La Festa continuă la Roma

Marc’Aurelio al Viitorului i-a fost oferit regizorului Aleksej Fedorčenko

Cineastul rus a prezentat în premieră mondială Angely revolucii (Îngerii Revoluţiei). Este cunoscut ca regizor al producţiilor Primii pe lună şi Ovsjanki / Silent Souls (ambele premiate la Mostra de la Veneţia) şi Spose celesti dei Mari della pianura, (film ce s-a aflat în concurs la Festivalul de Film de la Roma).

Noul film al lui Fedorčenko povesteşte despre întâlnirea dintre diferitele culturi în anii perioadei staliniste, prin ochii a cinci artişti de avangardă. Pelicula uneşte povestirile lui Denis Osokin, învingătorul prestigiosului premiu literar rus pentru tineri autori, Debut Prize, scriitorul romanelor care au inspirat Ovsjanki şi scenariul de la Spose celesti dei Mari della pianura. În cast, Darya Ekamasova, Konstantin Balakirev, Alexey Solonchyov.

Aleksej Fedorčenko este una dintre figurile cele mai originale ale panoramei producţiei ruseşti a celei de al treilea mileniu, deoarece, trecând de la un film la altul, a ştiut de fiecare dată să reinventeze un gen şi un stil. În filmografia sa, documentarul şi filmul dramatic sunt regândite într-o comedie panteistă. Plecând de la primul său lungmetraj, Primii pe lună, Fedorcenko a răsturnat structura narativă convenţională, propunând versiunea sa personală a cinema-ului lirico-pictural, utilizând alegorii, metafore şi chiar imagini suprarealiste, în care spectatorul e constrâns să se măsoare cu un univers de semnificţii prin care să intuiască încă înainte de a putea înţelege.

Riscul schematismelor subiectelor, tratate după opere literare, rigiditatea poveştii reies din puterea extraordinară a imaginilor concrete sau abstracte, întrucât filmele sale sunt făcute din acţiuni ştiinţifice extreme, dilatate, mereu iluminate de lumina poeziei”, mărturisea Marco Müller, directorul artistic al Festivalului.

Şi în această producţie, Îngerii revoluţiei, în prim-plan reiese vizionarismul său asupra imaginilor, de fiecare dată altele, privind raportul dintre om şi natură conjugat, prin fascinaţia unei culturi tradiţionale, adevărate sau inventate, cu violenţa istoriei şi a puterii. Anul 1934. Legendara combatantă comunistă, frumoasa Polina-Revoluzja, este numită de noul guvern sovietic pentru a pune ordine în nordul Uniunii Sovietice. Cei doi şamani ai populaţiilor indigene, Khanty şi Nenets, nu voiau să accepte noua ideologie. Polina îşi convinge cinci prieteni pentru a merge alături de ea: un compozitor, un sculptor, un regizor de teatru, un arhitect şi un regizor de faimă internaţională. Ei trebuie să reconcilieze cultura avangardei ruse cu cea a vechiului Păgânism, între popoarele care trăiesc în pădurea virgină de-a lungul râului siberian Ob. Filmul e bazat pe evenimente întâmplate cu adevărat.

Imensele ţinuturi ale şamanilor din Îngerii Revoluţiei

Încă o dată, Fedorčenko se confirmă ca unul dintre puţinii cineaşti contemporani capabili de a inventa noi şi noi perspective, ca reprezentant al neorealismului magic. El îşi construieşte universul poetic pe ruinele lumii sovietice, conjugându-le cu tradiţiile seculare populare.

Fedorčenko s-a născut în 1966 la Sol-Iletsk, în regiunea siberiană Orenburg, şi apoi s-a transferat la Yekaterinburg, unde trăieşte şi acum. Din 2004 este fondator, regizor şi producător al Kinokompanija 29-e Fevralja. Cu pelicula Primii pe lună a câştigat Premiul Orizzonti la Mostra de la Veneţia, întorcându-se apoi tot acolo în 2010, cu Ovsjanki, povestind reflexiv şi poetic despre o lume care aparţine etniei ugro-finice, oameni ce au cu pământul şi cu apa o relaţie extrem de intimă. Critica internaţională i-a încredinţat Premiul FIPRESCI întrucât filmele sale sunt o recuperare a tradiţiilor.

