În căutarea stelelor Operei spaniole în noua stagiune

Teatrul Liceu din Barcelona are un public fidel, îndrăgostit de marile voci, dar Teatrul Real din Madrid propune un sezon mai imaginativ. Două noi partituri au fost create pentru această stagiune. Este opera lui Mauricio Sotelo (născut în 1961), intitulată El Publico, pe un libret de Andrea Ibanez, inspirat de Garcia Lorca, încredinţat baghetei experte a lui Pablo Heras-Casado, Robert Castro semnează regia. Apoi, va fi opera Elenei Mendoza sub bagheta lui Matthias Rebstock, în alternanţă cu Titus Engel, La Ciudad de las Mentiras, după Juan Carlos Onetti.

Teatro Liceu din Barcelona

Tot în acest sezon, publicul va putea urmări Nunta lui Figaro, de Mozart, sub direcţia lui Igor Bolton, într-o punere în scenă de Emilio Sagi. Distribuţia îi va reuni pe Sofie Solovyi în rolul Contesei, Luca Pisaroni în rolul Contelui, Elena Tsallagova în rolul lui Cherubino. Va urma Fiica regimentului, de Donizetti, sub bagheta lui Bruno Campanella, în alternanţă cu Jean-Luc Tingaud. În rolurile titulare Aleksandra Kursak şi Desiréée Rancatore, Rebecca De Pont Davies şi Ewa Podles.

Alejo Perez va dirija Moarte la Veneţia, de Benjamin Britten, în regia lui Willy Decker, cu tenorul britanic John Daszak. Publicul îl va putea aplauda pe Roberto Alagna, idolul lor, în Romeo şi Julieta, de Gounod, alături de Sonia Yoncheva.

Sala Teatro del Liceo din Barcelona

Traviata de Verdi va face publicul să ezite între sopranele în roluri titulare Patrizia Ciofi, românca Irina Lungu sau soprana albaneză Ermolnela Jaho, în timp ce Fidelio, de Beethoven, într-o nouă regie, într-o coproducţie cu Opera din Paris, semnată de Alx Olle, de la Fura Dels Baus, îi va reuni pe Adriane Pieczonka şi Michael Köning.

Un diptic neaşteptat va fi oferit de irezistibila operă Gianni Schicchi, de Puccini, pusă de asemenea în scenă de un irezistibil regizor, Woody Allen, cu Placido Domingo şi Maite Alberola, care va cânta în rolul Laurettei. Apoi, Domingo va prelua bagheta pentru rarul Goyescas de Enrique Granados.

Secvenţe din noua versiune cu Bărbierul din Sevilla de la Barcelona

La Teatro de la Zarzuela din Madrid, vă veţi mira văzând pe afiş două opere franceze. Carmen este cântată în limba spaniolă şi este anunţată ca o ”zarzuela în patru acte, bazată pe o operă comică” şi va prezentată aşa cum a fost montată în 1890. Ana Zamora va semnaregia. Yi-Chen Lin va dirija orchestra. Maria Jose Montiel va cânta în rolul titular.

Teatro Real din Madrid

În ceea ce priveşte La Grande Duchesse de Offenbach, ea este tradusă sub titlul La Gran Duquesa de Gerolstein, ”zarzuela bufă”, şi îi este încedinţată marelui regizor de operă Pierre Luigi Pizzi. E vorba despre o versiune în spaniolă datată 1868.

Interiorul elegant al Teatrului Real din Madrid

Va fi pasionant de a vedea La Clementina de Luigi Boccherini (1786), pusă în scenă de Mario Gas şi dirijată de Andrea Marcon, cu Beatriz Diaz, Carmen Romeu şi Juan Antonio Sanabria. O operă căutată este şi Los Diamantes de la Corona, după Barbieri, oferită în versiune de concert.

Maruxa de Vives a deschis sezonul, alături de La Dogaresa de Soler, sub direcţia lui Cristobal Sober.

