La sfârşit de stagiune teatrală

„Staipelochian”, în cadrul “Youth Arts Festival” din Londra

Spectacolul Staipelochian, realizat de Asociaţia RAMPA şi regizat de Armine Vosganian şi Mihai Alexandru Ion, debutează vineri, 15 iulie, la Youth Arts Festival din Londra, un mozaic de proiecte originale dedicat creativităţii tinere.

Inspirat din romanul Cartea şoaptelor de Varujan Vosganian, Staipelochian este un spectacol docudramă ce narează istoria complicată a armenilor din România de-a lungul turbulentului secol al XX-lea. Din distribuţie fac parte Andreea Alexandrescu, Adela Bengescu, Cătălina Bălălău, Teodora Filip, Ana Turcu şi Armine Vosganian. Scenografia este realizată de Diana Nistor, iar designul de lumini de Matei Şopterean. Reprezentaţiile, ce constituie prima participare românească la acest Festival, vor avea loc între 15-17 iulie, fiind derulate cu sprijinul ICR Londra.

Asociaţia Teatrul RAMPA, creată în anul 2013, desfăşoară activităţi de promovare în special a artiştilor din domeniul teatral şi cinematografic prin spectacole, performance-uri, workshop-uri şi colaborări interdisciplinare, precum şi cursuri de formare în artele spectacolului. RAMPA a realizat proiecte în colaborare cu Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică, Asociaţia „Pro Casandra”, Asociaţia „Hanul Solacolu” şi MaqPro. Deţine în portofoliu trei spectacole de teatru definitivate, două spectacole de teatru în pregătire şi cinci filme de scurt-metraj.

International Youth Arts Festival (IYAF) este unul dintre cele mai mari şi mai diverse festivaluri de tineret din lume. A fost înfiinţat în anul 2009, este organizat de către Fundaţia Creative Youth, angrenează în organizarea sa peste 25.000 de tineri profesionişti şi voluntari şi este considerat un precursor al Edinburgh Fringe Festival.

Un proiect unic în România: Atelierul de teatru iniţiat de cunoscutul regizor rus Oleg Loevski

Artiştii Teatrului Nottara în spectacolul Estrogen

20 de actori, 4 regizori străini (din Rusia, Germania, Italia), un producător de teatru rus, 3 regizori tehnici, 4 translatori, 3 luminişti, 2 cabiniere, 3 recuziteri, 4 maşinişti, 3 secretari literari, un director de teatru = 51 de oameni = Laborator de teatru DENS la Nottara.

La Teatrul Nottara a avut loc, în perioada 4-10 iulie, un inedit experiment teatral, intitulat Laborator de Teatru DENS. S-a întâmplat printre decoruri care aşteaptă să fie mutate, printre scaune demontate sau care aşteaptă să fie montate, printre deţinuţi care ajută la debarasarea ”depozitului” Nottara, readucându-l la starea de teatru. Şi s-a făcut asta cu toată efervescenţa şi dăruirea proprii obiectului de activitate al instituţiei: creaţia teatrală.

Proiectul a constat într-un atelier de creaţie dedicat tuturor departamentelor din teatru, care participă la actul creaţiei (de pe scenă sau din culise), iniţiat de Oleg Loevski, regizor şi producător de teatru din Rusia. Din câte a mărturisit, la prima întâlnire, este cam la al 370-lea asemenea laborator. La început, a însemnat o provocare pentru actorii tineri, însă, acum, a ajuns să se adreseze tuturor artiştilor (şi nu numai) care vor să iasă din rutină. Scopul acestui laborator este acela de a-i scoate pe creatorii de teatru (regizori, actori, tehnicieni) din zona de confort, oferindu-le provocarea unui spectacol dens, construit sub presiunea timpului şi cu mijloace improvizate. Aşadar, pe scurt, trei echipe formate din actori, tehnicieni, asistenţi de regie, translatori au lucrat intensiv, sub coordonarea lui Oleg Loevski, trei texte contemporane, cu patru regizori străini: Andreas Merz-Raikov, Ekaterina Raikova Merz, Evghenia Berkovici şi Alessandra Giuntini.

