ING România anunță un milion de clienți activi

ING România a anunțat ieri o creștere comercială solidă, în baza eforturilor constante de a dezvolta serviciile digitale şi de a îmbunătăți experiența oferită clienților.

Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 17,6 miliarde lei la finele anului 2016, o creștere de 22%, în timp ce piața a fost relativ stabilă (+1%). Fondurile atrase au ajuns la 22,3 miliarde lei, cu 20% mai mult decât la finele anului 2015.

Pragul istoric de un milion de clienți individuali activi a fost atins. Preocuparea pentru îmbunătăţirea experienței a atras în 2016 peste 270.000 noi clienți individuali. Și în segmentul IMM a fost depăşit un prag, acela de 10.000 de clienți. Profitul brut al ING România a ajuns la 565 milioane lei, cu 44% mai mult față de 2015. S-a înregistrat o creștere consolidată a venitului cu 299 milioane lei în 2016, atingând pragul de 1,3 miliarde lei. Profitul brut a crescut puternic în 2016, în principal datorită creșterii generale a activității și a veniturilor excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa.

O balanţă echilibrată între depozite și credite

Creditarea a crescut cu 3,1 miliarde lei, totalizând 17,6 miliarde lei la sfârşitul anului 2016. Această creștere de 22% a dus cota de piață în creditare a ING România la 7,7%, de la 6,3% în 2015. Creditarea în lei a fost principalul motor de creștere, ajungând la un total de 11,7 miliarde lei, cu 37% mai mult decât anul anterior. Creditarea pentru persoane fizice a crescut cu 36%, ajungând la 9,1 miliarde lei. Pe piața împrumuturilor pentru companii, ING a fost a doua mare bancă în împrumuturi sindicalizate, cu cinci mandate de Aranjor Principal (Lead Arranger). Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 50% comparativ cu anul anterior. Volumul depozitelor a continuat să crească, fondurile atrase ridicându-se la 22,3 miliarde lei la finele anului trecut, cu 20% mai mult comparativ cu decembrie 2015. În consecință, cota de piață în fonduri atrase a ING a ajuns la 7,7%, de la 6,9% în 2015.

Rezultate solide

Veniturile ING Bank au ajuns la 1,2 miliarde lei, cu 29% mai mult, în baza creșterii afacerii, a numărului de clienți şi a activităţii acestora, dar și datorită veniturilor excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa (123 milioane de lei). În 2016, ING România a anunțat un profit brut de 565 milioane lei, cu 44% mai mult decât anul anterior.

În 2016, costurile au crescut la 665 milioane lei, cu 16% mai mult față de anul trecut, fiind în principal influențate de creșterea afacerii, a investițiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicații, costurile cu noi angajați și costurile de reglementare. Costurile de risc au crescut la 92 milioane lei, de la 55 milioane lai în 2015, însă într-un profil de risc bine controlat; rata creditelor neperformante a continuat să scadă, ajungând la 3,6% în 2016, de la 4,3% în 2015. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut la 50%.

„Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de un milion de clienți individuali activi. La această realizare a contribuit semnificativ digitalizarea produselor și serviciilor oferite“, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

ING România a reușit să ajungă la un milion de clienți individuali activi datorită inovațiilor în mediul digital și preocupării continue de a îmbunătăți experiența pe care aceștia o au cu banca. Pe parcursul anului 2016, ING România a atras 270.000 clienți noi, cu 21% mai mult față de anul precedent. Peste 69.000 clienți au folosit ING ca bancă principală, cu 25% mai mult comparativ cu 2015 (clienți care au venituri recurente în ING și dețin cel puțin încă un produs bancar). Și în segmentul IMM, ING a depăşit un prag, acela de 10.000 de clienți, cu 23% mai mult decât în 2015.

Progrese în domeniul digital

În ultimul trimestru al anului 2016, ING a făcut posibilă achiziţia online de noi produse prin intermediul ING Home’Bank. Clienții ING pot achiziţiona credite de nevoi personale sau fonduri mutuale direct de pe telefonul mobil sau computer, în aproximativ 10 minute, fără a fi necesară vizita la bancă. Până la sfârşitul anului, peste 400 de clienţi au cumpărat online credite de nevoi personale, în valoare totală de 5 milioane lei. Portofoliul de fonduri mutuale disponibil online are trei tipuri de fonduri, pentru nevoi şi profiluri diferite: ING Conservator, ING Moderat şi ING Dinamic. În ultimele trei luni ale anului 2016, peste 1.200 de clienţi au cumpărat online fonduri mutuale, reprezentând 15% din totalul tranzacţiilor cu acest produs.
Numărul de tranzacţii prin aplicaţia pentru telefonul mobil a crescut în mod accelerat în ultimul trimestru al anului 2016, astfel încât, până la sfârşitul anului, a egalat numărul tranzacţiilor prin aplicaţia pentru desktop. Iar pentru a face mai ușoară utilizarea aplicaţiei pentru mobil, au fost lansate în 2017 opţiunea de a alege un nume de utilizator personalizat şi autentificarea prin amprentă digitală.

Implicare în societate

În 2016, ING România a continuat să susțină investițiile în societate, cu 6,3 milioane lei dedicate soluționării unor probleme sociale sau dezvoltării de proiecte în domenii relevante pentru grupurile de interes ale băncii.
ING a lansat două noi proiecte: unul în zona de educație financiară (Banometru – 200 de persoane au fost ajutate să scape de datorii și să își gestioneze mai bine bugetul personal sau al familiei) și unul în zona antreprenorială (Startarium – 7.000 de utilizatori online au folosit platforma educațională pentru a învăța cum pot începe şi dezvolta o afacere). În zona dezvoltării urbane, ING a continuat să susțină Urbaniada – o competiție de proiecte pentru a face viaţa mai bună în orașe. O premieră pentru ING a fost introducerea opţiunii de donație în ING Home’Bank, prin intermediul căreia, în trei luni de campanie, 3.700 de clienți au donat în total 110.000 lei pentru susținerea adăpostului de noapte Odessa.

Alte inovaţii

Anul 2016 a adus și lansarea unui nou serviciu de plăți mobile prin POS. Printr-un proiect dezvoltat cu GoSwiff și MasterCard, ING România a introdus ING mPOS, ce permite comercianților mici, mijlocii și mari să accepte plăți cu cardul oriunde s-ar afla. Tranzacțiile sunt efectuate folosind telefoane inteligente sau tablete. ING România a lansat ING Point – un nou canal de distribuție, ce oferă acces instant la majoritatea produselor bancare. Reţeaua ING Point a fost extinsă la 8 unităţi, în centre comerciale din toată ţara, deservind până la sfârşitul anului peste 1.500 de clienţi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.