Marca USD, înregistrată din 2011 de „Ciobică”, vărul „regilor Cioabă”

Scena politică scoate la suprafaţă noi surprize. Se pare că, înainte de a se alia cu PNL, social-democraţii lui Victor Ponta preconizau o alianţă cu o grupare politică a romilor. Premierul trebuie să confirme sau să infirme dacă a avut discuţii cu Dorin Cioabă privind oferirea unui post de viceprim-ministru.

Un vice de la PSD Sibiu, proprietarul mărcii USD

„USD-Uniunea Social Democrată” este marcă înregistrată la OSIM încă din anul 2011 de către Ion Cioabă Mihuţescu, o rudă apropiată a clanului rom Cioabă, informeză publicaţia Expres Magazin.

Ion Cioabă Mihuţescu, cunoscut şi sub numele de „Ciobică”, era în 2010 vicepreşedinte la PSD Sibiu şi există informaţii că şi acum este un personaj influent prin staff-ul social-democraţilor sibieni. Un post TV a încercat să-l contacteze pe Ion Cioabă Mihuţescu, dar nu a obţinut vreo poziţie de la el.

Ce s-a urmărit în 2011

Este foarte interesant că numitul Ion Cioabă Mihuţescu a mai înregistrat o marcă „USP-Uniunea Social Progresistă”. Faptul că Ion Cioabă Mihuţescu a înregistrat mărcile USD şi USP ar putea fi interpretat şi ca o intenţie de a stoca, în scopul vânzării, mărci de posibile alianţe politice. S-a întâmplat şi în cazul USL, când marca a fost cumpărată de la un cetăţean care înregistrase mărci cu rezonanţă politică. Totuşi, ţinând cont de faptul că Ion Cioabă Mihuţescu era vicepreşedinte al PSD Sibiu, se pare că înregistrarea celor două mărci nu a fost întâmplătoare şi nici nu au fost înregistrate pentru a fi comercializate.

De ce a înregistrat un lider local al PSD cele două mărci? Se poate interpreta că exista poate un plan privind alianţe cu grupări politice închegate ale romilor. Practic, cele două mărci ar fi putut viza două alianţe: între PSD şi o grupare a romilor (USD) sau între UNPR şi o grupare a romilor (USP).

Premierul Ponta trebuie să ofere explicaţii

Ţinând cont de faptul că între PSD, UNPR şi PC s-a semnat protocolul privind înfiinţarea alianţei electorale USD, premierul Victor Ponta trebuie să ofere o serie de explicaţii. În primul rând dacă a preluat marca de la Ion Cioabă Mihuţescu. În al doilea rând, de ce nu a pomenit vreodată despre această marcă, înregistrată de un lider local al partidului pe care îl conduce. Şi în al treilea rând, dacă este adevărat că se află în discuţii cu Dorin Cioabă pentru ca romii să obţină un post de vicepremier în situaţia în care se rupe USL.

„Ciobică” i-a făcut curte şi lui Emil Boc

Ion Cioabă Mihuţescu este, conform informaţiilor obţinute din zonă, un potent om de afaceri. Şi care nu a ezitat chiar să-i facă ochi dulci lui Emil Boc, conform unei informaţii mai vechi din presa locală.

„Ciobică” a devenit cunoscut în 2006 în urma unui articol din România Liberă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Theo Marcovici 128 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.