Scenă din Iubirea la oameni

În prima zi, actorii şi tehnicienii, deja împărţiţi în echipe, au făcut cunoştinţă cu invitaţii străini, au aflat conceptul proiectului, au primit de la regizori textele, repetiţiile începând imediat, cu lectura la prima vedere. Au urmat 4 zile de repetiţii intense, în diferite spaţii din Teatrul Nottara (scena mare, foaier parter şi sala de lectură de la etajul doi), cu posibilitatea alegerii altor spaţii neconvenţionale din Bucureşti. Scenografia s-a făcut ad-hoc, cu ajutorul asistenţilor de regie (Adela Biţică, Alexandru Mâzgăreanu, Bogdan Budeş) şi a regizorilor tehnici, folosindu-se costume şi elemente de decor existente în depozitele teatrului sau aduse de acasă. Aşa au ajuns pe scena Teatrului de Artă, printre alte improvizaţii, cutiile goale de măsline de la Carrefour, rochiile de mireasă de la nevestele colegilor, rechizite şi chiar birourile de la secretariatul literar.

Cele trei reprezentaţii au avut loc pe scena Teatrului de Artă, în zilele de 9 iulie, când au fost programate două reprezentaţii cu Estrogen, după Tiramisu, de Joanna Owszanko, în regia semnată de Andreas Merz-Raykov şi Ekaterina Raykova-Merz, cu Cristina Stoica Ivanciuc, Ioana Calotă, Laura Anghel, Raluca Jugănaru Grosu, Raluca Tiţa, Marina Palii, şi, respective, cu Iubirea la oameni, de Dmitri Bogoslavski, regia Evghenia Berkovici, cu Dani Popescu, Ada Navrot, Anca Bejenaru, Claudiu Romila, Anda Caropol, Sorin Cocis, Sorina Ştefănescu, Vlad Trifaş, Carmen Lopăzan, Carmen Florescu.

În 10 iulie a avut loc o reprezentaţie cu spectacolul Burlaci şi Burlăciţe, de Hanoch Levin, în regia Alessandrei Giuntini. În distribuţie: Vlad Gălăţianu, Daniela Minoiu, Alexandru Mike Gheorghiu, Luminiţa Erga, Sebastian Ghiţă.

Vlad Gălăţianu şi Daniela Minoiu în Burlaci şi Burlăciţe

Spectacolul a fost urmat de discuţii cu publicul şi creatorii. Publicul, format din aceiaşi spectatori prezenţi la toate cele trei spectacole, a ales, prin vot, una dintre cele trei producţii, care va intra în repertoriul Teatrului Nottara, în anul 2017.

Iubirea la oameni a câştigat, la mică diferenţă, cele mai multe voturi, urmând, conform regulamentului de concurs, să intre în repertoriul Teatrului Nottara, în anul 2017.

Latura competiţională a proiectului este astfel nu doar o motivaţie în plus pentru actori, dar şi un gest de recunoaştere şi respect pentru publicul fidel al teatrului.

Teatrul încheie un contract cu regizorul spectacolului câştigător, oferindu-i şansa de a realiza o producţie exact cu echipa acestui laborator.

Dincolo de efervescenţa şi bucuria momentului final, acest proiect a fost pentru actori un salt esenţial înainte, au trăit revelaţia câştigării unui pariu aparent imposibil, cu timpul şi cu propriile resurse. Nu puţini s-au reinventat, şi-au descoperit, cu ajutorul regizorilor, perspective şi capacităţi interioare neidentificate până atunci. Un maraton de patru zile cu repetiţii de dimineaţă până seara, cu momente oscilând între extaz şi epuizare, dar cu o reconectare permanentă la bateriile pasiunii.

