ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Societate » Administratie » Marea prigoană politică: Boc dă afară 15.000 de şefi

Marea prigoană politică: Boc dă afară 15.000 de şefi

24 Apr 2009 redactia@cotidianul.ro | 30 comentarii | 3965 vizualizari
Rating:
4 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Miercuri, guvernul Boc a dat o ordonanţă ca să-i poată da afară pe toţi directorii din ţară ai instituţiilor centrale şi să pună în locul lor oameni ai PSD şi PDL. De joi au început să curgă deciziile de demiteri, care schimbă de la directori de şcoli până la şefi ai finanţelor judeţene. Executivul nu a dat o cifră a demişilor, dar se estimează 15.000 de schimbări din funcţii.
 
Emil Boc si Mircea Geoana
Mii de angajaţi ai statului, şefii serviciilor deconcemtrate din teritoriu au primit decizii de demitere din posturile pe care le ocupă acum, după ce, miercuri, Executivul a modificat Legea privind Statutul funcţionarilor publici printr-o ordonanţă de urgenţă, pentru a-i putea da afară.

OUG a fost publicată în Monitorul Oficial chiar în ziua în care a fost adoptată, adică miercuri, 22 aprilie. În zilele de joi şi vineri (23 şi 24 aprilie), deciziile de demitere au ajuns deja la cei vizaţi, iar în următoarele 30 de zile intră în vigoare preavizul impus de Codul Muncii pentru funcţiile de conducere, interval în care se vor desfăşura şi concursurile pentru desemnarea noilor şefi. Astfel, din cele 32 de zile de la data intrării în vigoare a actului normativ în care se desfiinţează funcţiile care conferă calitatea de conducător al serviciilor publice deconcentrate, primele două au fost alocate transmiterii scrisorilor de demitere.

"Funcţiile publice, funcţiile publice specifice, precum şi posturile încadrate în regim contractual, care conferă calitatea de conducător al serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale se desfiinţează în termen de 32 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei OUG", se arată în textul actului normativ. Aceeaşi prevedere se aplică şi pentru adjuncţii conducătorilor serviciilor deconcentrate.

La expirarea termenului de 32 de zile, aceste servicii vor fi conduse de un director coordonator, ajutat de unul sau mai mulţi adjuncţi. Ei vor fi numiţi prin act administrativ al ordonatorului principal de credite în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea căruia funcţionează serviciul. Ordonatorul trebuie să organizeze testul de evaluare a cunoştinţelor şi aptitudinilor manageriale, pe baza proiectelor de management. Evaluarea candidaţilor se va face de comisii formate din specialişti în domeniul respectiv. Din comisii va face parte şi câte un reprezentant al prefecturii din judeţul respectiv. Actul normativ precizează că funcţiile de conducere sunt exercitate în baza unui contract de management încheiat cu ordonatorul principal de credite, pe o perioadă de maximum 4 ani. Contractul - care este asimilat contractului individual de muncă - prevede, printre altele, obiectivele şi indicatorii specifici de performanţă.

Aceste servicii deconcentrate din teritoriu sunt în subordinea a 11 ministere şi înseamnă practic aproape toţi directorii de la nivel local, alţii decât cei din primării.

Pe lista lor se află, printre altele, direcţiile de sănătate publică, casele de asigurări de sănătate (care aparţin de Ministerul Sănătăţii), direcţiile pentru cultură, culte, patrimoniu cultural (Ministerul Culturii şi Cultelor), comisariatele pentru Protecţia Consumatorilor şi oficiile teritoriale pentru IMM-uri şi cooperaţie (Ministerul pentru IMM-uri). La Ministerul Muncii sunt direcţiile de muncă şi protecţie socială, inspectoratele de muncă, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, casele de pensii, inspectoratele sociale regionale şi compartimentele judeţene de inspecţie socială, agenţiile de prestaţii sociale.

Ministerul Educaţiei are inspectoratele şcolare judeţene, iar Secretariatul General al Guvernului - direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, direcţiile de statistică regionale şi judeţene şi inspectoratele teritoriale şi regionale de stat în construcţii. Ministerul Tineretului şi Sportului are în subordine direcţiile judeţene pentru sport, direcţiile judeţene pentru tineret, complexurile sportive naţionale şi municipale, cluburile sportive municipale şi orăşeneşti, casele de cultură studenţeşti, iar Ministerul Finanţelor -direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, secţiile judeţene ale Gărzii Financiare şi cele ale Agenţiei de Administrare Fiscală.

În subordinea Ministerului Agriculturii sunt direcţiile judeţene pentru agricultură şi dezvoltare rurală, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, centrele judeţene de plăţi şi intervenţie pentru agricultură, oficiile judeţene de consultanţă agricolă, oficiile de plăţi pentru dezvoltare rurală şi pescuit. Ministerul Mediului răspunde de agenţiile regionale şi judeţene de protecţie a mediului, comisariatele regionale şi judeţene ale Gărzii de Mediu şi de direcţiile de ape regionale şi judeţene ale Autorităţii Apele Române.

