Preşedintele Confederaţiei Patronatului Român
Gheorghe Naghiu: Noul Cod de Dialog Social a distrus practic dialogul social
 

Preşedintele Confederaţiei Patronatului Român, Gheorghe Naghiu, vorbeşte într-un interviu pentru cotidianul.ro despre noul Cod de Dialog Social. De asemenea, Naghiu mai susţine că actualul preşedinte al Consilului Economic şi Social are o condamnare penală pentru infracţiuni de drept comun şi a fost dovedit de CNSAS ca fiind fost agent al Securităţii.

- Domnule Gheorghe Naghiu, sunteţi preşedintele Confederaţiei Patronatului Român, patronat care a susţinut noul Cod de Dialog Social. Sunteţi mulţumit de el?

- Deloc! După părerea mea, această variantă a distrus practic dialogul social din România. Ceea ce mi se pare de neiertat este faptul că şi viitorul dialogului social este compromis. Este adevărat că am dialogat cu toţi factorii de resort îmbunătăţirea acestei ultime variante. Am vrut să particip, concret, cu experienţa şi buna credinţă, dar concluziile obţinute, deşi apreciate, au fost ignorate. Ignoranţa manifestată de guvernanţi a transformat totul într-un dialog al surzilor. A existat şi o culme a ipocriziei. Eram ascultaţi atent, ni se cereau insistent materiale scrise, se trăgeau concluzii interesante. Dar totul „de ochii soacrei", cum se spune în popor.

- Ce anume vă deranjează din noul Cod de Dialog Social?

- În acest moment, totul. Noul Cod de Dialog Social ar fi trebuit să facă ordine şi în patronate. Este arhicunoscut faptul că sunt patronate, aşa-zise confederaţii, care nu reprezintă pe nimeni şi nimic, dar strigă cel mai tare. Această lege cuprinde articole incalificabile. Vă dau un exemplu. Există în lege articole care permit crearea unor organizaţii patronale de tip mafiot. Acestea sunt cele care se bucură de sprijinul actualului guvern şi în concepţia lor trebuie să existe. Practic, s-a legalizat existenţa acestui grup de practici mafiote. Ei sunt partenerii-marionetă de dialog social ai actualului guvern, celelalte confederaţii sunt practic anulate din orice initiaţive patronale. De fapt, o maşină de vot. Or, noi ca organizaţie patronală ne-am propus eliminarea organizaţiilor fantomă dintre noi, organizaţii care împrăştie o imagine negativă asupra întregii mişcări patronale şi chiar în rândul patronilor.

- Concret, ne puteţi da ceva date?

- Da. În noua Legea se spune (art.55. pct.2) că "organizaţiile patronale îşi pot constitui structuri organizatorice teritoriale proprii, cu sau fără personalitate juridică. Structurile organizatorice teritoriale fără personalitate juridică îşi desfăşoară activitatea în baza statutului organizaţiilor patronale din care fac parte". Dacă veţi căuta în lege vreun articol care să expliciteze cum se creează o filială cu personalitate juridică, veţi avea o mare surpriză. Nu există. Când am citit draftul proiectului, am propus ca art. 2 să sune aşa: „Patronatele îşi pot constitui structuri organizatorice teritoriale proprii doar cu personalitate juridică". În acest fel, atât confederaţiile, cât şi statul ar putea avea o evidenţă a cotizaţiilor şi cheltuielilor. Ar putea spune dacă există o organizaţie patronală sau nu. Iar asta nu este totul. Dar cine să audă?

- Mai aveţi şi alte nemulţumiri?

- Foarte multe. Dar cred că mă voi opri aici, nu înainte de a vă mai arăta că legea este partizană, lipsită de sens şi de la început concepută pentru a permite corupţia. Legea spune (art.64. pct.2.): „Confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional se pot constitui într-o structură de reprezentare unitară a intereselor lor, în condiţiile în care această structură cuprinde cel puţin jumătate plus unu din totalitatea confederaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional". Iată cum dintr-un condei s-a anulat dreptul de opinie al altor confederaţii patronale. Noi am propus ca acest articol să sune astfel: „Confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional se pot asocia pentru reprezentarea unitară a intereselor lor". Din punctul nostru de vedere aşa cum este formulat art. 64, pct. 2 în lege reprezintă o încercare de impunere "în forţă" a unei prevederi de natură să permită grupări ilegale între confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional ce pot domina procesul decizional.

În prezent există o astfel de grupare. Este constituită din acea perfidă "jumătate plus unu" şi sfidează cu dezinvoltură legi şi concepte. Toate hotărârile ce ar trebui luate de patronate prin consens le iau numai ele, necatadicsind măcar să anunţe celelalte confederaţii patronale că au discutat respectiva problemă şi ce au hotărât. Dar, de vorbit, vorbesc în numele întregii mişcări patronale.

- Cum decurge în prezent dialogul dintre Confederaţia Patronatului Român şi Consiliul Economic şi Social?

- Nu există nici un dialog. Noi am atenţionat de mult timp preşedintele Camerei Deputaţilor, preşedintele Senatului, prim-ministrul, ministrul Justiţiei, ministrul Muncii să demareze procedurile privitoare la reanalizarea şi invalidarea desemnării lui Florian Costache în funcţia de preşedinte al Consiliului Economic şi Social. Ne-am argumentat cererea prin faptul că preşedintele CES are o condamnare penală pentru infracţiuni de drept comun şi a fost dovedit de CNSAS ca fiind agent al Securităţii, dar nimeni n-a mişcat un deget.