Şi nu doar actorii. Întreg Teatrul Nottara a fost, pentru aproape o săptămână, scena unei bătălii pentru găsirea, inventarea, improvizarea, din aproape nimic, a elementelor de decor, costume, soluţii tehnice de lumini şi sunet, cerute de regizori.

Spectacol lectură în Proiectul DENS

La finalul fiecărei reprezentaţii, Marinela Ţepuş, directorul Teatrului Nottara, şi Oleg Loevskiy, producătorul rus şi părintele proiectului, au condus, de pe scenă, discuţiile libere cu publicul şi cu autorii celor întâmplate – regizori, actori, traducători. Un dialog viu, entuziast, cu puncte de vedere şi argumente pertinente transmise dinspre şi înspre scenă.

Dar pentru că acest proiect a fost conceput sub semnul improvizaţiei, al depăşirii prejudecăţilor şi limitelor, publicul a cerut cu insistenţă şi argumente montarea tuturor celor trei schiţe de spectacol, toate cele trei trupe au trecut, cum se spune în teatru, rampa – chiar exploziv, prin performanţă artistică, energie, emoţie transmisă, acolo, pe loc, pe scândura teatrului devenită ad-hoc scena unor dezbateri publice efervescente, s-a decis intrarea în producţie a tuturor celor trei piese, începând cu luna decembrie 2016.

Ulterior a fost anunţată şi data la care va începe, în 2017, cea de-a doua ediţie a Laboratorului de Teatru DENS: 14 august.

Andreas Raikov-Merz (de origine bavareză) şi rusoaica Ekaterina Raikova Merz s-au cunoscut în 2011, la Perm, “fief-ul” teatrului – laborator condus de Loevski, unde sunt atraşi de ani de zile tineri profesionişti din teatrele lumii. Împreună, cei doi şi-au construit un portofoliu de producţii inedite, premiate la competiţiile de profil din Rusia. Două dintre montările semnate de Andreas Raikov-Merz au fost nominalizate la prestigiosul festival Masca de Aur.

De origine italiană, Alessandra Giuntini (34 de ani) este un regizor născut din experienţele de scenă, ca actriţă. A studiat arta dramatică la St. Petersburg, unde a şi debutat în filmul Saint Petersburg (2013), iar în prezent face parte din grupul de lucru al lui Oleg Loevski, cu formulele sale de teatru experimental.

La cei 31 de ani ai săi, tânăra actriţă şi regizoare Evghenia Berkovici a participat deja la realizarea mai multor producţii clasice, dar şi a unor proiecte de teatru experimental. Cel mai incitant a fost laboratorul de regie, marca Loevski, desfăşurat anul trecut la Sverdlovsk, unde au fost montate fragmente din tragediile lui Shakespeare.

Mădălina Negrea, Marina Palli şi Oleg Loevski

Oleg Loevski este un vizionar. Şi unul dintre cei mai influenţi producători de teatru din Rusia.Este iniţiator al unor serii de ateliere şi seminarii (desfăşurate pe harta Rusiei şi a lumii), destinate pe de o parte să promoveze dramaturgia contemporană, iar pe de alta să formuleze, folosindu-se de creativitatea tinerilor, direcţii şi spaţii disruptive în teatrul actual.

Şi-a început cariera sfidând comunismul cu plete de hippie (pe care le mai are şi azi) şi câştigând reputaţie ca dramaturg, scenarist, regizor, critic de teatru. Este preşedinte al Asociaţiei Internaţionale a Teatrelor pentru Copii şi Tineret, director adjunct al Teatrului pentru Tineret din Ekaterinburg, laureat cu premii importante, printre care şi Premiul Internaţional Diaghilev.