Fiecare instituţie şi-a făcut treaba şi a trimis deciziile de concediere. Cele mai multe schimbări se vor face la nivelul Ministerului Educaţiei, care va destitui 10.000 de oameni care ocupă funcţii de conducere, directorii de şcoli, şefi şi adjuncţi ai inspectoratelor şcolare şi ai caselor corpului didactic. În cazul particular al Educaţiei, noii şefi vor fi numiţi după doar 15 zile. Din structura subordonată Ministerului Agriculturii vor fi date afară 756 de persoane cu funcţii de conducere, cea mai mare parte de la direcţiile agricole judeţene şi de la Romsilva. De la instituţiile subordonate Ministerului Muncii vor zbura în jur de 500 de oameni (de la direcţiile judeţene, inspectorate teritoriale, case de pensii etc.), iar din instituţiile care ţin de Ministerul Mediului vor mai pleca 125 de persoane. De la Fisc vor pleca 565 de oameni, iar de la direcţiile de sănătate publică din subordinea Ministerului Sănătăţii vor mai pleca doar 20-22 de oameni, pentru că aici s-a făcut deja o reorganizare acum câteva luni. Cei 37 de directori ai direcţiilor pentru Cultură, din subordinea Ministerului Culturii, vor fi demişi, la fel ca şi 154 de persoane cu funcţii de conducere din subordinea Ministerului Tineretului şi Sporturilor. Deşi i s-a cerut public, Guvernul nu a prezentat până acum numărul total al celor care vor fi schimbaţi din funcţii, dar se estimează până la 15.000 de demiteri.


Noii şefi vor avea leafa cu cel puţin 300 de lei mai mică

Noii şefi ai structurilor deconcentrate vor putea avea venituri mai mici, atât la nivelul salariului de bază, cât şi al sporurilor. Potrivit noii OUG, “remunerarea şi celelalte drepturi se stabilesc prin contractul de management la nivelul maxim al salariului pentru funcţia de consilier gradul IA din cadrul ministerelor şi al altor organe centrale de specialitate, la care se adaugă toate drepturile prevăzute de lege pentru funcţiile de conducere de director, respectiv director adjunct. Persoanele beneficiază de sporul de vechime şi de celelalte sporuri, în condiţiile prevăzute de legislaţia muncii şi de legislaţia aplicabilă autorităţii sau instituţiei publice”.

Dacă până acum nivelul maxim de salarizare, aferent salariului de bază era de 2.051 lei, aferent funcţiei de consilier superior, noii şefi vor putea avea un salariu de bază de maximum 1.739 lei, corespunzător funcţiei de consilier gradul IA. Deci la nivelul salariului de bază, noii directori vor avea cu circa 300 de lei mai puţin la leafă.

În plus, indemnizaţiile de conducere aferente fiecărui post de conducere va fi stabilit de ordonatorul principal de credite până la procentul maxim existent până acum. Cu alte cuvinte, este posibilă o scădere a sporurilor. De exemplu, un director general avea indemnizaţie de 50% din salariu, iar un director general adjunct - de 40% din salariu, acum însă se poate propune şi un procent mai mic.

Sindicatele vor să conteste ordonanţa

Sindicatele contestă decizia Guvernului. Potrivit lui Bogdan Hossu, preşedintele Cartel Alfa, aceste schimbări sunt pur politice şi nici nu respectă prevederile Codului muncii. “Această descentralizare se poate face pentru anumite compartimente, dar pentru Inspecţia Muncii cu siguranţă nu se poate, pentru că această instituţie care trebuie să fie un controlor obiectiv va fi subordonată politic mafiilor locale”, spune Hossu. Acesta a spus că va ataca ordonanţa în contencios administrativ, va sesiza Curtea Constituţională, dar şi Organizaţia Internaţională a Muncii, pentru că “proiectul de act normativ nu a fost supus dezbaterii nici în comisiile de dialog social, nici în CES”. În plus, mai spune Hossu, “orice reorganizare, ca o disponibilizare colectivă, se face prin procedura din Codul muncii, mai ales că cei disponibilizaţi fac parte din Corpul funcţionarilor publici şi în care s-a investit cel puţin doi ani, prin cursuri la INA”, ceea ce nu s-a întâmplat. Şi liderul Sindicatului Naţional al Funcţionarilor Publici (SNFP), Sebastian Oprescu, a spus că, luni, va sesiza Avocatul Poporului în vederea atacării la Curtea Constituţională a ordonanţei. Ministrul Muncii, Marian Sârbu, a declarat că funcţionarii publici care vor fi destituiţi peste 30 de zile pot rămâne în sistemul public dacă îşi doresc acest lucru, însă pe funcţii de execuţie şi nu de conducere. “Nimeni dintre cei care vor să muncească în sistemul bugetar nu-şi va pierde locul de muncă. Însă ei trebuie să înţeleagă că nici un stat nu poate garanta funcţii de conducere, poate să garanteze funcţii de execuţie", a mai spus Sârbu. Ministrul a explicat că noii manageri vor fi puşi pe funcţii printr-un contract de management negociat şi că ei vor lucra în sfera economică.

