×
×
Bucureşti
Braşov
Cluj
Constanţa
Craiova
Iaşi
Ploieşti
Timişoara
Bucureşti
Senin
8°C
Senin
17°C / 5°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 40%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Miercuri, 01 iunie
Senin20°C / 6°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Parţial înnorat21°C / 8°C, Parţial înnorat
Vineri, 03 iunie 2016
Parţial înnorat21°C / 8°C, Parţial înnorat
Sâmbătă, 04 iunie 2016
Braşov
Senin
3°C
Senin
15°C / -1°C
Vânt 0km/ora
Umiditate 59%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Miercuri, 01 iunie
Senin18°C / 1°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Parţial înnorat19°C / 2°C, Parţial înnorat
Vineri, 03 iunie 2016
Posibil ploaie18°C / 6°C, Posibil ploaie
Sâmbătă, 04 iunie 2016
Cluj
Senin
5°C
Senin
19°C / 1°C
Vânt 6km/ora
Umiditate 50%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Miercuri, 01 iunie
Senin21°C / 5°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Lapoviţă18°C / 6°C, Lapoviţă
Vineri, 03 iunie 2016
Posibil ploaie17°C / 5°C, Posibil ploaie
Sâmbătă, 04 iunie 2016
Constanţa
Senin
8°C
Senin
14°C / 6°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 51%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Miercuri, 01 iunie
Senin17°C / 6°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Senin18°C / 8°C, Senin
Vineri, 03 iunie 2016
Senin18°C / 10°C, Senin
Sâmbătă, 04 iunie 2016
Craiova
Senin
9°C
Senin
16°C / 2°C
Vânt 11km/ora
Umiditate 45%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Miercuri, 01 iunie
Senin19°C / 4°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Parţial înnorat21°C / 6°C, Parţial înnorat
Vineri, 03 iunie 2016
Senin21°C / 8°C, Senin
Sâmbătă, 04 iunie 2016
Iaşi
Senin
8°C
Senin
18°C / 3°C
Vânt 11km/ora
Umiditate 48%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Miercuri, 01 iunie
Senin19°C / 6°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Parţial înnorat20°C / 9°C, Parţial înnorat
Vineri, 03 iunie 2016
Parţial înnorat18°C / 7°C, Parţial înnorat
Sâmbătă, 04 iunie 2016
Ploieşti
Senin
7°C
Senin
17°C / 1°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 52%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Miercuri, 01 iunie
Senin20°C / 3°C, Senin
Joi, 02 iunie 2016
Parţial înnorat21°C / 7°C, Parţial înnorat
Vineri, 03 iunie 2016
Posibil ploaie20°C / 6°C, Posibil ploaie
Sâmbătă, 04 iunie 2016
Timişoara
Senin
8°C
Senin
18°C / 3°C
Vânt 9km/ora
Umiditate 61%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Miercuri, 01 iunie
Parţial înnorat21°C / 7°C, Parţial înnorat
Joi, 02 iunie 2016
Lapoviţă19°C / 6°C, Lapoviţă
Vineri, 03 iunie 2016
Posibil ploaie19°C / 8°C, Posibil ploaie
Sâmbătă, 04 iunie 2016
YoutubeYoutube
TwitterTwitter
facebookFacebook
ContactContact
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 3 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Miercuri, 01 iunie 2016, 10:25
EUR (€)
+0.0076 ↗
4.5115 RON
USD ($)
+0.0039 ↗
4.0491 RON
• • •
Joi dimineață
Incident aviatic la Cluj

Un avion al companiei Blue Air, cu 116 persoane la bord, care efectua o cursă pe ruta Otopeni — Cluj — Barcelona, a ieşit, joi, de pe pista Aeroportului Internaţional din Cluj, la aterizare.

Niciun pasager nu a fost rănit, dar aeroportul a fost închis, mai multe curse aeriene fiind anulate sau întârziate..

”Un avion al companiei Blue Air, la aterizare, a ieșit în capătul pistei cu aproximativ 20 de metri. Aeronava nu este avariată. Pasagerii au fost evacuați în siguranță. Urmează ca o comisie de investigație de la Ministerul Tranporturilor să facă o anchetă. Cu puțin timp înainte de aterizare a fost verificat gradul de frânare a pistei. S-a dat gradul 3, din 5. Piloții aveau toate informațiile legate de pistă. Condițiile erau relativ bune. Se putea face aterizarea”, a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului din Cluj-Napoca, într-o intervenție telefonică la B1 TV.