“Doresc pentru Teatrul Nottara, grav încercat în ultimele 8 luni, tot ceea ce e mai bun, mai creativ, mai inedit. Când am programat acest laborator (în cadrul ediţiei a III-a a Festivalului Internaţional de Teatru – Fest(in) pe Bulevard, în luna octombrie 2015), mă interesa mai ales scoaterea din rutină a întregii echipe de creatori şi tehnicieni. Între timp, RUTINA a dispărut pentru cca 90% din angajaţii teatrului nostru: am înlocuit confortul vieţii cotidiene cu stresul că nu avem unde juca, unde repeta, unde… exista. Aşa se face că, în acest moment, presiunea realizării şi prezentării la public a trei spectacole în 7 zile, a devenit, de fapt, un semn că putem să ne întoarcem la normalitate, văzându-ne de treabă la noi acasă. (…) Cred că toţi am câştigat. Un asemenea experiment ne-a învăţat că se poate face teatru adevărat şi cu puţine elemente, în puţine zile, cu o singură condiţie: să doreşti să-ţi depăşeşti limitele, prejudecăţile, mentalităţile… Sperăm ca şi spectacolele ce vor fi finalizate să aibă acelaşi impact. Pentru că, atunci, cu siguranţă, acest tip de laboratoare va câştiga şi interes, şi prestigiu”, mărturisea Marinela Țepuş, Directorul Teatrului Nottara.

Festivalul European al Spectacolului – Festivalul Dramaturgiei Româneşti

Avanpremieră la Festivalul Internaţional de Dramaturgie de la Timişoara

Teatrul Naţional din Timişoara anunţă organizarea ediţiei 2016 a Festivalului European al Spectacolului – Festivalul Dramaturgiei Româneşti, şi finalizarea selecţiei spectacolelor care vor compune modulul FDR al FEST-FDR.

FEST-FDR îmbracă haine de toamnă, fiind programat în perioada 24 – 30 septembrie. Modificarea perioadei cu care publicul s-a familiarizat în ultimii ani a fost dictată de dificultăţi birocratice care au îngreunat finalizarea secţiunii FDR, modulul de tradiţie al acestui festival al cărui concept îl reprezintă întâlnirea şi dialogul dintre cele două secţiuni: spectacole pe texte româneşti de teatru (FDR) şi spectacole internaţionale şi spectacole în aer liber (FEST).

Eleganta sală a Teatrului timişorean

La fel ca în anii precedenţi, secţiunea dedicată spectacolului de teatru pe text românesc – FDR – urma să propună o panoramare a anului teatral anterior. Trebuie precizat că selecţia realizată de teatrologul Oana Borş a trebuit să ţină cont şi să se adapteze impunerilor financiare ale acestei ediţii şi, în consecinţă, reprezintă cu precădere un punct de vedere, şi mai puţin o imagine detaliată a anului teatral scurs de la precedenta ediţie a festivalului.

Selecţia modulului FDR2016 aduce laolaltă nume majore ale dramaturgiei româneşti – de la Eugène Ionesco sau Mihail Sebastian – la autori contemporani, cum ar fi Peca Ștefan, Radu Macrinici, Elise Wilk, Bogdan Georgescu, Csaba Székely, Radu Iacoban etc.

Selecţia modulului FDR reuneşte următoarele titluri:

Florentina Ţilea şi Constantin Chiriac în spectacolul Lecţia în regia lui Mihai Măniuţiu

Lecţia de Eugène Ionesco, regia Mihai Măniuţiu, Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu

Steaua fără nume de Mihail Sebastian, regia Victor Ioan Frunză, Centrul Cultural pentru UNESCO – Casa Bălcescu

Antisocial de Bogdan Georgescu, regia Bogdan Georgescu, Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu

Pisica verde de Elise Wilk, regia Bobi Pricop, Teatrul Luceafărul Iaşi

Ai mei erau super, regia Cristian Ban, Teatrul Clasic Ioan Slavici Arad

Anul dispărut. 1989 de Peca Ștefan, regia Ana Mărgineau, Teatrul Mic Bucureşti

Casa cu pisici de Radu Iacoban, regia Radu Iacoban, Teatrul Mic Bucureşti

Tihnă de Attila Bartis, regia Radu Afrim, Teatrul Naţional Târgu Mureş – Compania „Tompa Miklos”

