Grevă generală anunţată de sindicatul ATSR

Sindicaliştii din Romatsa au anunţat în direct la Cotidianul TV că marţi, 30 mai vor înceta lucrul, începând cu ora 9.00 AM, până la soluţionarea revendicărilor legale, menite a salva instituţia de la falimentul preconizat pentru finalul acestui an.

“Lupta noastră sindicală purtată de aproape trei ani nu este pentru avantaje materiale, ci pentru decăpuşarea, depolitizarea şi salvarea unei instituţii româneşti de prestigiu, de la faliment şi înstrăinare. Un management dezastruos şi politizarea excesivă au dus la situaţia de azi. Marţi declanşăm greva generală, ca ultimă soluţie. Au înstrăinat pământul, urmează cerul!”, ne-a declarat Gabriel Tudorache, lider ATSR.

Angajații ROMTASA s-au aflat în data de 12 mai în grevă de avertisment, timp de două ore, peste 100 de salariați ai regiei protestând față de managementul „profund defectuos” al Regiei și de lipsa contractului colectiv de muncă.

În iulie 2015 a mai avut loc o grevă de avertisment declanșată de controlorii de trafic aerian, aceasta afectând 22 de aterizări și 18 decolări, adică 40 de mișcări de aeronave programate pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București, conform planurilor de zbor.

Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanțată de importanță națională, deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian și nu primește de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiții și dezvoltare.

Liderul ATSR declara la acea dată că angajații ROMATSA nu au făcut grevă pentru salarii mai mari, ci pentru a atrage atenția autorităților statului asupra situației regiei și a o salva de la faliment.

Acesta a subliniat că prin intermediul grevei de avertisment s-a dorit să se atragă atenția autorităților statului și a patronatului asupra problemelor grave cu care se confruntă salariații ROMATSA.

Liderul ATSR a afirmat că încă din luna august 2016, când a expirat contractul colectiv de muncă (CCM), a trimis documente autorităților, însă acestea nu au fost luate în considerare.

De asemenea, Gabriel Tudorache a informat că, împreună cu reprezentanții Ministerului Transporturilor (MT), ”s-a pus pe hârtie” un plan pentru evitarea declanșării grevei generale.

La rândul său, purtătorul de cuvânt al ATSR, Florin Diaconu, a susținut atunci că există o negociere cu managementul ROMATSA care a început în urmă cu un an și două luni și au rămas 50 de revendicări nesoluționate.

În iulie 2015 a mai avut loc o grevă de avertisment declanșată de controlorii de trafic aerian, aceasta afectând 22 de aterizări și 18 decolări, adică 40 de mișcări de aeronave programate pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București, conform planurilor de zbor.

Vom reveni cu amănunte şi cu un amplu material despre greva generală pe termen nelimitat a controlorilor de trafic aerian în ediţia tipărită de mâine.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Ionel Radulescu 11 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.