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a demarat o anchetă în cazul incidentului produs joi dimineață.

Update: Dialogul incredibil dintre comandantul aeronavei Blue Air care a ratat aterizarea și turnul de control

Pilotul aeronavei Blue Air, care a ratat joi dimineață aterizarea la Cluj, a anunţat turnul de control al Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” imediat după ce avionul a ieşit de pe pistă.

“Pilot: Turnule, 9301 – tocmai am ieşit din pistă.
Turnul de control: Confirm. Bine aţi venit! Continuaţi spre Delta (n.r. altă pistă), către poziţia de îmbarcare.
Pilot: Nu m-aţi înţeles! Am ieşit din pistă”.

Dialogul a avut loc imediat după acest incident în care a fost implicat un Boeing 737 aparținând BlueAir cu 116 pasageri şi membri ai echipajului la bord, transmite Andtena 3.

Update: ROMATSA, după incidentul de la Cluj

Controlorii de trafic aerian au informat piloţii avionului Blue Air cu câteva minute înainte de aterizarea la Cluj, cu datele furnizate de aeroport, că pista este acoperită cu zăpadă umedă şi are un coeficient de frânare mediu, scrie Mediafax, care citează Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian.

Într-un comunicat, ROMATSA arată că la ora 07:20 aeroportul a solicitat accesul pe pistă a mai multor utilaje pentru deszăpezire, arată sursa citată.

"Informaţiile privind timpul solicitat de curăţare a pistei au fost transmise de către aeroport către ROMATSA, informaţii pe care controlorii de trafic aerian le-au transmis, la rândul lor, piloţilor; ROMATSA şi-a dat acordul. La ora 07:51 aeroportul a informat turnul de control că pista a fost eliberată. Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei şi personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei şi nu au intervenit în activitatea de curăţare a pistei de către aeroport.

La ora 7:52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat piloţii aeronavei care executau manevra de apropiere că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 mm şi are un coeficient de frânare mediu. La ora 08:00 aeronava Blue Air a aterizat", arată ROMATSA.

Administraţia Serviciilor de Trafic Aerian menţionează că nu are atribuţii privind curăţarea pistei şi nici privind stabilirea stării acesteia. "ROMATSA primeşte informaţiile privind starea pistei de la aeroport şi le comunică piloţilor", menţionează sursa citată.

UPDATE 14.19: Traficul pe Aeroportul Transilvania Târgu Mureș revine la normal. Luminița Gherendi, vicepreședintele executiv al aeroportului, a declarat pentru Agerpres că zborurile programate după amiază și spre seară sunt în grafic, în condițiile în care, în urma ploii înghețate căzute spre dimineață, două zboruri au fost anulate.

Astfel, cursa WizzAir, care trebuia să plece în direcția Memmingen, joi dimineața, la ora 6,30, și nu a putut decola din cauza poleiului, a fost anulată, cursa spre Dortmund a plecat cu peste o oră întârziere, la 12,38, cea către Budapesta va pleca la ora stabilită (ora 15,05), iar cea către Londra Luton, programată pentru ora 17,00, va pleca cu 40 de minute întârziere.

În privința sosirilor, cursa de la Memmingen care trebuia să sosească la Târgu Mureș la ora 10,50 a fost anulată, cea de la Budapesta, programată să aterizeze la 14,35 este în grafic, cea de la Dortmund programată la ora 16,15 va întârzia 40 de minute, iar cursa de la Londra Luton, este în grafic și va sosi la ora 23,35.

UPDATE Blue Air, despre incident

Aderența pe pista de aterizare a aeroportului din Cluj-Napoca nu a fost suficient de mare, ceea ce a făcut ca avionul să alunece circa 10 metri în afara pistei, iar comandantul aeronavei nu a solicitat aterizarea de urgență cauzată de lipsa carburantului, precizează, într-un comunicat de presă, compania Blue Air.

"În faza finala de frânare din cadrul procedurii de aterizare, comandantul aeronavei a observat că aderența pe pista de aterizare nu este suficient de mare pentru a permite oprirea în limitele pistei de aterizare, avionul alunecând circa 10 metri în afara pistei", se arată în comunicat.