Secretul de Alexandru Popa, regia Vlad Zamfirescu, Godot Café Teatru şi Asociaţia Catharsis

MaRó de Csaba Székely, regia Andi Gherghe, Studio Yorick, Târgu Mureş

Shakespeare pentru Ana, un spectacol de Luminiţa Ţâcu, Centrul de Arte Coliseum, Chişinău

Romo Sapiens, un spectacol de Kincses Réka, Alina Nelega, Teatrul Heimathafen din Berlin, alături de Asociaţia SüdOst Europa Kultur e.V., Teatrul Naţional Târgu Mureş, Asociaţia Romo Sapiens-Rudy Moca

Modulul FEST propune următoarele titluri:

Pescăruşul, după A.P. Cehov, regia Yaroslav Fedoryshyn, Teatrul Voskresinnia, Liov, Ucraina (spectacol în aer liber)

Summit_ 2.0, compania Osmego Dnia, Polonia (spectacol în aer liber)

Korikori, compania Oposito, Franţa (spectacol în aer liber)

Salonul 6. Underground, Kiev Modern Ballet (Ucraina)

„Cel mai mare Gulliver” ajunge la Sibiu!

Cel mai mare Gulliver, în regia lui Alexandru Dabija. Foto Adi Bulboacă

Teatrul pentru Copii şi Tineret „Gong” din Sibiu prezintă joi, 14 iulie şi vineri, 15 iulie, de la ora 18:00, avanpremiera spectacolului Cel mai mare Gulliver în regia lui Alexandru Dabija.

Cel mai aşteptat spectacol pentru copii din acest an îl aduce pe scenă pe Matei, un puşti supărat pentru că e prea mic şi creşte prea încet. Ca prin minune, plimbându-se prin curte, Matei dă peste un cangur pitic care îi îndeplineşte dorinţa şi îl transformă într-un uriaş. Scenariul spectacolului de la Sibiu are la bază textul omonim al lui Gellu Naum, unul dintre cei mai îndrăgiţi autori români pentru copii, fiind cunoscut de aceştia în mod special pentru Cărţile cu Apolodor.

Păpuşile ca nişte bijuterii în Cel mai mare Gulliver. Foto Adi Bulboacă

Călătoria fascinantă a lui Matei spre mare surprinde atât prin tehnica noilor păpuşi cu arc şi tije, dar şi prin proiecţiile live la scenă. Fapt inedit, trupa actorilor de la Sibiu a fost transformată într-o orchestră, iar întreg spectacolul a fost gândit ca un muzical, ritmat şi haios. „Cel mai mare Gulliver e o bucurie pentru că e Naum, apoi… pentru că e Dabija, apoi… pentru că se cântă mult, apoi… pentru că e Gong-ul Sibiului, apoi… pentru că păpuşile sunt nişte bijuterii, apoi… pentru că s-au adunat oameni dragi, apoi… pentru că au apărut mulţi oameni dragi noi în capul meu”, a declarat Ada Milea în timpul repetiţiilor.

Regia: Alexandru Dabija.

Muzica: Ada Milea. Scenografia: Adrian Damian

Dramatizarea: Leta Popescu. Păpuşi: Oana Micu şi Tiberiu Toitan.

În distribuţie: Lucia Barbu, Barbara Crişan, Gabriela Mitrea, Angela Páskuy, Claudia Stühler, Hansel Andrei, Paul Bondane, Charlie Fălămaş, Adrian Prohaska.

