Momentele magice ale Festivalului Enescu continuă

Concertul de deschidere a Festivalului de anul acesta, cu Orchestra Română de Tineret, dirijată de Kristjan Järvi, a fost un adevărat succes, cu mare priză la public. O orchestră în vogă şi în plină ascensiune, care a cucerit prin sunet energie şi frumuseţe. Dirijorul Kristjan Järvi, de 43 de ani, un adevărat vulcan viu, cu bucuria sa de a dirija, a reuşit să facă un eveniment memorabil. Cu multe ieşiri la rampă, alături de soprana Jennifer O’Loughlin, contratenorul Max Emanuel Cencic, baritonul Daniel Schmutzhard şi excelentul Cor al Filarmonicii George Enescu sub conducerea lui Iosif Ion Prunner.

Zubin Mehta dirijând de pe scaun Israel Philarmonic Orchestra

Carmina Burana de Carl Orff a entuziasmat publicul, astfel încât, la final, au existat ovaţii în picioare, chemări repetate la scenă şi bisuri.

A impresionat melomanii, încă o dată, cu magia sa Zubin Mehta, la pupitrul Orchestrei Filarmonice din Israel. O orchestră reputată, sub conducerea unui maestru al baghetei, Zubin Mehta. Lucrarea de Bruckner a readus patosul pe care îl ştiam.

Dirijorul Kristjan Jarvi la pupitrul Orchestrei Române de Tineret

Încă o dată acest gigantic dirijor a arătat că îşi iubeşte profesia şi a oferit o lecţie despre ce înseamnă să fii un mare artist.

Maestrul Zubin Mehta a venit la Festivalul Enescu în ciuda unei intervenţii avute recent la genunchi.

Preşedintele României, Klaus Werner Iohannis, şi Prima Doamnă la Concertul de deschidere a Festivalului

Unul dintre cei mai aclamaţi dirijori ai lumii, Zubin Mehta (79 de ani) a preferat să dirijeze stând pe scaun decât să fie absent de la concertele programate în cadrul Festivalului Internaţional George Enescu 2015. La primul concertul susţinut de Zubin Mehta şi Orchestra Filarmonicii din Israel, în seara de 31 august, publicul l-a aplaudat în picioare pe Zubin Mehta la intrarea pe scenă.

Seria evenimentelor extraodinare din cadrul Festivalului Internaţional George Enescu continuă astăzi.

Seria Recitaluri şi concerte camerale

Cvartetul Belcea

La Ateneul Român, publicul a putut asculta Cvartetul Belcea.

În program:

Beethoven – Cvartetul de coarde nr.14 op.131 în do diez minor

Schubert – Cvintet pentru 2 viori, violă şi două violoncele op.163 D956 în Do Major

Invitat: violoncelistul Valentin Erben.

Cvartetul Belcea are o discografie impresionantă. În timpul asocierii sale pe termen lung cu EMMI Classic, formaţia a înregistrat Integralele Cvartetelor de Britten, Bartok, precum şi lucrări de Brahms, Mozart, Debussy…

Seria Mari orchestre ale lumii

Tenorul Marius Vlad Budoiu

Al doilea concert al Orchestrei Filarmonicii din Israel este programat astă-seară la Sala Palatului din Bucureşti. Pentru această seară celebrul dirijor Zubin Mehta a ales Poemul simfonic Vox Maris op.31

De Ggeorge Enescu (Solist: tenorul Marius Vlad Budoiu) şi

Simfonia nr.9 în Re Major de Mahler

Corul Academic al Filarmonicii George Enescu

Cu participarea Corului Filarmonicii George Enescu, pregătit de Iosif Ion Prunner.

După concertul Orchestrei Filarmonice din Israel, va fi lansat volumul 125 de ani: Ateneul Român în oglinda istoriei, al muzicologului Viorel Cosma. Vor vorbi Andrei Dimitriu – Directorul Filarmonicii George Enescu şi criticul de artă Emanuela Cernat.