Ovsjanki a cucerit numeroase premii la festivalurile de la Abu-Dhabi, Mar del Plata şi Vladivostok. În 2012, Fedorcenko a prezentat la Festivalul Internațional de Film de la Roma Spose celesti dei Mari della pianura, un fel de Decameron, între magie şi realism, compus din 23 de scurte povestiri despre femeile numite Maria. În anul următor, filmul a fost proiectat la Festivalul de la Toronto şi a obţinut Marele Premiu.

Printre întâlnirile cu publicul în Sala Petrassi s-a desfăşurat un master class cu Takashi Miike, regizorul, scenaristul, actorul şi producătorul premiat cu Maverick Director Award, adorat de milioane de spectatori tineri pentru stilul inovativ, provocator, extrem, ironic al peliculelor sale.

Geraldine Chaplin, fluierată şi ovaţionată

Darya Ekamasova în Le spose celeste

Cinema-ul de astăzi a propus şi premiera europeană a peliculei Dólares de Arena (Sand Dollars), de Laura Amelia Guzmán şi Israel Cárdenas, care semnează cel de al patrulea lungmetraj al lor, după Cocochi, premiat la Festivalul de la Toronto, Jean Gentil, prezentat în numerase festivaluri internaţionale, şi documentarul Carmita. În distribuţie, marea actriţă americană Geraldine Chaplin, cea care a traversat 60 de ani de cinema, apărând în filme care au făcut istorie, ca The Age of Innocence de Martin Scorsese, Jane Eyre de Franco Zeffirelli şi Doctor Zhivago de David Lean şi Parla con lei de Pedro Almodovar.

Sosită cu întârziere la proiectarea filmului, din cauza traficului infernal din Roma, întrucât în acea seară, pe Stadionul Olimpic din apropierea Auditorim-ului, avea loc meciul de fotbal între Germania şi Italia, la care au participat peste 80.000 de persoane, la intrarea în sală fost primită cu fluierături de către public. Cu o mare umilinţă, actriţa şi-a cerut scuze.

Dólares de Arena narează contradicţiile unei “relaţii imposibile”, între Noelí, o tânără dominicană care încearcă să trăiască din prostituţie cu turiştii din Las Terrenas, şi una dintre clientele sale fidele, o franţuzoaică mai în vârtă care a ales insula ca refugiu ideal pentru ultimii săi ani de viaţă. Tânăra doreşte să meargă la Paris, unde să trăiască cu femeia în vârstă, dar sentimentele dintre cele două devin din ce în ce mai profunde… Peisaje splendide şi o muzică sud-americană încântătoare. La sfârşit, Geraldine Chaplin a fost aplaudată, lumea ridicându-se în picioare.

Celestial spose di Mari della pianura

Marele cinema de gen al celei de a opta zi a Festivalului de la Roma (23 octombrie) a găzduit proiecţia peliculei Stonehearst Asylum de Brad Anderson.

Stonehearst Asylum este ultima creaţie a lui Brad Anderson, regizorul-cult, autor al Session 9, The Machinist, Transsiberian (prezentat la Festivalul de la Berlin), Vanishing on the 7th Street şi The Call. Inspirat după o povestire de Edgar Allan Poe, The System of Dr. Tarr and Professor Fether, Stonehearst Asylum este un thriller a cărui acţiune este plasată într-un ospiciu care ascunde un secret neliniştitor. Filmul are un cast de staruri, format din Kate Beckinsale (Pearl Harbor, Underworld,The Aviator), Jim Sturgess (21, Across the Universe, The Best Offer, Cloud Atlas), Ben Kingsley (câştigător al unui Oscar pentru Gandhi şi care a colaborat cu regizori ca Martin Scorsese, Steven Spielberg, Roman Polanski şi James Ivory), Brendan Gleeson (Gangs of New York, Troy, Harry Potter e il calice di fuoco), şi Daniel Thewlis (Total Eclipse, Seven Years in Tibet, The Boy in the Striped Pajamas), premiat drept cel mai bun actor la Festivalul de la Cannes, pentru Naked. Se mai află în distribuţie şi unul dintre cei mai mari actori în viaţă, Michael Caine, premiat de două ori cu Oscar, ale cărui interpretări au făcut isorie în cinema, de la Alfie până la Batman Begins, trecând prin Sleuth, The Wilby Conspiracy, The Man Who Would Be King, Hannah and Her Sisters. Pe covoul roşu al filmului, prezentat în premieră europeană, a fost regizorul Brad Anderson, care, astăzi, se va întâlni cu publicul la Teatro Studio Gianni Borgna.

