Mâncarea sănătoasă la cutie vine de la Cluj

Într-o lume agitată și care se derulează în viteză nebună, alimentația de tip fast food a devenit, din păcate, o alegere extrem de des uzitată.

Mâncarea la cutie s-a integrat încet dar sigur în felul nostru de-a fi. Exploatând această tendință și folosindu/se de ea, un clujean a decis să o combine cu un concept eds uzitat, cel de healthy food. Astfel a luat naștere mâncarea fast food sănătoasă, adică SaladBox.

Un business de peste 20 de milioane de euro, pornit în 2012 de patru clujeni, Daniel Isai, alături de Mihai Mureșan, Daniel Lar și Vlad Lupaș (Odihnească-se în Pace).

Salad Box înseamnă hrană sănătoasă. Nu o dietă, nu un regim alimentar, pur și simplu alternativa mâncărurilor de tip fast-food. Se poate să nu mai mâncăm alimente congelate, ambalate apetisant. Se poate mânca ceva sănătos la prețuri accesibile. Se poate să-ți alegi singur ingredientele și în două minute să te bucuri de ele! Se poate să avem în fiecare zi primăvară în farfurie.

SaladBox a ajuns în prezent la peste 40 de unități, stradale, în mall-uri și clădiri de business, fiind al treilea mare lanţ de restaurante din România, după Mc Donald’s și KFC.

Conceptul de mâcare sănătoasă la cutie presupune un meniu de 12 rețete predefinite, dar există și opțiunea creării unei rețete proprii, totul compus din salate cu sau fără carne (de pui, vită, somon, ton), supe-creme, fresh-uri, limonade și iaurturi de fructe, fără conservanți, fără coloranți.

Mâncarea se prepară (de la spălarea legumelor și tăierea acestora până la dressing) în fața clientului, din legume proaspete și poate fi servită pe loc, luată la pachet sau comandată pe internet pentru a fi livrată.

Ideea principală din jurul business-ului este provocarea către consumator de a percepe salata nu ca și garnitură ci ca fel principal de mâncare și înțelegerea aspectului că mâncarea la cutie poate fi și sănătoasă.

Anul trecut, SaladBox a avut o cifră de afaceri de aproape 15 milioane euro, iar pentru 2016 se estimează un rulaj de peste 20 milioane de euro, cu atenție, produse cu preț mediu de 3,5 euro. Cu peste 40 de locații în țară, trei sferturi fiind francize, SaladBox atacă de anul trecut și piața internațională, fiind prezent deja în Germania și Ungaria, și urmând să se extindă în locații din UK, Algeria, SUA (Miami), Țările Scandinave și India.

La nivel național se intenționează atingerea pragului de 70 de unități.
De notat și faptul că Dani Isai este Ambasador Jamie Oliver în România, lucru ce implică apartenența la un program internațional de conștientizare a rolului unei alimentații sănătoase asupra calității vieții și implicarea activă în campanii de educație alimentară.

De asemenea, Dan Isai a fost “Antreprenorul anului 2015” pentru Ernst & Young.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Petean 155 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.