 

 

 
 
Cotidianul.ro va recomanda portalul MONEY.ro si MONEY WEB TV.
 
Abonare Newsletter
 
 
 

30 comentarii

 
1
Maliutascuratov 24-Apr-2009 20:35
JOS PALARIA !
Asta seara la Tv domnul geniu al creierilor romanesti , Cristian Tudor Popescu, a spus : BECALI A FOST ELIBERAT DIN AREST PENTRU CA A PREZENTAT O FOTOGRAFIE IN CARE APARE EL ALATURI DE BASESCU SI PE CALE DE CONSECINTA NU POATE FI CONSIDERAT UN PERICOL PUBLIC ??!! HALAL GANDIRE !
2
isul 24-Apr-2009 20:39
Tariceanule,Orbanule,Crinule.........!!
Bagati bine le cap,visurile voastre de"suntem la putere"si facem cum credem s-au spulberat.Ati crezut prost si ati procedat prost, plantand in posturile cheie numai liberali,dandu-i afara pe pd-isti in special,adica cei ce v-au dat,fara o verificare prealabila,sceptrul puterii.Mai mult ati raspuns sfidator la toate propunerile de colaborare.Acum vedeti unde va adus capul lui Patriciu?Vina este numai a voastra,poate sa filozofeze Orban sau sa cante si din tambal,raul e consumat si a venit ora decontarilor.Vorba aia si fudul si..a fost prea destul!
3
2visible 24-Apr-2009 21:39
-
deci pana la urma aia 15 000 de specialisti nu sunt o fantezie...
4
isul 24-Apr-2009 23:50
Ba da!
Numai ca nu sunt specialisti ci doar niste clienti ai lui Tariceanu,Orban,Crin,Hasoti,Norica&Patriciu.Sp ecialisti cu diplome false.
5
mettyec 25-Apr-2009 00:18
Apartenenta politica conteaza
Deci nici la PNL, nici la PDL nici la PSD nu conteaza competenta profesionala: directorul in primul rind trebuie sa aiba o aparteneta politica adecvata si apoi mai vedem noi. Parca asa era si la PCR sau ma insel eu?.
6
misterfox 25-Apr-2009 00:33
Capul tau,capotul blondei de la
isul (24-Apr-2009 20:39)
Tariceanule,Orbanule,Crinule.........!!< /strong>
Bagati bine le cap,visurile voastre de&quot;suntem la putere&quot;si facem cum credem s-au spulberat.Ati crezut
integrare, Mitzo!
Adanca cujetarea, demna aberatiile Robertei Anastase , ai dat pe organul bucal.
Apanajul talibanilor pedelisti a fost si este tupeul colosal, vecin cu alte manifestari si patologii descrise in tratatele de specialitate.
Desigur, cea mai mare epurare sociala din Romania, pe criterii de apartenenta politica, din 1946 pana astazi, care este in mod evident de sorginte bolsevica , va fi foarte greu de explicat la Bruxelles de catre broscutza oac-oac boc-boc si de catre buhaiul baltii basecu .
Dar nu-i problema asta .
Atat timp cat mai este de furat in Romanika Banana, asta nu se poate face decat in mod organizat ,impreuna cu fratiorii de ideologie bolshevica , asa ca tanti Europa sa se duca putin in ma-sa pentru ca FSN taie si spanzura in Romania , in 2009 .

Cat despre gargarele cu pioneze ale lui Boc & Compania de zgomote PDL despre descentralizarea administrativa , statutul functionarilor publici, inamovibilitatea acestora in stilul magistratilor, si alte goange si gogoase nerusinate, doar atat :
SA VA FIE RUSINE OBRAZULUI !

IAR IN NOIEMBRIE ,la ULTIMUL BAL, O SA VA FIE FOARTE, FOARTE GREU ....
7
Corson 25-Apr-2009 01:17
Cei 15000 de speciali-sti
misterfox,
Pe Bruselsex o sa-i doar-n sex de cei 15000 de specialisti ai Conventiei Democrite, pe care-i retrogradeaza boc-poc-trosc-pleosc-fleosc. Ca sa-i inlocuiasca cu alte conturi bancare.

Cit despre furat in Romania (si oriunde) trebuie sa fi Radu Vasile sa crezi ca nu mai e nimic de furat. Adica seful celor 15000 mii.

N-am date, dar cred ca cel mai sarac prim-ministru post-decembrist e poetul Mischie (Ciorbea nu se pune, ca era prea ocupat sa semneze condica de prezenta ca sa mai fie si prim-ministru, iar Boc e Ciorbea 2). In afara de faptul ca fi-su a ajuns personaj monden, pentru putin timp, nici sa-si expuna ghiulul la TV, in prime time, n-a fost in stare.
8
Cata 25-Apr-2009 07:07
vrajeala!
se schimba dracu cu tac'su. peste o luna dupa ce lumea a uitat de marea initiativa boculiano-geoanista isi vor pune baietii si fetele lor.