La foresta di ghiaccio, un thriller de o mare duritate

Dolares de Arena

La foresta di ghiaccio este al doilea film al lui Claudio Noce, care a regizat numeroase scurtmetraje, printre care Aria, distins cu David di Donatello, Nastro d’Argento şi European Film Award la Veneţia, şi autor al lungmetrajului Good Morning, Aman, care a primit, tot la Veneţia, Premiul FICE pentru cel mai bun regizor pe cale de afirmare.

Noul film al lui Noce, prezentat la Roma în premieră mondială în cadrul programului Cinema-ul de astăzi, povesteşte cum, în spatele aparentei seninătăţi a unui mic ţinut alpin se naşte o reţea de mistere tulburi.

Regizorul mărturisea că acest film şi l-a dorit să fie în stilul realismului magic, într-o limbă dură, dar cu evidente conţinuturi emotive. De alfel, un thriller puternic şi insolit, interpretat de un magistral Emir Kusturica şi de marea actriţă Xenia Rappoport, pe care am aplaudat-o în spectacolul Intrigă şi iubire, după Schiller, al regizorului rus Lev Dodin. Este un film în care tensiunile explodează, un joc de oglinzi deformat în care fiecare e suspect. Dar, pe deasupra, filmul vorbeşte de tensiunile existente între sârbi şi bosniaci în urmă cu 20 de ani, ce n-au putut fi uitate.

În distribuţie: Emir Kusturica, Ksenia Rappoport, Adriano Giannini, Domenico Diele, Maria Roveran. Pe covorul roşu au defilat regizorul însoţit de Ksenia Rappoport, Adriano Giannini, Domenico Diele.

O altă proiecţie a fost Os Maias – (Alguns) Episódios da Vida Romantica de João Botelho, regizor şi scenarist multi premiat pentru pelicule ca Tempi difficili, Quem és tu?,Il fatalista, toate prezentate la Veneţia, şi Um Adeus Português, la Festivalul de la Berlin.

Pe fundalul unei Lisabone “impresioniste” şi “viciate”, Botelho aduce pe marele ecran celebrul roman al lui Eça de Queirós, povestea de dragoste între un leneş doctor aristocrat şi o femeie care, până în acel moment, a dus o viaţă tristă. Dar pasiunea duce la un nou şi încă mai adânc abis, incestul.

Pe covorul roşu, João Botelho a fost însoţit de actorul Graciano Dias. Cei doi au mai colaborat la A Corte do Norte, prezentat la Festivalul de la Roma şi distins cu o Menţiune Specială a Juriului.

Emir Kusturica în La Foreta di ghiaccio

Programul Prospettive Italia a inclus evenimentul special Ne ho fatte di tutti i colori, de Marco Spagnoli, critic şi jurnalist de cinema, regizor de filme documentare. În ultima sa producţie, Enrico Lucherini – cel mai mare agent italian de presă din toate timpurile – se destăinuie cu inima deschisă, reiterând extraordinara sa carieră: o istorie paralelă şi secretă a marelui cinema ialian prin materiale inedite şi rare.

A venit apoi rândul producţiei Due volte Delta, de Elisabetta Sgarbi, regizor foarte apreciat pe plan internaţional, Directorul artistic al Festivalului La Milanesiana. Filmele ei au participat la cele mai importante festivaluri de cinema din lume: Venezia, Locarno, Cannes, Torino, Roma, Londra şi New York. Dipticul este format din Il pesce siluro è innocente, care se petrece de-a lungul fluviului Po, cu doi pescari de anghile, un bărbat şi o femeie, şi Per soli uomini, povestea a trei crescători de peşte. O lume în sine, un ecosistem ţinut în viaţă de mişcarea internă a apei şi de grija obsesivă a celor trei. Între cele două episoade, Elisabetta Sgarbi s-a întâlnit cu publicul.

Tot ieri a fost prezentată versiunea restaurată a peliculei Boccaccio ’70, de Vittorio De Sica, Federico Fellini, Mario Monicelli şi Luchino Visconti, în cast figurând Sophia Loren, Anita Ekberg şi Romy Scheider.