Dirijorul Iosif Ion Prunner

Corul şi Orchestra Filarmonicii, la Festivalul George Enescu

Cinci sunt prezenţele corului şi două cele ale orchestrei în programele de festival. În concertul de deschidere din seara zilei de 30 august Corul Filarmonicii a urcat pe scena Sălii Mari a Palatului participând, împreună cu Orchestra Română de Tineret, sub bagheta dirijorului Kristjan Järvi la interpretarea lucrării Carmina Burana de Carl Orff.

Orchestra simfonică a Filarmonicii George Enescu intră în festival în programul alcătuit din partiturile Enescu/ Bentoiu – Simfonia nr. 4, Ruzicka – Clouds, lucrare pentru cvartet de coarde şi orchestră (2013), şi Bartók – Kossuth – poem pentru orchestră, condus de dirijorul german Peter Ruzicka.

Muzicienii români vor fi implicaţi într-unul dintre cele mai importante evenimente ale acestei ediţii, cel în care dirijorul Leo Hussaim va conduce versiunea de concert a capodoperei secolului XX, opera Wozzeck de Alban Berg.

Pentru Corul Filarmonicii urmează, în ordine, concertul în care Orchestra Filarmonicii din Israel şi dirijorul Zubin Mehta au inclus poemul simfonic Vox Maris de George Enescu, cel în care Orchestra Naţională Radio dirijată de Cornelis Meister va interpreta Simfonia nr.8 de Mahler şi cel în care Orchestra Filarmonicii Regale din Liverpool şi dirijorul Vasily Petrenko şi-au propus să interpreteze Simfonia nr. 3 de George Enescu. Nu trebuie uitat şi programul integral pe care Corul Academic al Filarmonicii George Enescu, dirijat de maestrul Iosif Ion Prunner, îl va susţine la catedrala Sfântul Iosif din Bucureşti cu un program integral Johann Sebastian Bach.

Editura Humanitas vă invită luni, 7 septembrie, ora 18.00, la Librăria Humanitas Kretzulescu, la lansarea volumului Press Pass. Interviuri şi însemnări de jurnal de la Festivalul Internaţional „George Enescu“ (ediţiile 2011 şi 2013) de Marius Constantinescu. La eveniment vor participa, alături de Marius Constantinescu, criticul literar Dan C. Mihăilescu, Oana Drăgulinescu, manager cultural, Mihai Constantinescu, directorul Artexim, organizatorul Festivalului George Enescu, şi Lidia Bodea, director general al Editurii Humanitas.

Interviuri, portrete şi pagini de jurnal cu Antonio Pappano, Violeta Urmana, Daniele Gatti, Hélène Grimaud, Jordi Savall, Maxim Vengerov, Lawrence Foster, Vadim Repin, Katia şi Marielle Labéque, Pinchas Zukerman şi mulţi alţii.

„Am dat mii de interviuri în ultimii ani. Nu cred că mi-a mai adresat cineva întrebări atât de fine, de interesante, de bine ţintite”, mărturisea Hélène Grimaud.

„Îmi place Bucureştiul în septembrie. Nu pentru că ader la nostalgiile impuse de subţierea verii şi perspectiva frunzelor îngălbenite, ci pentru că, o dată la doi ani, Capitala freamătă armonic, merge la culcare târziu şi se trezeşte fredonând pasaje de simfonie, de cantată sau de concert. Bucureştiul devine un oraş frumos, cu oameni aşijderea, în timpul Festivalului Internaţional George Enescu”, explică Marius Constantinescu.

„Interviurile lui Marius Constantinescu sunt dialoguri în care el se retrage în umbră şi îl lasă pe interlocutor să strălucească, îndrumându-l discret, cu întrebări potrivite, spre subiectele în care acesta are ceva semnificativ de povestit, de afirmat.

În deschiderea fiecărui interviu, Marius se dovedeşte un portretist atent şi sincer. Dă detalii savuroase, dar şi semnificative. Are preferinţe şi jumătăţi de antipatii simpatice, e emoţionat uneori de copleşitoarea carieră a interlocutorului, e aproape întotdeauna impregnat de zeci de înregistrări şi spectacole live ale celui cu care vorbeşte, e un om normal care admiră sincer, dar e şi un fel de copil mare căruia Moş Crăciun i-a adus în faţă oamenii la care visase mereu, adică ceea ce îşi dorea cel mai mult să primească”, scrie Răzvan Penescu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.