În curând Festivalul Internaţional de teatru Interferenţe, la Teatrul Maghiar din Cluj

Pelicanul, în regia lui Felix Alexa, a fost una dintre premierele stagiunii Teatrului Maghiar din Cluj

Teatrul Maghiar de Stat încheie o stagiune (2015/2016) în care au avut loc în şase premiere: Iulius Caesar de William Shakespeare, regia Sliviu Purcărete; Vrăjitorul neîndemânatic de Pál Békés, regia László Béres, şi spectacolul nonverbal Pour Toujours, regia Dominique Serrand – în Sala Mare; iar America după Franz Kafka, regia Michal Dočekal; Pelicanul de Strindberg, regia Felix Alexa, şi Cartea bătrânilor după Szilágyi Domokos, regia Mihaela Panainte – în format studio.

De asemenea, în această stagiune au fost reluate câteva dintre spectacolele de succes: Caravaggio Terminal, regia Robert Woodruff; Domnişoara Julie de August Strinberg, regia Felix Alexa; Hedda Gabler de Henrik Ibsen, regia Andrei Șerban; Strigăte şi şoapte de Ingmar Bergman, regia Andrei Șerban, şi Aniversarea de Thomas Vinterberg, Mogens Rukov şi Bo Hr. Hansen, regia Robert Woodruff.

În cele două săli ale teatrului a avut loc un număr de 173 reprezentaţii, la care au participat în total 24.585 spectatori. Cu prilejul turneelor şi participărilor la diverse festivaluri, spectacolele teatrului au fost urmărite de 1.800 de persoane, numărul total al spectatorilor din stagiunea 2015/2016 ajungând astfel la 26.385.

Ca în fiecare an, trupa Teatrului Maghiar de Stat a participat la numeroase festivaluri şi turnee precum: Festivalul Naţional de Teatru; Fest(in) pe Bulevard; Festivalul Desiré Central Station de la Subotica, Serbia; Casa Jurányi şi Teatrul Vígszínház din Budapesta; Zilele Sfântu Gheorghe şi Festivalul Teatrelor Maghiare de la Kisvárda.

Teatrul Maghiar a încheiat stagiunea 2015/2016 cu o repetiţie cu public a viitoarei premiere care va avea loc în luna octombrie, în Sala Mare în format studio. Este vorba de spectacolul Azilul de noapte de Maxim Gorki pus în scenă de regizorul rus Yuri Kordonsky.

Stagiunea 2016/2017 se va deschide cu deja tradiţionala participare a Teatrului la Zilele Culturii Maghiare, care vor avea loc în perioada 16-21 august.

Prima premieră a celei de-a 224 stagiuni va fi cea cu piesa Galoşi de György Dragomán, în regia János Szász.

Tot în această stagiune va avea loc şi cea de a V-a ediţie a Festivalului de Teatru Internaţional Interferenţe, tema acestui an fiind Odiseea Străinului.

“PopDrama” şi-a desemnat câştigătorii selecţiei naţionale

Concursul European de Dramaturgie Pop Drama şi-a desemnat câştigătorii selecţiei naţionale. În urma evaluării celor 62 de texte primite, juriul alcătuit din prof.univ.dr. Sorin Crişan, Rectorul Universităţii de Arte din Târgu-Mureş, prof.univ.dr. Alina Nelega, dramaturg şi director artistic al Teatrului Naţional din Târgu-Mureş – compania Liviu Rebreanu şi conf.univ.dr. Carmen Stanciu, Prorector al Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale Bucureşti a stabilit următorul clasament:

Locul I – Clătite (Norocos de la naştere), autor: Radu Popescu (Bucureşti)

Locul II – Jurnal de stepă, autor: Andreea Radu (Târgu-Mureş)

Locul III – Aproape emigranţi, autor: Ovidiu Cioclov (Bucureşti)

Piesele clasate pe locurile al doilea şi al treilea vor fi traduse în limba engleză şi vor fi disponibile pe platforme europene de dramaturgie, iar textul clasat pe locul I va fi tradus în limbile engleză, italiană şi spaniolă şi va fi pus în scenă ca spectacol lectură în Marea Britanie, Spania, Italia şi România, intrând în finala europeană a concursului.

