el şi unul virtual) şi acela că este vorba de o doamnă mă împiedică să o fac. Ar fi foarte simplu să mă alătur corului care, pe bună dreptate, face zob noul brand de ţară lansat de Elena Udrea, la Shanghai. Încerc să mă liniştesc şi să zâmbesc. La urma urmei, ce-mi trebuie mie încă o ploaie de înjurături din partea PDL-iştilor şi a celor care o visează pe Elena Udrea prin tufişuri?

În acelaşi timp, să cheltuiești un sac de bani ca şi cum ai cumpăra o bucată de pizza rece pe care o arunci la coşul de gunoi mi se pare revoltător. Nouă ne arde buza după fiecare leu şi o cucoană fără multă pricepere în domeniul promovării aruncă pe apa sâmbetei nişte bani la care unii visează urlând şi-n somn.

De la capăt! Am pus la turism şi la dezvoltare o cucoană care nu poate elibera nici măcar un voucher! I-am pus în braţe bani şi o responsabilitate enormă, înfruntând opinia publică, lansând şi o gogonată minciună de sprijin (cea cu restructurarea clasei politice), şi ne-am ales cu o serie de gafe, plus un şir de afaceri pentru clientela politică. Țara se chinuiește şi cucoana se dă în petec! Afacerile personale abia urmează!

Producţia de mare banalitate a mandatului Udrea în fruntea turismului românesc se încheie cu o frunză banală şi extrem de scumpă. Parcă seamănă cu frunza Evei din celebra scenă cu mărul. Atâta doar că frunza Elenei Udrea nu-i prea îndeamnă pe chinezi să viziteze România. Ce mai, n-are forţa, misterul şi impactul frunzei de la brâul Evei!

Păcat de ocazie şi de ideea de a lansa acest brand de ţară cu prilejul Expoziţiei Mondiale de la Shanghai. Ar fi fost un bun prilej de a mai face ceva pentru percepţia României. Cu cine? Cu un om care se crede doctor în toate! Și în dezvoltare, şi în turism, şi în funcţionarea instituţiei prezidenţiale, şi în problemele încălzirii în Bucureşti. Adică în nimic. Exact ca într-un banc cu blonde jucat pe viu în faţa a 20 de milioane de perplexaţi.

Cu cine să vorbim pentru a-i explica dificultatea întreprinderii? Un brand de ţară e mult prea mult pentru capacitatea de înţelegere şi abstractizare a Elenei Udrea, pentru abilităţile sale în domeniul comunicării. Mai rău este că această cucoană gata să plesnească de atâta tupeu şi suficienţă n-a chemat alături de ea câţiva specialişti români în domeniu. Ar fi ajutat-o să decidă şi nu ne-am fi făcut de râs. Așa, ca musca în lapte, Elena Udrea a trecut de la Land of choice la frunza şterpelită de pe internet. Prin felul în care s-a amestecat şi a încurcat lucrurile, Elena Udrea ar putea fi acuzată că a promovat talentul românesc de a şterpeli orice!

Din păcate, frunza Elenei Udrea e bună să şi-o pună de la brâu în jos. Sau pe fund! N-ar avea nici o problemă de înţelegere!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.