Se aşteaptă premiera cu Lady, Be Good de Gershwin (în ce raport este cu zarzuela?), cât şi noua producţie Luna de Miel en El Cairo, încredinţată lui Emilio Sagi.

O nouă premieră cu Nunta lui Figaro la Teatro Real din Madrid

Un sezon de bun augur, dar neaventuros este noua stagiune 2014-2015 a Operei din Barcelona, un teatru care va primi în curând un nou director, Christina Scheppelmann, venită de la Opera Sultanatului Oman. Totul a început în 25 septembrie cu premiera Bărbierul di Siviglia de Rossini, într-o nouă producţie de Joan Font, cu o dublă distribuţie, cu Annalisa Stroppa şi Ketevan Kemoklidze, în alternanţă, şi Traviata, a cărei premieră are loc în 4 octombrie, cu o distribuţie de asemenea multiplă, avându-le în rolul Violettei, alternativ, pe sopranele Elena Moşuc, Ailyn Perez şi Patrizia Ciofi, sub bagheta lui Antoni Ros-Marba, care va dirija şi opera Arrabella venită de la Frankfurt.

Interiorul Teatro de la Zarzuela din Madrid

O altă premieră, Maria Stuarda de Donizetti, într-o asociere a Operei Liceu cu Covent Garden, încredinţată lui Moshe Leiser şi Patrice Caurier, cu Maurizio Benini la pupitru. Montarea are două distribuţii. Într-una evoluează Irina Lungu, Marianna Pizzolato şi Antonio Gandía, Mirco Palazzi, Àlex Sanmartí. Cea de a doua îi include pe Joyce DiDonato, Silvia Tro Santafé, Javier Camarena, Michele Pertusi, Vito Priante şi Anna Tobella.

Va urma Norma, de Bellini, dirijată de Renato Palumbo şi regizată de Kevin Newbury. Şi de data aceasta, publicul va putea să aleagă între Sondra Radvanovsky, Ekaterina Gubanova şi Gregory Kunde sau Tamara Wilson, Annalisa Stroppa şi Andrea Caré.

Maria Jose Montiel în Carmen

Între cele două opere, însă, un diptic va permite vizionarea unui titlul straniu de Montsalvatge, O voce în off, creat în 1962 la Teatro Liceu şi celebra Voce umană de Poulenc, cântată de Maria Bayo.

Nu poate fi uitat repertoriul wagnerian. După Walkiriile din stagiunea trecută, va putea fi aplaudat Siegfried, tot în regia lui Robert Carsen, cu Josep Pons la pupitru, o coproducţie cu Opera din Köln. În pofida prezenţei într-o distribuţie a Ewei Podles, probabil va fi preferată cea de a doua formulă care îi reuneşte pe Stefan Vinke, Catherine Foster şi Greer Grimsley.

Cu vocea sa de aur, Elena Moşuc cucereşte publicul barcelonez

Tristan şi Isolda, de Wagner, va fi oferită în versiune de concert, în colaborare cu Teatrul Mariinski din Sankt Petersburg, sub bagheta lui Valery Gergiev. Şi tot în versiune de concert, este anunţată opera I due Foscari, de Verdi, cu Placido Domingo.

Admiratorii lui Nietzsche ştiu că nu există antidot mai bun contra veninului wagnerian decât Carmen, de Bizet, care va avea o distribuţie internaţională în jurul lui Beatrice Uria-Monzon, pus în scenă de Calixto Bicito.

Soprana Irina Lungu va evolua în viitoarea premieră Maria Stuarda de la Teatro Liceu din Barcelona

Pe afiş descoperim şi Cosi fan tutte de Mozart, în regia lui Damiano Micheletto, venit de la La Fenice din Veneţia, şi Don Pasquale de Donizetti, sub bagheta excelentului Diego Matheus. În distribuţie, Ailyn Perez, Lorenzo Ragazzo, Juan Franciso Gatell şi Mariusz Kwiecien.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.