fereste-ma Doamne de harnicia prostilor!
plecati dracului in congo! cu dracu de mina...
9
Periscop 25-Apr-2009 09:55
Care epurare ca in 46, gogule?
misterfox (25-Apr-2009 00:33)
Capul tau,capotul blondei de la
integrare, Mitzo!
Adanca cujetarea, demna aberatiile Robertei Anastase , ai dat pe
Faptul ca niste pilosi care ard gazul de pomana si iau si un camion de bani, se impotrivesc reformelor, fac cum ii taie capul, nu iau nicio masura ca tu contribuabil cinstit sa nu mai stai la cheremul unor functionari "zelosi" pe care i-a fatat ma-sa in functii de conducere, o numesti tu epurare? 15 mii de incompetenti care practic iti fura tie banul din buzunar asta e epurare? De ce? Pentru ca sunt ai vostrii pusi de ai vostrii? Sa fie numiti altii cu contracte clare de management cu obiective trasate clare nu teoria arderii gazului.
10
rxctps 25-Apr-2009 11:29
Vine campania electorala!
Si trebuiesc platite datoriile.Te apuca ameteala cand te gandesti ce smenuri vor face flamanzii pedelisto-pesedisti!Cinci si respectiv trei ani de foame care trebuie potolita.Valeu muica ce ospat!La multi ani si sa ne pazim buzunarele mai bine,ca ce ne-au talharit astia de pana acum a fost o nimica toata!In rest prostii aplauda...
11
Sevraj 25-Apr-2009 15:06
Ba e tocmai invers...
De la aprox. 1700 RON la peste 2000 salariu de baza. Pana acum erau platiti cu bani de judet si acum sunt platiti ca la ministere. Cred ca documentarea faca 80% din munca de jurnalist, nu copiatul din Monitorul Oficial fara sa intelegem nimic!
12
Loda 25-Apr-2009 16:56
Draga Periscop
Vezi ca vorbesti discutii;un functionar public are o fisa a postului si trebuie sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu pentru care ia salariul.Ca o face din tot sufletul sau lentissimo, ca o face cu eficienta mai multa sau mai putina,asta intr-adevar ramane de discutat.Dar sa spui ca ,,,se impotriveste reformelor" ? Caror reforme domne? Daca se impotriveste sarcinilor de serviciu exista legi dupa care pot fi sanctionati conform Codului muncii pana la desfacerea contractului de munca.Cine-i tampitul sa-si joace postul si painea si sa riste sa fie dat afara doar de dragul de a se ,,impotrivi reformelor"???
Si sa-ti mai supun ceva atentiei : 15 000mii de functionari publici vor trece pe functii de executie.Lasand la o parte faptul ca nu vad cum s-ar putea face asta de vreme ce Bocut tocmai a mai dat o ordonanata care blocheaza TOATE POSTURILE din sistemul bugetar, asta inseamna ca, normal, cei 15 000 vor fi retribuiti conform noilor posturi.In acelasi timp mai intra in sistemul bugetar un nou lot de 15 000de oameni, noii manageri, platiti bine, cu indemizatii de conducere, deci o noua povara bugetara.Si acum intrebarea : cum se impaca acest lux pe banii publici(deprimant de putini) cu politica de austeritate predicata de premierul Boc din ianuarie incoace? Asa-i ca, din nou,una spunem si alta fumam ?
13
Periscop 25-Apr-2009 20:19
Cuconita
Loda (25-Apr-2009 16:56)
Draga Periscop
Vezi ca vorbesti discutii;un functionar public are o fisa a postului si trebuie sa-si
Vad ca ai muscat nada (din titlu) si pomenesti acilea de functionari publici (ca si cum ar fi sute de mii), dar vezi ca nu e vorba decat de sefi care daca sunt ai altora pot oricand sa "talpuiasca" deciziile de sus sau sa le faca sa ajunga taman invers jos (pana se prind aia de sus, treaba e si stricata). Eu unul vreau sa stiu clar peste patru ani cine merita sa incaseze papara (de sus pana jos), nu sa ma las pacalit de Tariceanu (cand o veni peste patru ani iar la putere, (sau Crin, ma rog), ca a fost vina doar a ministrilor si secretarilor de stat cand de fapt si directorasii au avut vina lor si pentru asta (ca s-iau facut "datoria") Tariceanu (sau Crin, ma rog) sa le mai mareasca leafa( si asa nesimtita) pentru "merite deosebite".
14
misterfox 25-Apr-2009 20:52
Periscop, capu\' la cutie !
Este vorba de epurarea pe baza de carnetul rosu de partid ,asa k nu mai face pe personajul lui Dostoievski.
Prietenii stiu de ce....

Nu-si inchipuie nici macar marinarii sechestrati pe coverta in largul Somaliei, ca toate personajele competente si toti managerii eficienti care vor trage lozul castigator si apoi vor lua locul actualilor scribalai , harztogari ,arhivari , directori de scoli si de aziluri, de cimitire si de circumscriptii financiare din deconcentrate vor fi altceva decat lipitorii de afise si aplaudacii din FSN ( PDL +PSD).

Sper sa te ajute neuronul tau chior sa pricepi.