PopDrama trece acum în etapa următoare: începând cu această toamnă vor intra în producţie spectacolele-lectură cu fiecare text câştigător din ţările participante, urmând ca piesele să fie rejurizate de către public în cadrul unor gale în Târgu-Mureş, Wolverhampton, Forli şi Granada.

Concursul European de Dramaturgie PopDrama este finanţat prin programul Europa Creativă al Comisiei Europene şi este implementat de Universitatea de Arte din Târgu-Mureş, în parteneriat cu University of Wolverhampton, Centro Diego Fabri şi Fundacion Caja Granada.

„Privind prin piele”, provocăm

Asociaţia dramAcum împreună cu asociaţia Köşe, din Istanbul anunţă avanpremiera spectacolului de teatru Privind prin piele în datele de 17 şi 18 iulie de la ora 19.00, la Centrul de Teatru Educaţional Replika din Bucureşti, spectacolul fiind produs de asociaţia dramAcum în cadrul proiectului Istanbul Bucharest by Play.

Textul a fost scris de către de Ayşıl Akşehirli şi Alexandru Berceanu în urma celor 40 de interviuri cu romi horahai din Babadag, judeţul Constanţa, romi din cartierele Istanbulului: Sulukule, Kuştepe, Balat şi dom, populaţie de origine romă din estul Turciei din Hatai, Gaziantep, precum şi refugiaţi dom din Siria din estul Turciei.

Piesa transpune elemente de identitate comună, probleme comune ale romilor din cele două ţări, precum şi abuzuri ale statului asupra etnicilor romi sau provocările pe care romii le întâmpină în viaţa de zi cu zi, provocări regăsite în urma documentării.

Spectacolul Privind prin Piele spune povestea unei familii care porneşte de la ascunderea originii rome şi ajunge la asumarea acestei apartenenţe. Spectacolul se opreşte asupra relaţiei dintre un tată care vrea să îşi asume identitatea sa şi fiica lui care refuză să se identifice cu un trecut pe care nu-l cunoaşte. Pe parcursul piesei personajele se confruntă cu stereotipurile culturale, construindu-şi identitatea pentru a depăşi aceste preconcepţii.

„Leyla află că e romă, prietenii o lasă, iubitul o părăseşte, toată existenţa ei a fost o minciună, iar cel mai firesc lucru este autodistrugerea. De când am citit scenariul, Leyla, personajul pe care îl joc a început să mă obsedeze. Îi împrumut «pielea» ca s-o arăt lumii. Identitatea e ceva fragil. Există şi nu există. Sunt romă ca şi personajul meu, dar abia la finalul poveştii simt că Leyla îmi seamănă. Poate că e ceva din Leyla în fiecare femeie romă”, spune Mihaela Drăgan, actriţă.

Spectacolul este în dublă distribuţie cu Mihaela Drăgan şi Alina Șerban, respectiv Alexandru Fifea. Fiecare îşi asumă mai multe roluri pe parcursul spectacolului pentru a spune povestea familiei din anii ’30 până în prezent. Echipa artistică a spectacolului: Alexandru Berceanu – regia, Maria Creţu – scenografie, Golem Studio – visuals, Andreea Duţă – coregrafie, Leonard Stoica – muzică, Vlad Ioachimescu – sound design, Fatih Genckal – artist asociat.

Proiectul Bucharest-Istanbul by Play este finanțat în cadrul Programului Cultural București – Orașul In-vizibil 2016, desfăşurat de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional şi Tandem Exchange Turcia. Proiectul va produce şi la Istanbul, la Teatrul İkincikat, spectacolul Privind prin Piele în regia Andreei Vălean.

dramAcum este un ONG activ în generarea de dramaturgie nouă, tehnici dramaturgice inovatoare precum şi producţia de spectacole. dramAcum utilizează dramaturgia ca instrument de acţiune socială.

Köşe este un colectiv de artişti ce inovează în co-producţiile cu comunităţile locale pe care le duc în context naţional şi internaţional.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.