La MAXXI a avut loc şi întâlnirea Wired Next Cinema, cu A scuola con BigRock: tutti i segreti dell’animazione in 3D. Marco Saini, fondatorul BigRock, şcoală de animaţie şi grafică pe computer, s-a întâlnit cu publicul şi a povestit, cu ajutorul proiecţilor de clipuri video, secretele animaţiei în 3D.

Aplauze şi pentru Prima del film de Marco Chiarini şi Mario Sesti, un documentar despre pasiunea pentru desen şi pictură a trei magnifici autori din diferite perioade ale cinema-ului italian: Marco Bellocchio, Ettore Scola şi Paolo Virzì.

A fost urmărit cu atenţie şi My Sister is a Painter, de Virginia Eleuteri Serpieri, talentata autoare de video-uri, care are o soră pictoriţă şi un tată autor de benzi desenate de relevanţă internaţională: tablourile surorii ei au devenit obiectul unui jurnal afectiv şi al unei reflecţii fascinante în cercetarea talentatei regizoare.

La Teatro Studio Gianni Borgna s-a desfăşurat o interesantă Conferinţă Internaţională a Audiovizualului, organizată de MiBACT – DG Cinema, la iniţiativa Preşedinţiei italiene a Consiliului Uniunii Europene. Dezbaterea s-a axat pe teme de mare relevanţă, care privesc în momentul de faţă sectorul audiovizual la nivel european şi internaţional. Obiectivul a fost confruntarea poziţiilor statelor membre în privinţa aducerii la zi a cadrului legislativ comunitar. Dezbaterea a fost focalizată în special asupra evoluţiei tehnologiei şi a contextului economic, a rolului jucat de noii autori, şi asupra modelelor economice şi a posibilităţii revizuirii criteriilor de finanţare publică.

Evenimente Speciale

Kevin Costner în Black and White

Vineri a fost aşteptat în Festival unul dintre starurile cele mai iubite: Kevin Costner, actorul premiat cu Oscar. El a prezentat noul film al cărui protagonist este, Black and White, semnat de regizorul, actorul şi scenaristul Mike Binder (Una moglie ideale, Litigi d’amore, Il diario di Jack) şi va susţine un masterclass.

Kevin Costner, autorul şi protagonistul succesului planetar Dansând cu lupii, interpretul capodoperei lui Brian de Palma, The Untouchables, şi al blockbusterelor Robin Hood – Principe dei ladri şi Guardia del corpo, s-a întâlnit publicul într-un cinechat organizat de Studio Universal.

Prezentat în colaborare cu secţiunea autonomă Alice nella città, filmul Black and White explorează tensiunile provocate de diferenţele rasiale, cu aplecare asupra dureroasei istorii familiale a avocatului Elliot Anderson, care, împreună cu soţia sa, a crescut o nepoată de culoare, Eloise. Rămas văduv, el trebuie să lupte cu Rowena, bunica micii Eloise, pentru a obţine custodia legală.

În distribuţie, alături de Kevin Costner, figurează Octavia Spencer, premiată cu Oscar pentru The Help şi protagonista filmului Snowpiercer, proiectat la Roma în 2013, Anthony Mackie (Real Steel,Il quinto potere, Captain America – Il soldato d’inverno) şi Jennifer Ehle (Le idi di marzo, Contagion, Zero Dark Thirty).

Potrivit publicaţiei Screen, în acest film “Kevin Costner oferă una dintre cele mai convingătoare interpretări ale sale din ultimii ani”. Kevin Costner va susţine un cinechat în care va vorbi despre protagoniştii cinema-ului american contemporan, avându-i alături pe Mario Sesti şi Giona Nazzaro.

Index Zero cu actriţa Ana Ularu

Ana Ularu în Index Zero

A venit rândul producţiei Index Zero a tânărului regizor Lorenzo Sportiello, activ în lumea video-clipurilor şi publicităţii, autor al primului serial web italian, Wannabe a Filmmaker. După ce a realizat diferite scurtmetraje, regizorul semnează acum Index Zero, o poveste “ştiinţifico-fantastică umanistă”, care face să se întâlnească Puglia şi Republica Cehă, proiectând în viitor actualele politici legate de susţinerea economiei şi creşterea demografică. În 2035, un bărbat şi o femeie sunt arestaţi în timp ce încercau să intre ilegal în Statele Unite ale Europei, pentru a asigura un viitor copilului pe care îl aşteptau. Cei doi sunt despărţiţi cu forţa, pentru că femeia însărcinată este considerată “nesustenabilă” şi trebuie expulzată.