Desi,baiate, tu ori esti martian ori esti marinar, deci nu pricepi nimic din ce se intampla pe Pamant , in Romanika Banana.
Totusi , decat sa executi \' giocco di mano \' pe tastatura , mai bine ia-ti o revista glossy cand mai intri in cart si dete-te placerilor intelectuale potrivite IQ -ului tau .
15
Periscop 25-Apr-2009 21:19
Ptiu, ptiu! Mi-am scuipat in san.
misterfox (25-Apr-2009 20:52)
Periscop, capu' la cutie !
Este vorba de epurarea pe baza de carnetul rosu de partid
Ce ma sperii eu de "epurarea" asta la nivel inalt. Ce mai, e mai ceva ca pe vremea lui Stalin, ce zici tu de 46? Miine ii vor impusca pe toti pe stadion. Ai grija ca esti primul vizat. Astia stau cu ochii pe IP-ul tau ca pe butelie. Vezi ca neuronii se tin in cap, nu in fund, asa ca mergi rapid la medic. Se pot rezolva si cu neuropshihice. Ceva neuropsihice tot iti trebuie, ca prea ii credeti voi pe toti idioti. Vezi-ti bre de pensie, ti-ai trait traiul, ti-ai mancat malaiul. Lasa istericalele astea, ca nu te crede nici dracul. Auzi epurare la "incompetenti". De douaj'de ani urlati ca institutiile statului nu-si fac treaba si cand cineva vrea sa faca ordine sariti in apararea tuturor borfasilor.
16
misterfox 26-Apr-2009 00:01
Esti K Rich Marinaru'?
Periscop (25-Apr-2009 21:19)
Ptiu, ptiu! Mi-am scuipat in san.
Ce ma sperii eu de &quot;epurarea&quot; asta la nivel inalt. Ce mai, e mai
ia mai bine niste alkaseltzer sa-ti treaca mahmureala....

totusi, de ce urasti atat de mult pe toata lumea???
esti vre-un complexat ? ai probleme cu capul ?
de ce subconstientul tau face ce face si o da pe ''neuropshice''?
cauta-te omule la babe si la doftori, sau la vrajitoarele lu' Nutza si nu mai iesi cu ura ta enorma in fata lumii ..ca ne speriem de tine
esti respingator ....

17
rsumy 26-Apr-2009 03:18
Marea prigoană politică: Boc...
Durea-m-ar în cot de durerea Directoraşilor demişi...

rsumy
18
Loda 26-Apr-2009 08:23
Periscop
Ce spui tu nu spui rau dar esti idealist dincolo de limite sau nu traiesti in tara ? Tu chiar crezi ca ,,pleaca ai vostri,vin ai nostri" la proportia la care se face acum,va duce la analizarea raspunderii cuiva? de 20 de ani lucrul acesta se practica (la fiecare schimbare de putere,edrept, la proportii mai mici) ai vazut vreun fost director analizat la ,,raspundere" Nici macar un secretar de stat sau un ministru iar daca acum itit inchipui ca va fi altcumva,inseamna ca ,din start am avut dreptate, esti idealist.
Dar nu mi-ai spus nimc despre aspectul financiar al problemei pe care ti l-am semnlat : este sau nu o masura de politica de austeritate incarcarea bugetului cu inca 15 000 de salarii si....bune ? Nu ,nu am muscat nici o nada, toti sefi de deconcentrate din tara se ridica la vesela cifra de a[pproximativ 15 000.
19
lupulescu 26-Apr-2009 09:37
Rolul nefast al presei oligarhice.Adevar
Rolul nefast al presei oligarhice.Adevarul privind OU a cinstitului Emil Boc

Adesea noi inocentii cadem victima informatiilor din pressa si TV-urile mogulilor.

Este bine a fi informati daca nu direct cel putin credibil.

In concluzie intrebarile puse de dv.sunt false intrebari deoarece pentru posturile numite de dv.nu exista in OU referiri.

OU pe care tonomatele o discuta calomnios pentru a intarta oamenii de buna credinta se referera la transformarea doar a sefilor de la invatamant,sanatate,agricultura,mediu etc din directori in manageri.
Fostii directori pot participa sau nu la concurs si pot lua postul sau nu.

managerul are un plan de mamagement pe 4 ani si trebue sa dea si dovada de loialitate pentru guvern.Adica,aici sa fie loial guvernului(aici s-ar putea vorbi de loialitate politica).
Este si normal,acesti manageri-administratori vin odata cu guvernul si dupa 4 ani daca nu mai este ales guvernul pleaca impreuna.Exact asa se intampla in USA dupa alegeri se schimba atat administratia centrala cat si locala.
Lucrul acesta s-a facut si la noi din 1989 dar camuflat sub forma falselor numiri dupa asa numita competenta si concursuri trucate.Daca dupa PSD venea PNL se schinbau toti,fara a recunoaste criteriul politic,apoi iar se PSD-rizau la fel.
De fapt aici se schimba ipocrizia si minciuna printr-o afirmatie cinstita ca administrtia centrala are nevoie de administratie locala loiala pentru a putea aplica propriul program de guvernare.
Deci cinstit.