Anul trecut ne-am exprimat rezervele privitor la "independenţa politică a CES" şi la moralitatea preşedintelui acestei instituţii. Nu am primit nici un răspuns. De la nimeni.

Am întrebat şi eu membrii Confederaţiei dacă e bine să stăm la masă cu un astfel de om? Sau, mai concret, dacă este normal să ne conducă un astfel de personaj? Răspunsul din partea lor a fost NU. Din păcate, răspunsul guvernului Boc este DA, deoarece Florian Costache încă conduce CES-ul. Şi al Parlamentului la fel. De remarcat un lucru ciudat. Parlamentul iniţial a invalidat numirea acestuia în funcţia de preşedinte. Ulterior a revenit. De ce? Iată de ce suntem trişti că noul Cod de Dialog social este mai prost decât fosta Lege 356/2001. Putem afirma că actuala lege confirmă că actualul guvern nu are în vedere existenţa dialogului.

Considerăm că economia României va intra în normalitate numai atunci când politicile macroeconomice vor fi stabilite şi susţinute de patronate reale şi reprezentative. Oare ce guvern ar accepta... ?

Accesări: 4658
Dan Odagiu
Publicat Vineri, 20 mai 2011

 
mail  print  Yahoo!  twitter  Facebook
Voteaza articolul
[DA]
[NU]
+8
16 Voturi

 

Alte articole scrise de Dan Odagiu: Alte articole din categorie:


 
Comentarii

jules
13:41:25, 20 May 2011 5
don. Naghiu tomnai mataluza sa te iei de securisti ? putina decenta bre ! ce mare patron esti, mostenitorul umblatorului in costume po*editat*re ? ce studii ai matale ? ce scrie in cartea de munca ?cu asa patroni, tot asa economie si tara.
ContraPro
0
 
Bibi Cucernicu
11:23:07, 20 May 2011 4
In legatura cu acest Costache, astia de la Patronate au dreptate. Omu` a fost militian pe vremea lu` Ceasca si din cauza de exces de zel a facut cunostinta cu temnita. Cu toate astea am si eu o nelamurire. Acest individ, condamnat printr-o hotarare ramasa definitiva si irevocabila a concurat la presedentia CES din partea patronatelor. Eu stiu ca la CES se strang mai multe organizatii patronale, da-mpoola mea, tu Gheorghe Naghiu, ca presedinte al Confederatiei Patronatului Roman, de ce poola mea n-ai deschis gurita la alegeri sa spui cine este individul? Am cunoscut intamplator un tip de la patronate care spune ca legaturile in lumea politica a acestui individ sunt atat de puternice incat este de neclintit. Individul a devenit presedinte CES prin incalcarea fostei legi de organizare si functionare a CES-ului care pretindea la conducerea ei o persoana fara antecedente penale. Nu-i mai putin adevarat ca acest Costache s-a adresat instantei pentru stergerea cazierului insa procesul se judeca de vreo doi ani fara sa existe deocamdata o solutie. Probabil o sa avem o solutie in momentul in care USL se va insta la putere, iar nemernicul asta de Costache o sa plece oricum. In legatura cu legile dialogului social, si cu fosta lege si cu actuala, CES-ul ramane tot un fel de chelea poolii, adica un organism fara niciun fel de putere, atata vreme cat acestea da doar avize fara nicio forta juridica. Este un fel de hai sa ne strangem ca sa nu stam dispersati, ca si-asa hotararile pe legi le iau tot parlamentarii. Dupa opinia mea, atributiile CES - ului puteau fi preluate de un ONG iar rezultatul ar fi fost acelasi. Hahahaha!!! Tara de tampiti, hoti si coorve, in care o blonda, un chior si-un pitic fuck tot ce e trazneste prin capatzani! Hahahahaha!!!
ContraPro
+3
 
O baba surda
10:19:07, 20 May 2011 3
De ce Cod al Dialogului Social si nu un Cod al Monologului Prezidential ?! Ca si asa in tara asta se face doar ce viseaza noaptea presedintele si ce spune a 2 a zi pe la televiziuni...
ContraPro
+7
 
Privitor
09:06:29, 20 May 2011 2
Legile (de "reformare" a statului), au scopuri bine definite: distrugerea oricarei normalitati (buimacirea maselor), invrajbirea categoriilor profesionale si sociale si nu in ultimul rand sunt facute pentru satisfactia personala si a grupului de la putere. Restul este o hahaiala inexplicabila (apropo: de ce hahaie permanent presedintele fara nici un rost si fara nici o noima? De-i bolnav de ras, a devenit stresant)
ContraPro
+9
 
viorel
07:42:21, 20 May 2011 1
Aveti dreptate. Noul Cod de Dialog Social nu-i decat inca un act de imbecilitate al guvernului boc.
ContraPro
+8
 

2000
Sunt de acord cu termenii si conditiile Cotidianul.ro: Cotidianul.ro militeaza pentru exprimare civilizata si isi rezerva dreptul de a sterge/edita comentariile care depasesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoana precum si comentariile cu tenta antisociala, caracter rasist sau xenofob. Comentatorii ce nu respecta conditile mai sus mentionate vor fi tratati ca atare.