Bollywood revine în Festival

Stonehearst Asylum

Vineri seară a putut fi vizionată avanpremiera peliculei Haider, noua producţie a regizorului, scenaristului, producătorului, compozitorului şi cântăreţului indian Vishal Bhardwaj, faimos pentru magistralele şi inovatoarele adaptări ale operelor lui Shakespeare: Maqbool în 2003, după Macbeth, şi Omkara (2006), după Othelo, mari sucese de public şi de critică în India şi în ale ţări. Acestea sunt primele două capitole ale unei trilogii care se încheie cu Haider, adaptat după Hamlet.

Distribuţia cuprinde importante staruri bollywoodiene: Shahid Kapoor, câştigător al Filmfare Awards, cele mai importante premii conferite de cinema-ul indian, şi Tabu, considerată una dintre cele mai bune actriţe ale cinema-ului Hindi, premiată de mai multe ori pentru interpretările sale cu prestigiosul National Film Award, protagonistă a peliculei Il destino nel nome, prezentat la Festivalul de la Roma.

Pe covorul roşu au defilat Vishal Bhardwaj şi Shahid Kapoor, împreună cu corpul de balet BollyMasala Dance Company, condus de Ambili Abraham, balerină şi coregrafă a Cinematic dance, simbol al dansului bollywoodian în Italia. Grupul a dansat pe notele coloanei sonore a filmului.

Philip Seymour Hoffman în Spionul

Vishal Bhardwaj s-a întâlnit cu publicul pe tema Shakespeare şi cinema-ul, într-o discuţie cu criticul de teatru Attilio Scarpellini şi regizorii Andrea Baracco şi Veronica Cruciani.

Actorul american Jake Gyllenhaal – cunoscut în toată lumea graţie interpretărilor sale din Donnie Darko, I segreti di Brokeback Mountain, The Day After Tomorrow – este protagonistul filmului Nightcrawler, în rolul unui jurnalist freelancer în căutarea unui subiect în nopţile din Los Angeles. Pelicula, proiectată vineri, este semnată de Dan Gilroy, apreciatul scenarist al unor producţii de succes ca Rischio a due, Real Steel,The Bourne Legacy. În distribuţie: Bill Paxton (Apollo 13, Conflitti del cuore, Titanic) şi Rene Russo, ex-model şi protagonistă a filmelor Gioco a due, Nel centro del mirino, Virus letale şi Thor.

O altă premieră mondială este Biagio de Pasquale Scimeca, unul dintre regizorii şi producătorii cei mai coerenţi ai cinema-ului independent italian.

Cu filme ca Il giorno di San Sebastiano, Placido Rizotto, Carlo Giuliani, Ragazzo, Il cavaliere sole şi I Malavoglia, proiectate de la Veneţia la Toronto, de la Londra la Locarno. A cucerit numeroase premii. Noua sa creaţie narează povestea adevărată a lui Biagio, care părăseşte Palermo şi începe să ducă o viaţă de ermit. Întors în oraş, începe o nouă viaţă, fondând Misiunea de speranţă şi caritate, care câştigă solidaritatea celor din jur, devenind din ce în ce mai importană.

Aşteptată este şi proiecţia peliculei Largo Baracche, de Gaetano Di Vaio, fondatorul noii realităţi a cinema-ului napoletan, cooperativa cinematografică Figli del Bronx, autor al documentarului Il loro Natale, prezentat la Veneţia, interpretul din Napoli, Napoli, Napoli de Abel Ferrara, coproducător şi actor în Take Five de Guido Lombardi.

Noul documentar al cineastului napolitan povesteşte viaţa a trei băieţi din Quartieri Spagnoli, mica lume “marginală” din centrul oraşului Napoli. Între sărăcie şi criminalitate, tinerii protagonişti sunt animaţi de dorinţa de a-şi face cunoscută energia dicolo de limitele cartierului lor.