Nu este vorba de directorii de spitale,scoli chiar daca presa mogulilor care vor sa destabilizeze statul acrediteaza aceste minciuni pentru capital politic ci de Inspectorul sef la invatamant,medicul sef de sectie sanitara si apoi la fel in alte domenii.Aceste domenii oricum vor fi descentzralizate in curand si guvernul vrea sa aiba garantia ca se va aplica programul lor de guvernare.

Zarva,semanrea anxietatii si a disperarii,speculatiile liberale de tipul rechinismului avocatesc al PNL sunt doar reactionarism,oprirea oricarei reforme,asa cum se intampla si cu legea salarizarii unice ,legea descentralizarii.
Adica nimic sa nu se schimbe nimic,Romania sa ramana pe loc si doar sa fie exploatata,sa se dea pomeni electorale si politicienilor oligarhi sa le mearga bine.

Aceasta este realitatea,o realitate ponderata si in folosul reformarii administrative si politice a tarii.
Aceasta este politica Excelentei sale Presedintele
caruia acuma nu i se mai opun indivizi sociopati de tipul lui tariceanu




20
Periscop 26-Apr-2009 09:43
Nu stiu si nu ma intereseaza
Loda (26-Apr-2009 08:23)
Periscop
Ce spui tu nu spui rau dar esti idealist dincolo de limite sau nu
daca pleac-ai nostrii, vin ai nostrii. Eu stiu un singur lucru: ma izbesc de functionari aproape zilnic si ma umilesc la ghisee, imi cer tot felul de hartoage justificative si copii la acte pe care ei le au pe calculator la ei (fise fiscale, bilanturi, date firme, date persoane fizice, platitorii de CAS si CASS, someri) si tot ei imi cer adeverinte, copii dupa certificate de inmatriculare etc etc (ma doare capul). Nu mai zic ca daca mergi la ghisee diferite fiecare hartogar iti cere altceva. Te fac sa pierzi timpul aiurea, sa injuri ca un birjar. Cine poarta vina aici? Nu directorii lor care freaca menta in loc sa analizeze amanuntele astea si sa conceapa proceduri clare si daca se poate cat mai simple, sa-si instruiasca dracu odata subalterinii sa aiba respect fata de contribuabil pentru ca de la el isi iau salariile? Afara cu ei pana vor ajunge unii care se vor ocupa de treburile astea. daca facea si Tariceanu treaba asta il pupam. Astia (functionarii) traiesc tot in comunism si le-a intrat lor in cap ca sunt reprezentantii statului care e cel mai tare in parcare si muritorii de rand trebuie sa faca sluj in fata statului, de fapt in fata lor ca, "slujbasi" ai statului (de unde sa le intre in cap ca de fapt trebuie sa fie slujbasi ai contribuabilului). Uitati-va si la casele de pensii cat de umiliti sunt batrinii aia cu tot felul se sicane.
21
Periscop 26-Apr-2009 10:00
Poate n-am inteles
lupulescu (26-Apr-2009 09:37)
Rolul nefast al presei oligarhice.Adevar
Rolul nefast al presei oligarhice.Adevarul privind OU a cinstitului Emil Boc

Adesea noi
Esti imoptriva contractelor de management? De ce? La o societate comerciala asta e baza "performantelor". De ce n-am considera statul ca o societate comerciala mai mare (in definitiv tot venituri si cheltuieli gestioneaza)? Deci astea sunt obiectivele stabilite de Adunarea Generala a Actionarilor (in cazul societatilor comerciale), respectiv a Parlamentului (prin aprobarea progranului de guvernare, in cazul statului), asta trebuie sa faca. Nu le face, afara!
22
Cepeca 26-Apr-2009 12:39
Este mult mai mult decat atat.
Ca se schimba un director cu alt director nu este o problema, daca privesti din afara, daca insa iti arunci privirea asupra problemei din'nauntrul acesteia, atunci se schimba datele. Cand schimbarea are loc politic, avand formulat un principiu al schimbarii, principiul enuntat de Boc (si PSD) fiind cel al "fidelitatii fata de echipa de guvernare", atunci datele problemei capata alte valori.

Fiecare dintre structurile guvernamentale teritoriale se constituie intr-o unitate independenta (este coordonata) sau semi-independenta (este condusa) de autoritatea centrala (ministerul, Guvernul, agentia). Daca mai are si calitatea de ordonator de credite (secundar, tertiar) independenta are valori mai mari. De aici apare si o consecinta: directorul este un manager care si-a ales (adus) o echipa (tot principiul fidelitatii !) cu care sa lucreze. Demiterea conducatorilor acestor institutii trebuie tradusa prin demiterea, pe principiul dominoului, tuturor celor care au lucrat cu respectivul conducator: secretari, purtatori de cuvant, contabili sefi (acolo unde au), specialistii in resurse umane, specialistii din compartimentele de integrare europeana si de gestionare a fondurilor comunitare (acolo unde exista) etc. Practic, functie de marimea structurii respective, demiterea conducatorilor pe principiul fidelitatii duce la demiterea a peste 50% din functionarii existenti. Daca este sa fim corecti, putem aprecia ca o astfel de actiune duce la demiterea a aproape sau peste 100.000 de functionari publici. Chipurile, astia sunt protejati de lege !

