Ioan Rus: Facebook are un caracter propagandistic

Ioan Rus nu înţelege cum pot exista studenţi şi tineri muncitori care să nu fie de stânga. „Ponta nu ştie nimica despre comunism”. Despre ce propagandă spune Ioan Rus că s-a făcut pe Facebook.

Nu a învîţat nimic din lecţia de pe 16 noiembrie

La ProTV, în emisiunea „După 20 de ani”, ministrul transporturilor, Ioan Rus (totodată vicepreşedinte al PSD) a dovedit că nici el (dar oare cine?) nu a învăţat nimic din lecţia primită pe 16 noiembrie. Drept urmare, este adevărat pe un limbaj ceva mai diplomatic decât cel utilizat la Antena3*, Rus a taxat mesajele de pe Facebook ca fiind de natură propagandistică. Care a fost (este) subiectul „propagandei” de pe Facebook în opinia lui Rus? Faptul că a lansat tema legăturii dintre PSD şi comunism. Drept urmare, Ioan Rus în primă instanţă încearcă să explice că deşi social-democraţia din fostele ţări comuniste este succesoarea comunismului, noua generaţie din PSD nu are vreo legătură cu el.

Rus: Ponta nu ştie nimica despre comunism

Totul a plecat de la întrebarea, „Cine mai sunt comunistii din PSD? Ca la un moment dat existau voi chiar din interiorul partidului care au spus ca PSD are de luptat cu aceasta eticheta, de comunist”. În stufosul răspuns dat, Ioan Rus spune că este absurd ca Victor Ponta să fie considerat ca fiind comunist. Iată răspunsul integral: „Deci de unde a apărut ideea. Şi la mine, şi eu am expus asta la Comitetul Executiv. Deci până la urmă daca te uiţi în Europa sau în lume, tinerii, în cvasimajoritatea lor sunt de stanga. Intelectualii, majoritatea lor sau cvasimajoritatea lor sunt de stanga. La noi, intelectualitatea, şi cum să fii ca student sau tanar muncitor de dreapta? Adică ce legatură are marfa cu ambalajul? În situaţia asta chiar niciuna. Nu poti să fii de dreapta, că nu ai nimic de aparat din valorile de dreapta ca şi tânăr student, ai din valorile de stânga, că ai nevoie de asistenţă socială, de sprijin. Din cauza faptului ca social-democraţia românească să zicem aşa este succesoarea in drepturi si obligatii, ca asa s-a format, din Revolutia romana, cum s-a nascut ea, în mai multe ţări foste comuniste social-democraţii au ramas succesori în drepturi şi obligatii ai fostelor partide comuniste. Bun. Eu credeam şi…chiar credeam, că aparitia acestei generaţii a lui Victor Ponta, că eu am fost membru al Partidului Comunist Român, fără îndoială. Victor Ponta n-a fost, habar n-are, deci e absurd să-l numeri, comunistule, că nu ştie despre comunism nimica, n-a trait in vremea aia decât adolescenţa când se ocupa de altceva decât de ideologie. Avea altele pe ordinea de zi. E relativ absurd. Trebuie să se rupă această idee prin apariţia acestei noi generaţii. Se va rupe în mod firesc. Eu credeam ca acum, cu Ponta, cu Sova, cu Banicioiu, cu generatia asta de tineri care îi avem în partid .. dispare. Uite că n-a disparut, pentru că propaganda a lucrat de aşa natura încât totuşi…E o problemă, încă e o problemă de apreciere, dar e emoţională, nu raţională”.

Aici Ioan Rus face o serie de erori (provocate sau nu). În primul rând, probabil tributar „filozofiei” „grupului de la Cluj” – teoretician, Vasile Dâncu – Ioan Rus nu pricepe, sau nu concepe că studenţii sau tinerii muncitori pot fi şi de dreapta. Altă eroare (dar uşor întudită cu manipularea): Victor Ponta nu are nicio legătură şi nu ştie „nimica” despre comunism. Să nu ştie oare Ioan Rus că cine poartă (şi se şi pozează cu ea) „şapca lui Mao”, sau se îmbracă (şi-i îmbracă şi pe alţii) cu tricouri cu imaginea lui Che Guevara, are totuşi cunoştiinţe despre comunism? Sau că Ponta are tentaţia de a-i idolatriza şi a-i imita pe respectivii reprezentanţi ai comunismului? Credem că Ioan Rus ştie foarte bine despre ce este vorba, dar ţine să ne demonstreze contrariul.

Facebook-ul are un caracter propagandistic

După ce a vrut să demonteze legătura dintre comunism şi noua generaţie din PSD, Ioan Rus, încearcă să acrediteze rolul de „propagandist” al reţelei facebook. O face însă alambicat, însă pronunţă clar termenul „propagandă. Teza lui Rus o găsim în răspunsul la următoarea întrebare care i-a fost pusă în emisiune: „Tinerii în majoritate au fost cei care au venit la vot şi au ales Iohannis. Cifrele acolo sunt foarte mari. Totuşi trăim într-o lume liberă, inclusiv în exprimare, de ce vorbiţi în continuare de propaganda? Nu credeţi că tinerii au capabilitatea să se informeze singuri?

Integral răspunsul lui Rus: „Deci spune Curtea Supremă că ce-i pe Facebook e informație publică. Bun. Dar cum o verifici? Adică eu scriu despre dumneata ceva, dumneata transferi la alt prieten din categoria prietenilor dumneatale și așa mai departe. Niciunul nu verificăm. Deci până la urmă responsabilitatea față de cuvântul scris sau ce dai ca informație publică trebuie să aparțină cuiva. În mediul acesta, până la urmă, nu trebuie să demonstrezi. Afirm despre dumneata sau despre dumnealui ceva și de acolo încolo prietenii mei cred, că eu am credibilitatea mea eventual, și cumva s-a dus, s-a dus în spirală, pentru că niciun sociolog n-a prins spirala aceasta pe care s-au rotit diverse informații. N-au prins-o. Că s-a extins extraordinar în ultimele zile, între tururi. Dacă vrei sa demonstrezi logic ceva de acolo, multe afirmații, cu comuniștii, nu le poți demonstra, semn că are un caracter propagandistic masiv, chiar dacă nu mai folosim acuma ideea de propagandă. Dar caracterul acesta este, dacă te uiți cu atenție…”

Şi aici vedem amprenta „gândirii” propagate de „grupul de la Cluj. Numai că şi aici Ioan Rus greşeşte. Nu comunismul PSD-ului a reprezentat subiectul de bază pe Facebook între cele două tururi de scrutin. Chiar a fost un subiect periferic. Modul în care Ponta & Co. a acţionat în ceea ce priveşte votul din diaspora şi comportamentul lui Ponta şi a altor lideri PSD au fost subiectele principale pe Facebook.

Tot pe site-ul ProTV am mai văzut următorul titlu de ştire: „Campanie inedită pe Facebook. Câţiva tineri au reuşit să strângă sute de cărţi pentru elevii unor şcoli fără biblioteci”. Oare şi aici este vorba de propagandă în viziunea dlui ministru Ioan Rus?

*NOTĂ: La Antena3, după exit-poll-urile din 16 noiembrie, s-au dăcut următoarele afirmaţii despre „propaganda” de pe internet:

Adrian Ursu: „A fost o spălare de creier pe Internet, ceva de speriat”.

Sandra Stoicesu: „Oare cum oameni aşa educaţi pot fi atât de uşor manipulaţi de pe net”.

Mugur Ciuvică: „Internetul are mesaje complet cretine în momentul în care aşa ceva poate circula“.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Andreea Cristescu 134 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.