"Conform buletinului meteo transmis de către Romatsa (informatii preluate de la reprezentanții aeroportului Cluj) la ora 7,30, frânarea pe pista de aterizare era medie spre bună, existând depuneri de zăpadă. În aceste condiții, conform manualului de operare al aeronavei, aterizarea și frânarea se pot efectua în siguranță. Ulterior aterizării, un nou buletin meteo a fost emis, buletin în care condițiile meteo descrise erau: acoperire până la 100% a suprafeței pistei cu zăpadă udă și condiții de frânare medii. Pentru a elimina speculațiile apărute cu privire la carburantul existent la bordul aeronavei, dorim să menționăm că exista suficient combustibil în momentul aterizării, în conformitate cu reglementările în vigoare și respingem ferm afirmațiile conform cărora ar fi fost o aterizare de urgență cauzată de lipsa carburantului. Întărim acest lucru și prin faptul ca, în niciun moment, comandantul nu a solicitat aterizarea de urgență", mai meționează Blue Air.

Paul DumitrescuPublicat Joi, 07 ianuarie 2016
2178
 | 3
 | 13
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Wolf
-1
Roamtsa, bleah, fost director corupt, posibil ca si actualul sa fie la fel.
Publicat Vineri, 08 ianuarie 2016
+Răspunde
??????
+2
Acest derapaj s-a produs intr-o zi in care, se pare ca, si domnul premier si-a permis un ''derapaj financiar" ,din bani publici ,pentru o cursa cu un avion privat pana in Germania ? Doar o observatie. ?. Considerati ca nu si-au permis din bugetul avut la dispozitie deszapezirea ?
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
vasile
+9
si avioanele se impotmolesc la Cluj..totu i co(n)rupt acolo..nici in lungimea pistei nu mai ai incredere de cand boculet reclama inaltime de 192 cm.(pe scaunul daa primaedona)
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
Ralu @ vasile
+1
Pista scurta cum e si primaru'..
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
IQ100
+6
1. Nu pot curata o pista??2. daca nu o pot curata, nu pot anunta avionul sa mearga altundeva???
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
Santa Klaus
-1
Ca la romani,..Cu fudulia e mai usor,.."international" , insa cu munca e mai greu. Cand e de gandit sau de pus mana,.... apoi pe un roman nu poti conta.
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
IQ100 @ Santa Klaus
+4
astia sunt clujeni...romanii slugi si stapanii lor neromani
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
UNFORGIVEN
+7
Incident tipic romanesc care continua seria de la Bacau cand la decolare pilotul a lovit un cal aflat pe pista si a raportat turnului un caine sau cand la Otopeni, un avion la decolare a lovit o masina UTI aflata pe pista. De ce s-a dat decolarea OK de la Otopeni cand pista de la Cluj unde urma sa aterizee peste 30 de minute nu era OK si mai ales de ce a plecat fara kerosen suficient intregii curse. De ce s-a dat OK la aterizarea de la Cluj cand pista era nesigura. Directorul aeroportului Cluj spunea f. iritat ca avionul nu a fost avariat, iar pilotul ca a atins solul cu motorul din dreapta. Si uite asa, mai aveam o tragedie #colectiva cu 120 de oameni, iar peste 2 ani va fi gata raportul comisiei de investigare, dar va fi trecut la secret. PS: Ca la noi, la nimenea !!!
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
XYZ
+9
Daca tot nu curata pista de zapada, de ce nu obliga pilotii sa puna "gume" de iarna, sau lanturi la roti? Militia ce zice?
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
Wolf
+11
N-au curatat pista, asta este evident si fara ancheta.
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
Wolf @ Wolf
+10
Pista trebuie curatata nu doar de zapada, ci si de urmele de cauciuc de la rotile avioanelor, care pe vreme umeda transforma pista in patinoar.
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
IQ100 @ Wolf
+2
n-r fi avut pluguri...
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
IQ100 @ Wolf
+8
bun, si problemeler astea nu se cunosc??/CUM se aterizeaza in tarile nordice??? dar pe banchiza???
Publicat Joi, 07 ianuarie 2016
+Răspunde
Recomandate
Sponsorizare
Publicat acum 3 ore şi 18 minute
Kosovo - un Molenbeck al Balcanilor
Publicat acum 10 ore şi 55 minute
Ioan Viştea

Presupunînd că printr-o operaţiune salutară, menită să-ţi protejeze sănătatea mintală, ţi-ai propune să faci din televizor un simplu obiect decorativ, orb şi mut, nici n-ai zice că ne aflăm aproape de capătul unei campanii electorale.

Ioan VişteaPublicat acum 13 ore şi 25 minute

"