Se pune intrebarea: de unde vor veni cei care inlocuiesc ? Tot din sistem. De cele mai multe ori. Fie, intre timp, cei care isi declara fidelitatea fata de PD-L sau PSD (functie de apartenenta politica a stapanului care numeste) cei "demisi" castiga interviul de numire pe functie.

Ramane totusi problema evaluarii. Cei demisi nu au fost evaluati. Cei care le vor lua locul sunt apreciati doar pe baza fidelitatii. Ca la nebuni.
23
misterfox 26-Apr-2009 13:22
Bai Laparoscop , fii atent !
Periscop (26-Apr-2009 09:43)
Nu stiu si nu ma intereseaza
daca pleac-ai nostrii, vin ai nostrii. Eu stiu un singur lucru: ma izbesc de
Asculat comanda la mine :
La loc comanda , soldat !

Ia fa tu un gratios la dreapta -m'prejur (daca ai facut armata, te rog comenteaza, dar precizez ca nu esti decat un recrut prost) si linge unde ai scuipat, caci s-a schimbat modificarea , ca mai jos :

Preşedintele Traian Băsescu critică public Guvernul pentru adoptarea ordonanţei prin care şefii din ţară ai instituţiilor centrale vor fi daţi afară, dându-se astfel undă verde înlocuirii acestora cu reprezentanţii PSD şi PDL.
Prezent sâmbătă la Cluj, la congresul UDMR, şeful statului i-a trasmis un mesaj premierului Emil Boc, aflat şi el în sală: „Am speranţa că cele două partide aflate la putere vor mai reflecta asupra proaspetei ordonanţe cu privire la unităţile descentralizate”. De altfel, de-a lungul discursului său, Băsescu a criticat execesiva centralizare a statutui român, unul care are încă o administraţie nemodernizată. „De prea multe ori, deciziile se iau departe de comunităţile pe care le vizează, undeva, la Bucureşti.

Şeful statului le-a cerut celor două partide aflate la guvernare să mai reflecteze asupra ordonanţei prin care acestea şi-ar aduce oamenii în fruntea deconcentratelor.
Preşedintele Traian Băsescu critică public Guvernul pentru adoptarea ordonanţei prin care şefii din ţară ai instituţiilor centrale vor fi daţi afară, dându-se astfel undă verde înlocuirii acestora cu reprezentanţii PSD şi PDL.