Pelicula va fi precedată de proiectarea scurtmetrajului Ore 12 de Toni D’Angelo, nominalizat, ca regizor pe cale de afimare, la David di Donatello în 2012 pentru Una notte.

Între melodramă din Hong Kong şi western spaghetti, Ore 12 istoriseşte povestea a doi tineri, marcaţi brutal în copilărie când taţii lor se ucid unul pe altul sub ochii lor.

Cu ocazia centenarului naşterii lui Pietro Germi, MAXXI găzduieşte o masă rotundă despre cineastul genovez, la care participă Emiliano Morreale, Ficarra şi Picone, Marialinda Germi şi Mario Sesti.

O altă peliculă la fel de importantă este şi Spionul (A Most Wanted Man), un thriller politic şi misterios despre un bărbat în fugă, un bancher britanic, o tânără avocată, cu un scenariu după romanul lui John Le Carré, în regia lui Anton Corbijn, legendarul fotograf rock. În rolul protagonistului, un extraordinar Philip Seymour Hoffman în ultimul său rol, în care diamantul a strălucit din lumina proprie. Festivalul de la Roma i-a adus un omagiu lui Hoffman într-un mod original.

Serbările celei de a noua ediţii

După party-ul de deschidere organizat la MAXXI de Wired Next Cinema, petrecerea inaugurală a The Business Street la Ara Pacis, evenimentul de la La Crostaceria de la Rione Monti, şi cel oferit de JTI, partener al Festivalului, organizat în splendidul decor de la Lanterna conceput de arhitectul Fuksas, spaţiu-simbol al centrului istoric al Romei, care i-a avut ca oaspeţi de excepţie pe Richard Gere, venit la Festival cu Time Out of Mind, regia di Oren Moverman, şi Walter Salles, distins cu Marc’Aurelio alla Carriera 2014, nopţile romane au fost marcate de numeroase alte evenimente.

Seara exclusivă, organizată de JTI, a fost fermecătoare, graţie sugestivei animaţii a grupului Swing Circus, inpirate de celebrul roman al lui Lewis Carroll, într-o locaţie unică, rezultatul unei recente intervenţii arhitectonice care a redefinit-o în cheie contemporană. Pentru o noapte, Motanul, Iepurele Alb şi Regina inimilor au transpus Roma într-o lume de vis, o lume a fanteziei şi jocului, într-un mix colorat de muzică, cultură şi cinema.

Două întâlniri au avut loc în 20 octombrie, organizate de Gianluca Mech (Cosmech) cu ocazia sosirii la Roma a Spandau Ballet, ai cărui membri au venit la Festival pentru prezentarea documentarului lui George Hencken, Soul Boys of the Western World, care urmează spirala ascensiunii şi declinului cunoscutului band din anii ’80. La Area Food del Villaggio del Cinema, a fost un elegant cocktail Tisanoreico, la care au participat actori şi personalităţi ale lumii cinema-ului, în aşteptarea covorului roşu pentru Spandau Ballet. În aceeaşi seară, Hotel Bernini Bristol, din Piazza Barberini, a fost gazda unei cine dedicate grupului simbol al unei întregi generaţii. Pentru acest eveniment, Mech, pasionat de muzică şi de cinema, a conceput un desert Tisanoreica: brioşe cu fructe şi cremă chantilly, însoţit de Cioco Mech şi confetti Bon Mech.

Între evenimentele caritabile, Fundaţia Telethon a organizat la Open Colonna – Palazzo Esposizioni, un dineu de gală dedicat solidarităţii, la care vor participa numeroase personalităţi din lumea antreprenorială şi din cea a cinema-ului.

În ziua următoare, pe terasa Hotelului Boscolo Exedra s-a desfăşurat o serată specială, oferită de Mediafriends Onlus, dedicată filmului premiat cu Oscar, La grande bellezza, în timpul căreia au fost scoase la licitaţie 20 de opere, un costum de scenă al lui Cesare Attolini, îmbrăcat de Toni Servillo şi alte piese memorabile din film.

Întâlnirea finală a Festivalului, o cină în onoarea învingătorilor din această ediţie, realizată de chef-ul cu multe stele, Cristina Bowerman, este programată în 25 octombrie, după ceremonia de premiere, la Galeria de artă Giacomo Guidi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.