Motivul pentru care nu poate fi dată în folosință o bucată de autostradă terminată

O porțiune de aproape 16 kilometri din lotul II de autostradă Lugoj-Deva, situat între localitățile Traian Vuia și Margina, este gata dar nu poat fi dat în folosință pentru că legislația interzice punerea parțială în circulație. Cei aproape 16 km. fac parte dintr-un lot de 28,6 km. din autostrada amintită. Finalizarea completă a lucrărilor la lotul II era prevăzută la 27 mai 2016.

Principalele motive care au dus la amânări au fost lipsa de autorizații de construcție pentru mai multe secțiuni, lipsa acordului de mediu revizuit, nu s-a demarat la timp procedura de achziție publică afarentă a tunelurilor, nu s-a finalizat procedura de expropiere pentru o secțiune etc. În ședința de Guvern de vineri, premierul Sorin Grindeanu i-a cerut ministrului Alexandru Cuc să rezolve această situație și să deblocheze porțiunea terminată dar ținută pe post de muzeu.

”V-aş ruga, domnule ministru al Transporturilor, dincolo de tot ceea ce înseamnă această gestiune a situaţiilor de urgenţă. Există o birocraţie pe care nu o înţeleg în Ministerul Transporturilor: atâta timp cât sunt gata 16 km. de autostradă şi stăm şi ne uităm la ei şi nu putem să-i recepţionăm v-aş ruga în cel mai scurt timp să-mi prezentaţi măsurile astfel încât să folosim aceşti kilometri”, i-a cerut premierul lui Cuc.

Fostul consilier pe infrastructură al premierului Cioloș, Cătălin Drulă, actual deputat USR, declara la finele anului trecut că sectorul de 16 de kilometri și că legislaţia permite CNAIR să recepţioneze parţial această lucrare. ”Ca să facem o comparaţie, dacă contractul ar fi pentru construirea a 3 case, dintre care una e gata la cheie cu tot cu finisaje şi 2 case sunt la stadiul de fundaţie, CNAIR se întreabă dacă mă pot muta în casa care e gata sau trebuie să mai aşteptăm 2 ani să fie gata şi celelalte două, timp în care casa terminată stă goală”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.

Constructorul lotului II este asocierea Salini Impregilo SpA- Societa Edile Construzioni e Lavori – SECOL Societa Edile Construzioni Opere e Lavori S.P.A. Costul total al întregului tronson este de 562 milioane de lei. Punerea în circulație a celor 16 km. ar duce România la un total de aproape 750 de km. de autostradă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.