Hai baga, bah , laparoscop prezidential !
24
Loda 26-Apr-2009 13:27
Periscop
Da, domne, ok, ai dreptate asa este cum spui, nu am cum sa te contrazic; dar imi dau voie sa te intreb : in ultimii 20 de ani a fost vreodata altfel ? In timpul Conventiei cea ultrademocratica functionaruul a fost cumva servitorul cetateanului ? Dar in perioada de glorie a DA, s-a sesizat o mica schimbare ? Nope ! Si ce te face sa crezi ca ACUM va fi altfel, ca numitii de PSD(aceeasi din 1990-1996,200-2004) sau din PDL(1996-200,2004-2007)se vor schimba si brusc vor deveni functionari occidentali ? Vezi, in asta consta idealismul tau, ca crezi tot ce ti se predica, inclusiv prostia spusa de BOc, ca actualii ,,nu fac fata ritmului impus de ministru" My God !!!!Care ritm, ca deocamdata de trei luni isi dau cu stangu-n dreptu spre disperarea poporului electoraL ? :)
Tot nu mi-ai raspuns : e bine ca in loc de 15 000 bugetari sa platim 30 000? E ,,auster"? Dar de pozitia domnului Basescu ce zici ? Sa mai ,,coafam" un pic ordonanta, pe ici ,pe colo prin punctele esentiale ? o fi dansul susutinatorul vechilor directori sau isi da seama ca s-a sarit calul?
25
Loda 26-Apr-2009 17:04
Uite, draga Periscop
Nu-i pacat de munca ta si a altora de pe aici ca sa argumentati OU cu directorii? A stranutat domnu presedinte si s-a ,,iluminat\" Boc(a cata oaraZ
26
Loda 26-Apr-2009 17:05
continuare
De pe Hotnews:
,,Ordonanta ce prevede demiterea directorilor si adjunctilor din institutiile deconcentrate ar putea fi \"reanalizata\", dupa ce Traian Basescu a afirmat ca reprezentantii partidelor de la guvernare ar trebui \"sa mai reflecteze\" la actul normativ. Anuntul a fost facut de liderul PDL Dolj, Radu Berceanu, care a adaugat ca o discutie in acest sens ar putea avea loc la inceputul saptamanii viitoare, in cadrul Consiliului de Conducere al aliantei PSD-PDL. \'\'
27
Periscop 26-Apr-2009 17:39
Auzi, ba?
Periscop (26-Apr-2009 09:43)
Nu stiu si nu ma intereseaza
daca pleac-ai nostrii, vin ai nostrii. Eu stiu un singur lucru: ma izbesc de
Nu te da mai tampit decat esti. Cred ca in postarile mele mi-am exprimat clar principiile cu privire la problema asta . Ca Basescu e idiot si de dragul a 15000 de voturi o da pe langa gard nu ma intereseaza. Pricepi? Cu privire la Basescu ma intereseaza doar modul idiot, parsiv, securistic in care il atacati legandu-va si de ce a facut si de ce nu a facut, de ma-sa de tac-su si de toate rudele si ca rahatii astia ai voicuvantului incerarca sa creeze vid in optiunile electoratului astfel incat in fruntea tarii sa ajunga cine vrea muschii lor. Din acest punct de vedere cred ca voi opta pentru Duda. In 1990 mi-am batut gura de pomana cu intentiile Iliescului de a conserva comunism-securismul, acum sunt sigur ca imi bat gura de pomana sa arat ca "creatiile" lui Iliescu vocu'patriciu'vantistii vor sa pina mana pe tara asta DE TOT. Pentru ca n-o sa ma lamuresti niciodata ca Patriciu, Boroianu, Orban, Crin nu au fost "sculele" lui Iliescu infiltrate in PNL-ul lui Campeanu pentru ca atunci in 1990 liberalii erau cei mai periculosi (chiar decat taranistii) pentru jigodia aia de Iliescu si "structurile" lui (ale de l-au invins pe Constantinescu si care acum vor puterea pentru VESNICIE. Pricepi? Atunci in 1990 am avut dreptate. Sunt sigur ca si acum am. Numai politrucii ca tine ma vor ataca din toate puterile.
28
Periscop 26-Apr-2009 17:54
Daca vor proceda asa
Loda (26-Apr-2009 13:27)
Periscop
Da, domne, ok, ai dreptate asa este cum spui, nu am cum sa te
ii bag in ma-sa. Dar nu pot sa stau si sa "sper",pe dracu sa ma ia,ca nu se va schimba nimic in tara asta, Nu pot sa stau nici ca voi sa gicacontresc incontinuu pentru ca eu am anumite "afinitati"si sa consider inainte de a se infiinta un guvern (asa cum au facut-o voicu vantistii) ca, sine die, astia vor fi idioti. Deocamdata doua chifle le-au dat, sa vedem efectele. Ati vazut, la ordonanta Pogea am dat inapoi, asa cum a iesit e o idiotenie (raman la concluzia ca singura solutie e impozitarea la cifra de afaceri cu incurajarea investitiilor in primii ani pentru ca astfel nu mai are rost sa-si umfle cheltuielile, ca asat fac evazionistii). Voi staaati cu ochii pe televizoare si ziare si cum va arunca astia un titlu "fantastic, bombastic" sau comentarii trase de par in favoarea "favoritilor" vostrii le relansati si le amplificati. Scart! Ne vom mai intalni.
29
Loda 26-Apr-2009 18:37
Periscop;
Asa-i ca esti tanar ?
,,Ne vom mai intalni." Aceasta e o amenintare sau o promisiune? Mi-ar placea sa fie ultima varinata :)
30
Periscop 26-Apr-2009 18:38
Promisiune
Loda (26-Apr-2009 18:37)
Periscop;
Asa-i ca esti tanar ?
,,Ne vom mai intalni.&quot; Aceasta e o amenintare sau
......
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
Citeste si:
 
 
 
 
 
 
ADMINISTRATIE

Drepturile copilului, după 20 de ani

Scăderea cu 28% a ratei mortalităţii la copiii de sub 5 ani şi accesul la surse îmbunătăţite de apă sunt realizări ale ultimelor două decenii, datorate adoptării Convenţiei cu privire la Drepturile Copilului.

Sindicaliştii, grevele şi pagubele

18 Noi 2009 | 0 comentarii
Liderii sindicali nu au avut de tras ponoase atunci când companiile Ministerului Transporturilor au suferit uriaşe pagube în urma grevelor.

Locuinţele de protocol, la secret

RA-APPS refuză să răspundă şi la cea de-a treia solicitare a agenţiei NewsIn de a face publică lista persoanelor care au primit locuinţe de serviciu şi de protocol de la preluarea mandatului de către actualul guvern.

Bucureştenii au tratat greva de la metrou cu pasul

Greva angajaţilor de la metrou a zăpăcit marţi tot traficul din Capitală. Autobuzele au zăcut pe trasee ori n-au putut opri în staţii, bucureştenii şi-au rupt hainele ca să prindă câte un loc pe scara tramvaielor şi, când n-au mai avut răbdare, au luat-o pe jos. Din cauza apelurilor care anunţau întârzierile la serviciu, timp de câteva minute au picat şi reţelele de telefonie mobilă.

România, codaşa UE în clasamentul percepţiei asupra corupţiei

17 Noi 2009 | 0 comentarii
2009 este primul din ultimii şapte ani în care nu au fost înregistrate progrese în lupta anticorupţie, a declarat marţi directorul Transparency România, Victor Alistar. România revine astfel pe ultimul loc în clasamentul statelor din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte percepţia generală asupra corupţiei,
 
ARTICOLE SIMILARE
 
 

Spatiile publicitare F5 sunt administrate de