Gala Stelelor Dansului

O Gală a stelelor nu este un spectacol uşor de realizat. Ea are nevoie de un program interesant, cu piese clasice ale repertoriului de balet, de dansatori obişnuiţi cu acest gen de spectacole în care trebuie să-şi demonstreze virtuozitatea în două minute. Este nevoie, de asemenea, de o sală frumoasă, cu un decor bine gândit, nici prea minimalist, nici prea baroc. Altfel, Gala devine plictisitoare.

Publicul iubeşte aceste Gale pentru frumuseţea dansului, pentru bucuria de a dansa a balerinilor, pentru entuziasmul de pe scenă.

În 22 martie, Bruxelles va deveni pentru o seară centrul lumii dansului, graţie celei de a doua ediţii a “Nopţii stelelor”, o Gală reunind staruri mondiale ale baletului, într-un program cu piese ale repertoriului clasic şi neoclasic.

Succesul primei ediţii, de anul trecut, a fost recompensat cu calificativul “cea mai bună Gală a stagiunii” de revista “dansesaveclaplume.com“.

Maia Makhateli

Anul acesta, organizatorii au invitat o pleiadă de artişti prestigioşi, dar şi tineri din cele mai apreciate companii mondiale, cum ar fi Teatrul “Bolşoi” din Moscova şi “Royal Ballet” din Londra.

În cadrul Galei ei vor prezenta fragmente din balete renumite, cum ar fi “Lacul lebdelor” sau “Giselle”.

Cap de afiş va fi Natalia Osipova, prim balerina care a provocat un val de articole în 2011, când a părăsit Teatrul “Bolşoi” din Mosova pentru “Royal Ballet”. Ea va dansa la Bruxelles faimosul pas de deux din “Frumoasa din Pădurea adormită”, ca un preludiu la premiera acestui balet ce va avea loc, cu cinci zile mai târziu, la “Covent Garden”. Alături de ea, distribuţia cuprinde peste 12 nume mari ale dansului, printre care Alina Somova de la Teatrul “Mariinsky”, Vadim Muntagirov de la “English National Ballet”, care a primit prestigiosul Premiu “Benois de la Danse” în 2013, Maia Makhateli de la “Baletul Naţional al Olandei” sau Anastasia Stashkevich de la Teatrul “Bolşoi”.

Vor mai evolua, la “Cirque Royal” din Bruxelles, Matthew Golding, Steven McRae şi David Makhateli de la “Royal Ballet” din Londra, Evgeny Ivanchenko şi Daria Vasnetsova de la Teatrul “Mariinsky”, Vyacheslav (Slava) Lopatin de la “Bolşoi”, Daria Klimentova de la “English National Ballet”, Artur Shesterikov de la “Dutch National Ballet”, Mikiya Kakehashi, distins cu “Grand Prix Junior” la Youth America Grand Prix 2014, semifinala europeană, compania neoclasică belgiană “Opinion Public”.

Vadim Muntagirov în Corsarul

Actuala ediţie se anunţă pasionantă nu numai prin prestigiul participanţilor, dar şi prin această alăturare de staruri şi tinere talente într-un program variat.

Natalia Osipova va evolua, împreună cu Steven McRae, şi într-un fragment din “Rubies”, în scenografia lui George Balanchine, balet pe care şi l-au ales şi Alina Somova şi Yevgeny Ivanchenko, care vor interpreta şi pas de deux din “Giselle”, de Jules Perrot.

Balerinii ruşi Vyacheslav Lopatin şi Anastasia Stashkevitch au optat pentru “Spring Waters”, coregrafiat de rusul de origine lituaniană Asaf Messerer, şi pas de deux din “Flammes de Paris”, de Vasily Vainonen, pe muzica lui Boris Assafiev. Subiectul acestui balet este Revoluţia franceză, iar libretul este semnat de Nikolaï Volkov şi Vladimir Dmitriyev după cartea “Les Marceliers” de Félix Gras. Baletul a fost reluat în 2008 în coregrafia lui Alexeï Ratmansky.

Daria Vasnetsova va apărea, alături de David Makhateli, în pas de deux din actul I al baletului “La Bayadère” de Marius Petipa.

Printre coregrafiile foarte aplaudate de public se află şi “Corsarul” imaginat de Marius Petipa. Din aceeastă producţie strălucitoare de la “English National Ballet”, populată de piraţi, odalisce, negustori de sclavi, ce repovesteşte poemul scris de Lord Byron în 1814, Vadim Muntagirov, în rolul Corsarului şi Daria Klimentova în Medora au ales minunatul pas de deux.

Natalia Osipova în Don Quijote

Maia Makhateli şi Artur Shesterikov vor dansa un fragment din “In Light and Shadow”, creat de Krzysztof Pastor. O coregrafie inspirată de o serie de dansuri baroce, dar şi de picturi ale unor artişti ca Vermeer, Rembrandt şi La Tour, care mizează pe jocul de lumini şi umbre, într-o linie contemporană, pe muzica “Goldberg Variations” de Bach.

Maia Makhateli şi Artur Shesterikov vor putea fi admiraţi şi într-un pas de deux din “Diane et Actéon”, un exemplu de virtuozitate, în coregrafia Agrippinei Vaganova.

Este interesant de urmărit evoluţia foarte tânărului Mikiya Kakehashi, care a impus “Şcoala Regală de Balet” din Anvers drept una dintre cele mai bune din Europa, câştigând Marele Premiu la “Youth America Grand Prix”, semifinala europeană, la categoria juniori, care anul acesta s-a desfăşurat pentru prima dată la Bruxelles.

Cesar Corrales la Youth America Grand Prix

Mikiya, în vârstă de 14 ani, a fost declarat cel mai bun atât la categoria dans clasic, cât şi la cea contempoană. În “Gala Stelelor”, el va interpreta un “Solo neoclasic”.

Cesar Corrales, în vârstă de 17 ani, câştigător al “Grand Prix Senior la Youth America Grand Prix”, 2014, a ales pentru Gala din 22 martie “Reenter”, o coregrafie contemporană a balerinului şi coregrafului Kaloyan Boyadjiev.

Cei doi tineri au ocazia să apară acum alături de crema profesioniştilor baletului, ocazie importantă pentru cariera lor viitoare.

Singura umbră a Galei ar putea fi muzica înregistrată, dar, din păcate, nu există suficient spaţiu la “Cirque Royal” din Bruxelles pentru o orchestră.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Victoria Anghelescu 1046 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.